  • Data: 2011-09-08 14:05:40
    Temat: Re: Energia bierna - ciepło
    Od: "SDD" <s...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Tomasz Wójtowicz" <S...@S...COM> napisał w
    wiadomości news:j4ahgm$p5t$1@news.onet.pl...

    > Tyle, że nikt do niczego nie potrzebuje energii biernej. Problem polega
    > nie na tym, że odbiorca pobiera energię bierną, tylko na tym, że ją
    > WYTWARZA i od odbiorcy rozłazi się po całej sieci.

    Zdaje sie, ze wedlug nomenklatury energetycznej wytwarzanie energii biernej
    to jest wtedy, kiedy sie ja oddaje do sieci, czyli kiedy ma miejsce
    przekompensowanie.

    > Jeśli zaś silnik idzie luzem, to dopływające woltoampery są zwracane do
    > sieci jako woltoampery reaktancyjne (VAr). W ten sposób, nieobciążony
    > silnik staje się źródłem mocy biernej, cos fi jest bardzo małe.

    No tak, pomijajac aspekt, czy wytwarza czy pobiera. Zalozmy, ze taki silnik
    mi biegnie na taryfie G. Oczywiscie place za to bardzo niewiele. Odbiorca z
    grupy taryf przemyslowych placi podobnie, ale oczywiuscie bije mu licznik
    energii biernej i jesli przekroczy limity...

    > luzem silniki, używa się kompensatorów w postaci baterii kondensatorów z
    > jakimś układem aktywnym, a w przeszłości silników synchronicznych z
    > odpowiednim układem wzbudzenia.

    No a jak te kondensatory dopne i spadnie impedancja obwodu, to nie bedzie
    jakiegos wzrostu poboru energii czynnej?

    Pozdrawiam
    SDD