eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyElektryki takie bezpieczne :)Re: Elektryki takie bezpieczne :)
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!.POSTED.62.122.236.70!
    not-for-mail
    From: ptoki <p...@e...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Elektryki takie bezpieczne :)
    Date: Sun, 18 Aug 2024 00:10:14 +0200
    Organization: news.chmurka.net
    Message-ID: <v9r746$s25$1@news.chmurka.net>
    References: <v97qbj$o6c$1@news.chmurka.net>
    <2...@4...com>
    <v99f9h$6c7$4@news.chmurka.net> <v99ou7$dar$2@news.chmurka.net>
    <v9b5ng$hkh$1@news.chmurka.net> <v9d0vo$5jc$1@news.chmurka.net>
    <v9dahe$es8$1@news.chmurka.net> <v9dqsc$sai$1@news.chmurka.net>
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Date: Sat, 17 Aug 2024 22:10:14 -0000 (UTC)
    Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="ptoki";
    posting-host="62.122.236.70"; logging-data="28741";
    mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
    User-Agent: Mozilla/5.0 (X11; Linux x86_64; rv:102.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/102.11.0
    Cancel-Lock: sha1:PERjC+cfU+tcbSxAq8PfieECGgw=
    sha256:tAZCNJsN601Vn/1gu9Fkrg0hvB5UMRrSktfCI3AjJTY=
    sha1:NY8RQUmj7EovOTzHOH+4Tm+DxQg=
    sha256:5+dtIZZcwhJm1JmM1+o1RZK6MgWnygZvaEHMx0txZN0=
    Content-Language: en-US
    In-Reply-To: <v9dqsc$sai$1@news.chmurka.net>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2723720
    [ ukryj nagłówki ]

    On 2024-08-12 15:21, Janusz wrote:
    > W dniu 12.08.2024 o 17:42, ptoki pisze:
    >> On 2024-08-12 07:59, Janusz wrote:
    >>> W dniu 11.08.2024 o 22:08, ptoki pisze:
    >>>> On 2024-08-11 02:23, Janusz wrote:
    >>>>> W dniu 11.08.2024 o 06:39, Cavallino pisze:
    >>>>>> Bo dokładne przyczyny pożaru nie są znane. Wiadomo, że baterii z
    >>>>>> pewnością nie przegrzała ładowarka. W kuluarach pojawia się jednak
    >>>>>> inna wersja wydarzeń. Analizowany jest scenariusz, w którym
    >>>>>> Mercedes EQE dzień wcześniej mógł brać udział w kolizji i w jej
    >>>>>> czasie doszło do uszkodzenia ogniw.
    >>>>> No to troll-u powiedz która spalinka po wypadku/stłuczce zapaliła
    >>>>> sie sama następnego dnia? znasz taki przypadek?
    >>>>>
    >>>>
    >>>> Kuzynowi sie malacz spalil na parkingu przed praca.
    >>>> W polowie dnia (kuzyn przyjechal do pracy na 7ma rano).
    >>>> Auto ugaszono, kuzyn malacza naprawil, wymalowal (w sensie warsztat
    >>>> mu naprawil i wymalowal) i po 2 tygodniach auto sie znowu spalilo.
    >>>>
    >>>> Moze bylo felerne, moze wiewiorki pogryzly kable, moze ktos mu tam
    >>>> zle zyczyl pod praca.
    >>> Na pewno musiło coś być, benzyna sama w aucie sie nie zapali, nawet
    >>> jakby kapała na asfalt i ktoś peta rzucił.
    >>>
    >>
    >> Zawsze cos jest. Ale auto trzeba rozpatrywac jako calosc.
    >> To ze w elektryku bateria sie pali bo jest uszkodzona a w benzyniaku
    >> bo sie zrobilo zwarcie w instalacji nie robi roznicy.
    > Robi, to jest inny ogień, popatrz jak sie palą ogniwa na yt.
    >

    Jak sie auto spali w calosci (albo do szkody calkowitej) to jeden kit
    czy ogien byl taki czy smaki. A jak widac z newsow w gazetach to
    zazwyczaj nieistotne czy pali sie elektryk czy benzyniak, jak sa ciasno
    upakowane to pala sie grupowo niezaleznie od tego ktory zaczal.

    A statystyki jakie widze to sa takie se. Nie widac duzych roznic w
    czestosci zapalen.

    Nie wiem jak sie transportuje spalinowce. Nie wiem czy sie im
    akumulatory odpina. Ale wiem ze paliwa maja w bakach ledwo ledwo.
    Co nie zmienia faktu ze jak sie zapala plastki w srodku od zwarcia to
    ilosc paliwa znaczenia nie ma.

    I podobnie co do elektrykow. Nie wiem czy po wjezdzie do kontenera czy
    promu sie im latwo odpina akumulator.

    Tak czy siak, roznic narazie nie widze miedzy pozarami obu typow aut a
    nieco sie naszukalem bo tez elektryki uwazam za ulomne.

    Jak masz jakies ciekawe statsy to daj, chetnie poczytam.

    >>
    >> No, moze robi bo w elektryku kabli wiecej i wiecej elektrycznych
    >> odbiornikow pradu wiec moze statystycznie wyjsc ze jednak elektryki
    >> pala sie bardziej  bo w obu sa kable ale w elektryku dodatkowo palny
    >> akumulator. Ale w benzyniaku sa gorace elementy w komorze silnika (i
    >> czesto auta na drodze sie pala z komory silnika) wiec statsy sie moga
    >> wyrownywac.
    > Ale benzyna jak nie skapnie na wydech to się nie zapali. Reszta silnika
    > jest na to za zimna.
    >
    >>
    >> IMHO pozar jest rownie prawdopodobny w obu przypadkach ale benzyniaka
    >> da sie ugasic zalewajac go woda.
    > No właśnie, albo pianą czy proszkiem.
    >

    Tak, to nie ulega watpliwosci. Dlatego jestem ogolnie za spalinowcami a
    elektryki uwazam za gorszy sort.

    >>
    >> Elektryk ma cala energie w sobie (w benzyniaku druga czesc zasobu
    >> energii to powietrze) i dlatego sie ugasic latwo nie daje...
    > Nie tylko energię ale i tlen i w tym jest pies pogrzebany, jedynie
    > chłodzenie w wannie
    > pozostaje aby zwolnić i zatrzymać reakcję endotermiczną. Nic innego nie
    > pomoże, odcinanie tlenu za pomocą gaśnic nic nie daje.
    >

    Jest gorzej. Ogniwa w wannie nadal beda reagowac z ta woda (lit i inne
    metale).

    >>
    >>>>
    >>>> Kij wi.
    >>>>
    >>>> Elektrykow nie lubie z powodu ktory tykasz: Baterie sa niestabilne.
    >>> Dokładnie, oczywiście są żelazowe ale widocznie dla producenta  za
    >>> drogie :(
    >>> To w końcu nie on będzie miał problem tylko nabywca.
    >>>
    >>
    >> Nie wiem czy zelazowe nie sa ciezsze i mniej pojemne. Nie sledze
    >> tematu az tak.
    >
    > Chyba tak, ale co nas to obchodzi? to będzie mniejszy zasięg ale będzie
    > bezpieczniejszy.

    Nadal gorzej niz benzyniak.

    > Wożenie kilkuset kilogramowej baterii to i tak wg mnie ślepa uliczka.
    > Akumulatory przepływowe które już są i może je usprawnią lepiej by się
    > nadawały, co prawda potrzebne by były wtedy dwa zbiorniki na elektrolit
    > ale za to tankowanie by było prawie takie same jak paliwem, tankowalo by
    > się świeży elektrolit a spuszczało zużyty.
    >

    IMHO to nadal slepa uliczka. Jesli tylko uda sie zrobic dwie rzeczy:
    Sprawny proces tworzenia weglowodorow z powietrza (co2) i wody, oraz
    produkcja amoniaku z azotu w powietrzu to nasza cywilizacja rozkwitnie.
    Bez tego nawet atom i wodor nam nie pomoze. Ale to inny temat.

    >
    >>>
    >>>> Benzyna czy ropa sie same moderuja. Pala sie tylko na powierzchni
    >>>> wiec relatywnie latwo zadbac aby pozar sie nie rozprzestrzenial.
    >>> Dokładnie, jedna większa proszkowa gaśnica wystarcza do ugaszenia,
    >>> albo kilka samochodowych, szczególnie na początku pożaru.
    >>>
    >>
    >> Roznie jest. Ale generalnie tak, na poczatku jak sie pali i bak sie
    >> nie rozszczelni to daje sie ugasic.
    > :)
    >
    >
    >>
    >>>
    >>>>
    >>>> Ale jak sam widzisz z niusa to jesli reszta aut w tym parkingu byla
    >>>> spalinowa to ona nawzajem sie od siebie podpalily.
    >>>>
    >>>> Czyli nie jest az tak rozowo.
    >>> Ale to oczywiste, w autach teraz pełno plastików, palą się jak
    >>> pochodnia i się zapalają jedne od drugich, ile to podpaleń już było
    >>> gdzie spłonął cały parking. Ale same się nie zapalają jak stoją, a
    >>> teraz wystarczy jeden elektryk żeby cały parking spłonął i nie masz
    >>> na to żadnego wpływu, nie ugasisz go, trzeba czekać aż się wypali.
    >>>
    >>
    >> Tak. Niestety.
    >> I nie widac poprawy na horyzoncie.
    >> Jak patrze na wysilki zwiazane z wodorem to mnie trzesie.
    > To też ślepa uliczka, więcej problemów niż zysków, na dodatek nie da się
    > go dłużej magazynować bo ucieka. Chyba że w końcu znajdą związek
    > chemiczny łatwo wiążący i oddający wodór.
    >
    >>
    >> Jak juz masz wodor to dodaj mu wegla i stanie sie stabilniejszy.
    >> Chyba nawet bardziej kaloryczny OIDP - ale chyba niewiele.
    > Czyli wracamy do lpg :)
    >
    >>
    >> Mam wrazenie ze historycy o dzisiejszym swiecie beda mowic "tacy
    >> wyedukowani a tacy glupi"
    > Jak na razie to wszystko idzie w złym kierunku.Komputery i dostęp do
    > wiedzy miał dać na postęp a tymczasem 99% ludzi wykorzystuje je do
    > zabawy i przyjemności jednocześnie głupiejąc jeszcze bardziej.
    > Kiedyś w podręczniku kierowcy była instrukcja jak regulować zawory,
    > teraz jest ostrzeżenie żeby nie pić płynu do chłodnicy :)
    >

    Dzis w instrukcji pisze jak zaprogramowac dodatkowy kluczyk albo jak
    pilotem otworzyc okna zdalnie a ludzie tego nie czytaja i mysla ze to
    jakis tajny hack ze tak mozna...

    --
    Lukasz

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: