  • 31. Data: 2019-02-02 12:12:45
    Temat: Re: Eneloop Pro jednak do d...
    Od: Paweł Pawłowicz <pawel.pawlowicz13@gmailDOTcom>

    W dniu 02.02.2019 o 11:59, Zbynek Ltd. pisze:
    [...]
    > Ja się nie burzyłem, że nie uzyskałem w -20 stopniach 2500mAh. Burzyłem
    > się, bo uzyskałem 0 mAh (słownie: zero). Jak na sporadycznie używane aku
    > i dbanie o nie, to wynik jest dyskwalifikujący je. Co mi po tym, że po
    > zakupie działały, a po jakimś czasie już nie. Baterie Energizery
    > Ultimate Lithium, mimo 7 lat nie sprawiły mi tego zawodu. Jako, że mało
    > używam aparatu w bardzo niskich temperaturach, to wychodzi, że bardziej
    > opłaca mi się kupić bardzo drogie w przeliczeniu PLN/mAh baterie f-my E.
    > niż bardzo tanie w przeliczniku aku f-my P.

    Ja używałem CR AA wkładając zaślepki w drugie gniazdo, wychodziło
    jeszcze drożej :-(

    P.P.

  • 32. Data: 2019-02-02 21:04:48
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2019-02-02 o 11:59, Zbynek Ltd. pisze:

    > Ja się nie burzyłem, że nie uzyskałem w -20 stopniach 2500mAh. Burzyłem
    > się, bo uzyskałem 0 mAh (słownie: zero).

    Tak, wiem, doczytałem to wszystko. Jednakże osobiście spodziewałbym się
    takich efektów. Zrobiłbym inny test: nie -20 lecz np -18 i nie rok w
    zmrażarce lecz np. kilka dni.

> [...]
    > opłaca mi się kupić bardzo drogie w przeliczeniu PLN/mAh baterie f-my E.
    > niż bardzo tanie w przeliczniku aku f-my P.

    Widzisz, do zastosowań specjalnych ja bym się nie pakował w akumulatory,
    przy których nie podano jak się będą zachowywały. Wcale mnie nie dziwią
    Twoje obserwacje. Ale obrażanie się na jakiś tam produkt bo nie działa w
    krytycznych warunkach jest dla mnie niezrozumiałe. Nie kupię Eneloopów
    Pro bo znalazłem warunki, przy których nie działają... Dziwne podejście.

    Robiłem zdjęcia na Eneloopach Pro przy temperaturze nieco niższej niż
    -10 i wszystko było ok. Robiłem też zdjęcia w temperaturach pokojowych w
    urządzeniach wysokoprądowych. Używałem zwykłych na Eneloopów, wersji
    czarnej Pro, Fujitsu i Ready2Use. Te ostatnie przepadły z kretesem.
    Szlag trafił je wszystkie po roku. Zwykłe Eneloopy wystarczały na 50%
    błysków po ok 1-3 miesiącach leżakowania w stosunku do wersji Pro i
    Fujitsu (czarne). Czyli co, mam się obrazić na jakieś? Nie! Różne
    akumulatory są do różnych zastosowań i tyle.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 33. Data: 2019-02-02 22:13:10
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    Użytkownik "Marek S" <p...@s...com> napisał w wiadomości
    > Przekomarzanie się z producentem nie ma sensu. Opublikuj dane na YT. Potem
    > proces sądowy. Sądzisz, ze wygrasz z Panasonic? Przy ich środkach
    > udowodnią, że Ziemia jest płaska.

    Nawet Achilles miał swój słaby punkt - piętę. Wystarczyło przypieprzyć i
    Achilles "pagib". Proste, jak puścić bąka po kapuście.

    --
    Łapy, łapy, cztery łapy,
    A na łapach pies kudłaty.

  • 34. Data: 2019-02-04 16:51:55
    Od: "gienek" <n...@s...amu>

    "Zbynek Ltd."

    > Ja się nie burzyłem, że nie uzyskałem w -20 stopniach 2500mAh. Burzyłem
    > się, bo uzyskałem 0 mAh (słownie: zero).

    Jaka pewność, że były to oryginalne aku, a nie jakaś podróba?

  • 35. Data: 2019-02-04 17:06:01
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    gienek napisał(a) :
    > "Zbynek Ltd."

    > Jaka pewność, że były to oryginalne aku, a nie jakaś podróba?

    Bo działały po zakupie :-)
    A jaką mam możliwość weryfikacji źródła towaru w sklepie? Tak
    tylko retorycznie pytam.

    Zbyszek
    PGP key: 0xC62E926B

  • 36. Data: 2019-02-08 14:34:56
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    Mateusz Viste <m...@n...pamietam> wrote:

    > A to wszyscy tak nie robią? Co do zostawiania otwartego auta mogę
    > zrozumieć że ktoś może mieć opory psychologiczne, ale trzymać dokumenty w
    > schowku to dla mnie zawsze była oczywistość.

    Ale ja żartowałem :)

    Dla mnie oczywistością jest niezostawianie dokumentów w samochodzie.
    W razie kradzieży samochodu lub włamania do niego niech mi chociaż
    one zostaną.

    Co do zostawiania otwartego samochodu... zależy gdzie się parkuje. Na
    swoim podwórku to jeszcze (chociaż też miałbym opory), ale na dzielonym
    parkingu lub na ulicy?

    Btw, raz facet zostawił uchylone szyby w samochodzie, albo właśnie
    samochód był otwarty, nie pamiętam. Złodziej włamał się do mojego
    samochodu i do jego. Ochrona parkingu zauważyła, przytrzymała gościa do
    przyjazdu policji, zatrzymali go, aresztowali i tak posiedział sobie w
    areszcie przez trzy lata, zanim w ogóle odbyła się pierwsza rozprawa (co
    samo w sobie jest absurdem). Za włamanie do mojego dostał dwa lata (i
    zaliczyli mu na poczet kary ten areszt), a za włamanie do tego drugiego
    samochodu... nie dostał nic. Sąd zakwalifikował to jako wykroczenie z
    powodu tego, że tamten samochód był otwarty, i zdążyło się to przedawnić
    (a przypominam, że gościa zawinęli na gorącym uczynku).

    --
    Eksperymentalnie: http://facebook.com/groups/pl.misc.elektronika

  • 37. Data: 2019-02-08 15:56:34
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Fri, 08 Feb 2019 13:34:56 +0000, Queequeg wrote:
    > Dla mnie oczywistością jest niezostawianie dokumentów w samochodzie.
    > W razie kradzieży samochodu lub włamania do niego niech mi chociaż one
    > zostaną.

    Ale przecież na samych papierach nigdzie nie pojedziesz :) A jeśli chodzi
    o to żeby wiedzieć co komu zgłosić w razie czego (numery seryjne i takie
    tam), to od tego mam skany.

    > Co do zostawiania otwartego samochodu... zależy gdzie się parkuje. Na
    > swoim podwórku to jeszcze (chociaż też miałbym opory), ale na dzielonym
    > parkingu lub na ulicy?

    Jeśli komuś zależy żeby sobie posiedzieć w mojej Ładzie, to co mi zależy,
    niech se posiedzi. Alternatywa jest taka, że aby sobie posiedzieć będzie
    musiał szybę zbić albo zamek wyszarpać, a po co bliźni ma się tak męczyć.
    No i mi nie po drodze z Ukrainy sprawdzać nową szybę.

> [...]
    > powodu tego, że tamten samochód był otwarty, i zdążyło się to przedawnić
    > (a przypominam, że gościa zawinęli na gorącym uczynku).

    No ale zrobił coś faktycznie złego, poza tym że w fajnym aucie sobie
    posiedział minutę?

    Mateusz

  • 38. Data: 2019-02-11 11:12:07
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    Mateusz Viste <m...@n...pamietam> wrote:

    > Ale przecież na samych papierach nigdzie nie pojedziesz :)

    Gorzej jak jednak odpalisz i pojedziesz, a papiery się przydadzą :)

    > A jeśli chodzi o to żeby wiedzieć co komu zgłosić w razie czego (numery
    > seryjne i takie tam), to od tego mam skany.

    W sumie... ja nie mam skanów, może powinienem zrobić.

> [...]
    > musiał szybę zbić albo zamek wyszarpać, a po co bliźni ma się tak męczyć.
    > No i mi nie po drodze z Ukrainy sprawdzać nową szybę.

    Żeby tylko posiedzieć...

    > No ale zrobił coś faktycznie złego, poza tym że w fajnym aucie sobie
    > posiedział minutę?

    U mnie ukradł rzeczy za 1300 zł, w tamtym samochodzie też trochę ale nie
    pamiętam ile (u mnie pamiętam, bo wyliczyłem).

    --
    Eksperymentalnie: http://facebook.com/groups/pl.misc.elektronika

  • 39. Data: 2019-02-11 11:23:32
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Mon, 11 Feb 2019 10:12:07 +0000, Queequeg wrote:

    > U mnie ukradł rzeczy za 1300 zł, w tamtym samochodzie też trochę ale nie
    > pamiętam ile (u mnie pamiętam, bo wyliczyłem).

    Wniosek taki, że twój zamknięty samochód został tak samo potraktowany jak
    ten obok, nie zamknięty. Z tą różnicą, że do twoich kosztów doszła
    jeszcze wymiana zamka/szyby/czegoś :)

    Mateusz

  • 40. Data: 2019-02-12 13:08:32
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    > Wniosek taki, że twój zamknięty samochód został tak samo potraktowany jak
    > ten obok, nie zamknięty.

    No nie, bo za mój go skazali (i zaliczyli areszt na poczet kary), a za
    tamten mu się całkowicie upiekło. Dodatkowej kary nie dostał, ale już
    w KRK figuruje.

    > Z tą różnicą, że do twoich kosztów doszła jeszcze wymiana
    > zamka/szyby/czegoś :)

    Zamek zmieniłem za grosze, klapę bagażnika wyklepałem sobie sam i to w
    sumie tyle z uszkodzeń. Nie lakierowałem, bo się nie opłacało.

    Ten samochód i tak nie dożył rozprawy -- jak chciałem wymienić przeguby,
    ale nie dało się podnieść samochodu (bo podnośnik wbił się w podłogę i
    wyszedł pod dywanikiem) to stwierdziłem, że już najwyższa pora zmienić
    samochód. Jak wezwali na rozprawę, to już jeździłem Yariską.

    --
    Eksperymentalnie: http://facebook.com/groups/pl.misc.elektronika