  • Data: 2024-08-18 00:10:14
    Temat: Re: Elektryki takie bezpieczne :)
    Od: ptoki <p...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2024-08-12 15:21, Janusz wrote:

    > Robi, to jest inny ogień, popatrz jak sie palą ogniwa na yt.

    Jak sie auto spali w calosci (albo do szkody calkowitej) to jeden kit
    czy ogien byl taki czy smaki. A jak widac z newsow w gazetach to
    zazwyczaj nieistotne czy pali sie elektryk czy benzyniak, jak sa ciasno
    upakowane to pala sie grupowo niezaleznie od tego ktory zaczal.

    A statystyki jakie widze to sa takie se. Nie widac duzych roznic w
    czestosci zapalen.

    Nie wiem jak sie transportuje spalinowce. Nie wiem czy sie im
    akumulatory odpina. Ale wiem ze paliwa maja w bakach ledwo ledwo.
    Co nie zmienia faktu ze jak sie zapala plastki w srodku od zwarcia to
    ilosc paliwa znaczenia nie ma.

    I podobnie co do elektrykow. Nie wiem czy po wjezdzie do kontenera czy
    promu sie im latwo odpina akumulator.

    Tak czy siak, roznic narazie nie widze miedzy pozarami obu typow aut a
    nieco sie naszukalem bo tez elektryki uwazam za ulomne.

    Jak masz jakies ciekawe statsy to daj, chetnie poczytam.

    > Ale benzyna jak nie skapnie na wydech to się nie zapali. Reszta silnika
    > jest na to za zimna.

    > No właśnie, albo pianą czy proszkiem.

    Tak, to nie ulega watpliwosci. Dlatego jestem ogolnie za spalinowcami a
    elektryki uwazam za gorszy sort.

    > Nie tylko energię ale i tlen i w tym jest pies pogrzebany, jedynie
    > chłodzenie w wannie
    > pozostaje aby zwolnić i zatrzymać reakcję endotermiczną. Nic innego nie
    > pomoże, odcinanie tlenu za pomocą gaśnic nic nie daje.

    Jest gorzej. Ogniwa w wannie nadal beda reagowac z ta woda (lit i inne
    metale).

    > Chyba tak, ale co nas to obchodzi? to będzie mniejszy zasięg ale będzie
    > bezpieczniejszy.

    Nadal gorzej niz benzyniak.

    > Wożenie kilkuset kilogramowej baterii to i tak wg mnie ślepa uliczka.
    > Akumulatory przepływowe które już są i może je usprawnią lepiej by się
    > nadawały, co prawda potrzebne by były wtedy dwa zbiorniki na elektrolit
    > ale za to tankowanie by było prawie takie same jak paliwem, tankowalo by
    > się świeży elektrolit a spuszczało zużyty.

    IMHO to nadal slepa uliczka. Jesli tylko uda sie zrobic dwie rzeczy:
    Sprawny proces tworzenia weglowodorow z powietrza (co2) i wody, oraz
    produkcja amoniaku z azotu w powietrzu to nasza cywilizacja rozkwitnie.
    Bez tego nawet atom i wodor nam nie pomoze. Ale to inny temat.

    > :)

    > To też ślepa uliczka, więcej problemów niż zysków, na dodatek nie da się
    > go dłużej magazynować bo ucieka. Chyba że w końcu znajdą związek
    > chemiczny łatwo wiążący i oddający wodór.

    > Czyli wracamy do lpg :)

    > Jak na razie to wszystko idzie w złym kierunku.Komputery i dostęp do
    > wiedzy miał dać na postęp a tymczasem 99% ludzi wykorzystuje je do
    > zabawy i przyjemności jednocześnie głupiejąc jeszcze bardziej.
    > Kiedyś w podręczniku kierowcy była instrukcja jak regulować zawory,
    > teraz jest ostrzeżenie żeby nie pić płynu do chłodnicy :)

    Dzis w instrukcji pisze jak zaprogramowac dodatkowy kluczyk albo jak
    pilotem otworzyc okna zdalnie a ludzie tego nie czytaja i mysla ze to
    jakis tajny hack ze tak mozna...

    --
    Lukasz