  • 1. Data: 2024-08-10 15:35:47
    Temat: Elektryki takie bezpieczne :)
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    Że aż rząd musi zająć się problemem, na razie nie nasz ale koreański ale
    coś to znaczy
    "Niepodłączony, zaparkowany od trzech dni, elektryczny Mercedes-Benz EQE
    zapalił się w zeszły czwartek na podziemnym parkingu w kompleksie
    apartamentowców w Incheon, na zachód od Seulu. Zdawać by się mogło, że
    to po prostu kolejny samochód elektryczny w ogniu i życie potoczy się
    dalej. Niestety w wyniku pożaru aż 23 osoby trafiły do szpitali, a 700
    zostało ewakuowanych. Ogień strawił 140 samochodów. Wygląda na to, że
    miarka się przebrała."

    No co za pech, czyli tak jak już wcześniej pisałem, potrafi się sam
    zapalić od samego patrzenia, wbrew temu co tutejsze trole twierdzą.

    " Żniwo, jakie zebrał ogień było tak wielkie, że sprawą zajęli się teraz
    najwyżsi oficjele państwowi. A to dopiero początek."
    "W odpowiedzi na opisany wypadek posłowie partii rządzącej już
    zaproponowali zmiany w ustawie o parkingach, aby zapewnić większe
    bezpieczeństwo i ograniczyć liczbę pożarów."
    "W niektórych lokalizacjach już dziś pojawiły się zakazy wjazdu dla
    samochodów elektrycznych."

    Czyli będzie zakaz nie tylko na promach ale w parkingach podziemnych
    też, tylko czekać jak u nas to samo wprowadzą, oby jak najszybciej.

    https://autoblog.spidersweb.pl/rzad-korei-poludniowe
    j-pozary-ev

    --
    Janusz

  • 2. Data: 2024-08-10 15:51:39
    Temat: Re: Elektryki takie bezpieczne :)
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 10.08.2024 o 15:35, Janusz pisze:
    > Że aż rząd musi zająć się problemem, na razie nie nasz ale koreański ale
    > coś to znaczy

    To znaczy, że umiesz czytać :-)

  • 3. Data: 2024-08-10 16:02:11
    Od: _Master_ <...@...pl>

    "Niepodłączony stał sobie spokojnie 3 dni'

    Jaki inny środek wybuchowy jest aż tak NIESTABILNY? ;-)

  • 4. Data: 2024-08-10 18:35:15
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Sat, 10 Aug 2024 15:35:47 +0200, w <v97qbj$o6c$1@news.chmurka.net>, Janusz
    <j...@o...pl> napisał(-a):

    > "Niepodłączony, zaparkowany od trzech dni, elektryczny Mercedes-Benz EQE
    > zapalił się w zeszły czwartek na podziemnym parkingu w kompleksie
    > apartamentowców w Incheon, na zachód od Seulu.

    Czekamy na głosy, że na pewno był podłączony lipnym przewodem do gniazdka o
    małym amperarzu itp itd....

  • 5. Data: 2024-08-10 18:35:58
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    <j...@o...pl> napisał(-a):

    > "W odpowiedzi na opisany wypadek posłowie partii rządzącej już
    > zaproponowali zmiany w ustawie o parkingach, aby zapewnić większe
    > bezpieczeństwo i ograniczyć liczbę pożarów."

    Parkowanie dozwolone tylko w kontenerach :)

  • 6. Data: 2024-08-11 06:39:12
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 10-08-2024 o 18:35, r...@k...pl pisze:

    > Czekamy na głosy, że na pewno był podłączony lipnym przewodem do gniazdka o
    > małym amperarzu itp itd....

    Wystarczy przeczytać artykuł, a nie to, co z niego zapamiętuje hejter (I
    co mu pasuje do hejtuwej narracji) i nie trzeba nic wymyślać.

    Oto jego kawałek (cyt):

    "Czemu Mercedes EQE doznał samozapłonu w Korei?

    Zły elektryk, powiecie? Sam z siebie stanął w płomieniach i zagroził
    życiu ludzi. Tu sprawa jednak jeszcze nie jest przesądzona. Bo dokładne
    przyczyny pożaru nie są znane. Wiadomo, że baterii z pewnością nie
    przegrzała ładowarka. W kuluarach pojawia się jednak inna wersja
    wydarzeń. Analizowany jest scenariusz, w którym Mercedes EQE dzień
    wcześniej mógł brać udział w kolizji i w jej czasie doszło do
    uszkodzenia ogniw. Choć ten fakt potwierdzi dopiero postępowanie
    prowadzone przez strażaków. To ma dokładnie ustalić przyczyny zdarzenia."

  • 7. Data: 2024-08-11 09:23:51
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 11.08.2024 o 06:39, Cavallino pisze:
> [...]
    > wersja wydarzeń. Analizowany jest scenariusz, w którym Mercedes EQE
    > dzień wcześniej mógł brać udział w kolizji i w jej czasie doszło do
    No to troll-u powiedz która spalinka po wypadku/stłuczce zapaliła sie
    sama następnego dnia? znasz taki przypadek?

    --
    Janusz

  • 8. Data: 2024-08-11 10:37:50
    Od: nadir <n...@h...org>

> [...]

    > uszkodzenia ogniw. Choć ten fakt potwierdzi dopiero postępowanie
    > prowadzone przez strażaków. To ma dokładnie ustalić przyczyny zdarzenia."

    I jak nie brał udziału w kolizji to co, a jak brał to co?

  • 9. Data: 2024-08-11 11:03:14
    Od: Pixel(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 11.08.2024 o 10:37, nadir pisze:

    > I jak nie brał udziału w kolizji to co, a jak brał to co?

    Według Kawalino, jak brał udział w kolizji, to jest rozgrzeszony, bo
    może się zapalić, tak normalnie i nie należy się doszukiwać w tym winy,
    że to elektryk. One tak majo i jest to normalne :)

    W sumie właśnie to przyznał :D

    --
    Pixel(R)??

  • 10. Data: 2024-08-11 11:18:32
    Od: _Master_ <...@...pl>

> [...]
    > Choć ten fakt potwierdzi dopiero postępowanie prowadzone przez
    > strażaków. To ma dokładnie ustalić przyczyny zdarzenia."

    Jeśli mała kolizja. Bo jeździł. Może być przyczyną samozapłonu to
    jeszcze gorzej to świadczy o bezpieczeństwie poruszania się pojazdem z
    tak niestabilnym materiałem wybuchowym.

    Kiedyś mówiło się że LPG to jazda na bombie.

    Dziś się okazuje że butla gazowa to szczyt technologicznego bezpieczeństwa.