-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!.POSTED.s201pc206.mmj.pl!not-for-mail
From: io <i...@o...pl.invalid>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Elektryki się wcale nie palą i są bezpieczne
Date: Tue, 30 May 2023 21:16:23 +0200
Organization: ICM, Uniwersytet Warszawski
Message-ID: <u55i2g$2vhpe$1@news.icm.edu.pl>
References: <u51msv$c5$1$Janusz@news.chmurka.net> <jx72bkknmixn$.dlg@myjk.org>
<u52qt6$lsm$1$m4rkiz@news.chmurka.net>
<u52rb5$mig$1$Janusz@news.chmurka.net> <1...@m...org>
<u54c4j$pn3$1$Janusz@news.chmurka.net> <u54ecs$2tlre$2@news.icm.edu.pl>
<u54t4t$61e$1$Janusz@news.chmurka.net>
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Injection-Date: Tue, 30 May 2023 19:16:32 -0000 (UTC)
Injection-Info: news.icm.edu.pl; posting-host="s201pc206.mmj.pl:89.174.201.206";
logging-data="3131182"; mail-complaints-to="u...@n...icm.edu.pl"
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:102.0) Gecko/20100101
Thunderbird/102.11.0
Content-Language: pl
In-Reply-To: <u54t4t$61e$1$Janusz@news.chmurka.net>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2714199
[ ukryj nagłówki ]W dniu 30.05.2023 o 15:20, Janusz pisze:
> W dniu 30.05.2023 o 11:07, io pisze:
>>> Ale można i należy wnioskować że pożar ma inny ciężar gatunkowy w
>>> porównaniu do elektryka.
>>> I ta różnica powoduje że elektryki są bardziej niebezpieczne dla
>>> otoczenia niż spalinowe.
>>>
>>
>> Ja się bardziej boję zapłonu spalinówki, ale co kto lubi.
>
> A ja się boje każdego pożaru, ale ja dziwny jestem :)
> Przy spaliniaku trzeba się 'postarać' żeby się zapalił, elektryk potrafi
> to zrobić sam od siebie niezależnie od tego jak o niego dbamy.
>
Weź nie pierd...
Jedyny pożar samochodu który osobiście widziałem to pożar spalinówki,
która spłonęła po tym jak ktoś ją normalnie zaparkował. Oczywiście
zajarały się od niej także sąsiednie samochody. "Pech" chciał, że nie
zaparkował w garażu tylko na wolnym powietrzu.
I miałem własną spalinówkę w której mechanik kilka razy serwisował pompę
paliwa tak, że nim ją ogarnął to ja zdążyłem ogarnąć, że ta komutatorowa
pompa znajduje się pod tylnym siedzeniem, we wlocie do baku, tak że
kiedy uszczelka okazała się nieszczelna to paliwo na stacji zaczęło się
lać strumieniami pod samochód, wokół rury wydechowej zabezpieczonej
tylko typową osłoną. I jak sobie myślę, że tak to musiało być w wielu
innych samochodach a może i dalej jest to uważam za cud, że te
spalinówki nie jarają się wszystkie.
No ale możemy sobie pogadać o palących się akumulatorach, szczególnie o
tych zbudowanych z ogniw 18650 które to ogniwa osobno jakoś nie chcą się
jarać a mają proste zabezpieczenia zupełnie je odcinające w przypadku
wzrostu ciśnienia wewnętrznego co każdy kto się nimi bawił na pewno
doświadczył. I oczywiście nie każdy aku jest złożony z takich ogniw, ale
to tym bardziej coś zrobiono by zminimalizować ryzyko pożaru.
I jakoś nie trafiłem jeszcze na filmiki palącego się Twizy zapewne
dlatego, że nie palą się. Bo jakby się paliły to chyba ktoś by się
pochwalił.
Czyli jak na wstępie.
Następne wpisy z tego wątku
- 30.05.23 21:40 m4rkiz
- 31.05.23 08:36 Myjk
- 31.05.23 08:42 ąćęłńóśźż
- 31.05.23 08:44 Myjk
- 31.05.23 09:57 Janusz
- 31.05.23 10:00 Janusz
- 31.05.23 12:12 io
- 31.05.23 12:30 Myjk
- 31.05.23 12:38 Myjk
- 31.05.23 13:31 io
- 31.05.23 14:38 Janusz
- 31.05.23 15:18 J.F
- 31.05.23 16:32 Myjk
- 31.05.23 16:40 Myjk
- 31.05.23 16:54 Myjk
Najnowsze wątki z tej grupy
- Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- Beztłumikowcy
- promile wspierają Ukrainę
- Chińczyki są LEPSZE ;-)
- Już nie płoną
- 8%
- Nowy Outlander PHEV w PL
- Śmiechu KOOOOOOPA ;-)
- Antyradar
- zasniecie
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
Najnowsze wątki
- 2025-01-04 Zbieranie danych przez www
- 2025-01-04 reverse engineering i dodawanie elementów do istniejących zamkniętych produktów- legalne?
- 2025-01-04 w Nowym Roku 2025r
- 2025-01-04 Warszawa => Specjalista ds. IT - II Linia Wsparcia <=
- 2025-01-04 Warszawa => Java Developer <=
- 2025-01-04 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-01-04 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-04 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2025-01-04 Chrzanów => Specjalista ds. public relations <=
- 2025-01-04 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2025-01-03 Problem z odczytem karty CF
- 2025-01-03 Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- 2025-01-03 Wrocław => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-01-03 Warszawa => International Freight Forwarder <=
- 2025-01-03 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=