  • 1. Data: 2011-11-18 17:15:10
    Temat: Jak wyłaczyć czujnik otwarcia laptopa?
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    Pacjent: Toshiba Satellite P105-S9337, 17" z mniej więcej 2007 roku.

    Problem polega na tym, że uśpienie laptopa zostawia go w stanie
    czuwania i zamknięcie ekranu lub lekkie naciśnięcie już zamkniętego
    powoduje obudzenie laptopa - czujnik jest ewidentnie zbyt czuły.
    Kończy się zwykle na tym, że uśpiony laptop budzi się w torbie
    wyładowując swoje baterie i grzejąc się mocno bez wentylacji w torbie.

    Obchodzę ten problem aktualnie tak, że usypiam lapka, potem go
    budzę, i w czasie gdy pojawia się logo TOSHIBY w biosie to naciskam
    guzik power. To go wyłacza całkowicie i już wtedy nie reaguje na
    czujnik. Problem w tym że to wymaga specjalnych czynności no i czas.

    Czy jest jakiś sposób na "ubicie" tego czujnika bez otwierania lapka?
    Sposób softwareowy? BIOS? Konfiguracja systemu Windows itp?

  • 2. Data: 2011-11-18 18:03:09
    Temat: Re: Jak wyłaczyć czujnik otwarcia laptopa?
    Od: 2late <d...@w...pl>

    On 18/11/2011 5:15 PM, Pszemol wrote:
> [...]
    >
    > Czy jest jakiś sposób na "ubicie" tego czujnika bez otwierania lapka?
    > Sposób softwareowy? BIOS? Konfiguracja systemu Windows itp?

    Moze pomieszaj w zaznaczonej opcji:
    http://img215.imageshack.us/img215/3831/pm1h.jpg

    2late Outspace Communication Inc. 1999*2011 (R)
    www.wikileaks.org www.occupywallst.org

  • 3. Data: 2011-11-18 18:11:39
    Od: Rafal Lukawski <r...@l...pl>

    On 2011-11-18 18:15, Pszemol wrote:
> [...]
    >
    > Czy jest jakiś sposób na "ubicie" tego czujnika bez otwierania lapka?
    > Sposób softwareowy? BIOS? Konfiguracja systemu Windows itp?

    Generalnie w BIOS powinno sie definiowac zrodla przebudzenia sprzetu,
    aczkolwiek BIOSy lapkow sa zazwyczaj bardzo ograniczone...

  • 4. Data: 2011-11-18 18:13:48
    Od: Rafal Lukawski <r...@l...pl>

    > Moze pomieszaj w zaznaczonej opcji:
    > http://img215.imageshack.us/img215/3831/pm1h.jpg

    TO sa ustawienia systemu operacyjnego (mogą być jakiekolwiek niezwiązane
    ze sprzętem) służące usypianiu. Proces odwrotny (budzenie) inicjowany
    jest przez sprzet/BIOS

  • 5. Data: 2011-11-18 22:49:46
    Od: G Nowak <g...@g...com>

    > TO sa ustawienia systemu operacyjnego (mogą być jakiekolwiek niezwiązane
    > ze sprzętem) służące usypianiu. Proces odwrotny (budzenie) inicjowany
    > jest przez sprzet/BIOS

    Ale zamiast usypiania (po co?) moze ustawic hibernacje, wtedy klapa nie
    bedzie go budzic.

    --
    Pozdr

  • 6. Data: 2011-11-19 05:39:29
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "G Nowak" <g...@g...com> wrote in message

    > Ale zamiast usypiania (po co?) moze ustawic hibernacje, wtedy klapa nie
    > bedzie go budzic.

    OK, nie dogadaliśmy się - przez usypianie miałem na myśli hibernację
    a nie funkcję sleep. Po naciśnięciu guzika power laptop się hibernuje,
    niestety wciąż budzi go najdrobniejsze dotknięcie klapy, tego czujnika.
    Nie używam w ogóle funkcji sleep poza momentem gdzie wystartuje
    screen saver. Ale nie o tym teraz mowa. Jak słusznie zauważył kolega
    Rafał, nie jest istotne jak wprowadzić laptop w stan hibernacji, istotne
    jest jak uniemożliwić mu łatwe wybudzanie się.
    Ewidentne jest dla mnie że jest inne ustawienie tego czujnika zaraz
    po uśpieniu laptopa w stan hibernacji, bo zmienia się ono gdy się go
    wyłączy w czasie startu systemu guzikiem power w czasie logo TOSHIBA.
    Pytanie jest jak się dostać do tej opcji BIOSu i jak się ona może nazywac.

  • 7. Data: 2011-11-19 09:35:38
    Od: Jacek Maciejewski <j...@o...pl>

    Dnia Fri, 18 Nov 2011 23:39:29 -0600, Pszemol napisał(a):

    > miałem na myśli hibernację

    Jak dla mnie to dziwne. Nie mam doswiadczenia z lapkami ale start
    hibernacji w stacjonarnych rozpoczyna się analogicznie jak start zwykły,
    czyli od naciśnięcia przycisku Start (tego na skrzynce) :), po czym
    następuje ładowanie BIOS i wykonanie rutynowych czynności zwieńczonych POST
    a dopiero po tym ładowanie OS-a. I dopiero tu przebieg się różni od
    zwykłego startu komputera bo z grubsza zamiast uruchamiać pliki OS-a
    ładuje się zawartość pliku hiberfil.
    Zatem, jeśli lapek ci się uruchamia przypadkowo w torbie to masz w BIOS
    ustawioną opcję "uruchom komp po otwarciu dekla". Wyłącz to w cholerę i
    uruchamiaj jak człowiek, guziczkiem :)
    --
    Jacek

  • 8. Data: 2011-11-19 10:24:45
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 19.11.2011 10:35, Jacek Maciejewski pisze:
    > Jak dla mnie to dziwne. Nie mam doswiadczenia z lapkami ale start
    > hibernacji w stacjonarnych rozpoczyna się analogicznie jak start zwykły,

    Zapominasz o ACPI.

    > Zatem, jeśli lapek ci się uruchamia przypadkowo w torbie to masz w BIOS
    > ustawioną opcję "uruchom komp po otwarciu dekla". Wyłącz to w cholerę i
    > uruchamiaj jak człowiek, guziczkiem :)

    Nie bierzesz pod uwagę, że w komputerach ACPI system opera-
    cyjny ma prawo powiedzieć BIOSowi "wyłączam komputer (*), ale
    niech się on uruchomi gdy zajdą zdarzenia A, B lub C". A ty-
    mi zdarzeniami mogą być podłączenie urządzenia USB, otwarcie
    pokrywy komputera przenośnego, wybicie konkretnej godziny i
    tak dalej.

    Czyli szukać trzeba nie tylko w BIOSie, ale też w samym sy-
    stemie operacyjnym.

    PS. W żadnym z używanych przeze mnie komputerów przenośnych
    komputer nie wychodził z hibernacji po otwarciu pokrywy,
    więc albo jest to cecha tego konkretnego modelu, albo
    jest to do utemperowania ustawieniami w BIOSie lub w sy-
    stemie operacyjnym.

    -----------
    (*) Pomijam tu fakt, że w przypadku hibernacji system opera-
    cyjny tak naprawdę nie wyłącza komputera, ale przełącza
    go w stan zasilania ACPI bliski wyłączeniu, ale o więk-
    szych prawach wybudzania.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |
    ......./

  • 9. Data: 2011-11-19 11:34:21
    Od: Jacek Maciejewski <j...@o...pl>

    Dnia Sat, 19 Nov 2011 11:24:45 +0100, Radosław Sokół napisał(a):

    > Nie bierzesz pod uwagę, że w komputerach ACPI system opera-
    > cyjny ma prawo powiedzieć BIOSowi "wyłączam komputer (*), ale
    > niech się on uruchomi gdy zajdą zdarzenia A, B lub C".

    A tego nie wiedziałem :) Proszę o jakąś wskazówkę gdzie w XP widzi
    się/można ustawić relacje miedzy OS-em a BIOS-em.
    --
    Jacek

  • 10. Data: 2011-11-19 15:20:52
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Jacek Maciejewski" <j...@o...pl> wrote in message

    > A tego nie wiedziałem :) Proszę o jakąś wskazówkę gdzie w XP
    > widzi się/można ustawić relacje miedzy OS-em a BIOS-em.

    XP...? Mój laptop ma zainstalowane Windows 7 Ultimate.
    Ale działo się tak samo na jego "wrodzonym" Vista Home.