  • Data: 2011-09-08 15:05:54
    Temat: Re: Energia bierna - ciepło
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Tomasz Wójtowicz" <S...@S...COM>
    napisał

    > Tyle, że nikt do niczego nie potrzebuje energii biernej. Problem
    > polega nie na tym, że odbiorca pobiera energię bierną, tylko na
    > tym, że ją WYTWARZA i od odbiorcy rozłazi się po całej sieci.

    Tylko jak rozumiem z dalszego ciagu - "wytwarzanie" i pobieranie to
    to samo.

    Bo jak sobie wyobrazasz niewytwarzanie ?
    To odbiorca decyduje co bierze, elektrownia moze co najwyzej
    przejsc na napiecie stale ..

    A jak odbiorca zainstaluje kompensator, to owszem - energia bierna
    krazy (wole sie nie klocic na temat tego kto ja wytwarza) ale tylko
    u niego na posesji.
    Elektrowni nie obchodzi.

    Owszem, to krazenie nawet w zakladzie troche kosztuje, ale coz
    robic.

    J.