  • Data: 2023-08-21 08:38:54
    Temat: Re: Elektryki palą domy?
    Od: Myjk <m...@n...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Sun, 20 Aug 2023 20:09:20 +0200, nadir

    > Nie dalej jak 4 dni temu musiałem zrobić trasę 500 kilometrów w jedną
    > stronę, w obie strony sama jazda zajęła jakieś 10 godzin z trzema
    > tankowaniami po drodze.

    Spaliłeś 150L paliwa na 1000km? Jechałeś Starem z '85?

    > Nie ma możliwości ładowania na starcie

    > i na mecie, nie ma czasu na ładowanie po drodze.

    Ładowanie po drodze, zakłądając nawet 4 ładowania
    na takiej trasie to w porywach 1,5h więcej.

    > Muszę obrócić w tę i z powrotem w jeden dzień.
    > Takie i trochę krótsze trasy robię ostatnio dwa
    > razy w miesiącu albo raz na dwa miesiące, nigdy tego nie wiem.
    > Jaki proponujesz mi samochód elektryczny, który tego dokona.

    A kto cię już zmusza do zakupu elektryka?
    Za 30 lat zadaj to pytanie.

    > Darmowych w mojej okolicy nie ma, a płatne póki co mnie nie interesują.

    Buahaha, no tak, bo przecież paliwo to za darmo na każdym
    skrzyżowaniu rozdają. Taka to właśnie z tobą jest gadka,
    a taki niby rzetelny jesteś w swojej ocenie elektryfikacji.

    > My mamy,

    Kto "wy"?

    > ale połowa ludzi w tym kraju,

    Mniej niż połowa, to po pierwsze. Po drugie część z nich ma garaże
    i tam mogłaby się ładować gdyby nie hejterzy elektryfikacyjni którzy
    nawet jak się chce własną kasę zainwestować i podpiąć się do rozdzielni
    z oddzielnym licznikiem, to się nie zgadzają. Po trzecie, prąd jest
    wszędzie, i wzorem zachodu, możnaby porobić punty ładowania nawet
    na parkingach pod blokami zapinając się pod zwykłe latarnie.

    > i nie tylko, mieszka w blokach, w których mogą sobie
    > naładować najwyżej smartfona.

    Gówno prawda, są tam moce wystarczające do ładowania samochodów
    elektrycznych. No ale ty musisz zakrzywiać rzeczywistość, bo musi
    ci przecież pasować do tezy że sięniedasię!

    > Trzeba jechać na płatną ładowarkę.

    Tak samo jak trzeba jechać, po DROŻSZE niż prąd, paliwo.
    Ale nie, drogie ruskie czy turbańskie paliwo dobre,
    polski tańszy prąd zły.

    > Samochodów, wody, czego byś jeszcze chciał zakazać bliźnim?

    Oho, konfederacka retoryka <mode on>

    > Prąd w tym kraju i mamy z tego z czego mamy,
    > więc możesz mnie cmoknąć tam gdzie myjk.

    No, mamy w 95% z POLSKIEGO węgla, 5% to wykorzystanie odrzutu z importu,
    sortu, którego pod strzechami nie można używać. Z tego średnio w roku ponad
    30% jest już z OZE, w lecie jeszcze więcej. A byłoby jeszcze więcej gdyby
    pisowski nierząd nie udupił w 2016 roku wiatraków (zmniejszając przyrost
    mocy 4x!) i później fotowoltaiki. Dzięki czemu dzisiaj mamy ceny jakie
    mamy.

    --
    Pozdor
    Myjk