  • Data: 2023-08-21 20:05:20
    Temat: Re: Elektryki palą domy?
    Od: Myjk <m...@n...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Mon, 21 Aug 2023 17:42:15 +0200, nadir

    > W dniu 21.08.2023 o 08:38, Myjk pisze:
    >
    >> Spaliłeś 150L paliwa na 1000km?
    > Błądzisz jak zwykle.

    Piszesz jak zwykle bez sensu, to się dopytuję.

    > Raz, że bak mały w samochodzie, chyba ze 40 litrów,

    Ja mam mniejszy, i bym taką trasę dwoma tankowaniami ogarnął.

    > a dwa po ostatnim tankowaniu jeszcze 3/4 baku zostało.
    > Poza tym, wszystkie trzy tankowania też nie były od "0"
    > do pełna, średnie spalanie wyszło nam jakieś 8-9 litrów
    > na 100km.

    To tyle co w moim SUVie z wielkooo bateriooo ;P

    > Nie ptysiu, nówka hybryda z tego roku, jeszcze 4000 przebiegu nie miała.

    Ale chwalisz się czy żalisz że masz tam baterię
    na której potrzyby biedne dzieci w afryce
    wydobywają kobalt? :P

    > Pod warunkiem, że ładowarki w ogóle są i są wolne, akurat pod Poznaniem
    > na Orlenie wszystkie oba miejsca do ładowania były zajęte. Miałbym
    > czekać aż się zwolni jakieś czy szukać kolejnej ładowarki?

    Akurat jakimś cudem wy, wielbiciele spalinowych trutek, wszędzie zajęte
    ładowarki widzicie. Ja jakoś widzę w przeważającej większości puste, pare
    razy się jednak na publicznych ładowałem (w przeciwieństwie do ciebie), ale
    też z pewnością częściej uwagę zwracam niż ty, co elektryka nie tknie nawet
    jakby go darmo dawali.

    > A tak, w jakieś 5-10 minut zatankowaliśmy samochód i dalej rura.
    > Już pomijam, że te 4 ładowania i 1,5h w porywach, to możesz krasnoludkom
    > nawijać.

    W zapyziałej pod tym kątem Polsce, z pewnością.
    Jeszcze trochę nam do cywilizacji brakuje.

    > Muszę jeździć, tak a nie inaczej, bo nie mam czasu żeby go marnować na
    > zbędne postoje, dlatego pytam elektroentuzjastę o propozycje.
    > No ale skoro za 30 lat będą takie cudeńka, to nie omieszkam zapytać.

    Czyli w końcu przestaniesz przytruwać na te 30 lat jaki to jesteś biedny
    i poszkodowany bo cię już zmuszają do kupowania elektryków?

    > A co ma do tego płatne paliwo? Był argument, że ładowarki są za darmo,
    > no może są w sąsiednich gminach? Mam jechać kilkanaście kilometrów żeby
    > się naładować i czekać aż się naładuje czy wrócić PKS-em?

    Naucz się czytać ze zrozumieniem, nie było żadnego argumentu że ładowarki
    są za darmo, tylko że darmowe zajęte są, natomaist płatne zazwyczaj są
    wolne i nie ma żadnego problemu z ładowaniem jeśli naładować się trzeba.

    > No ja i io.

    Czyli jednak miałbyś gdzie ładować na starcie.

    > Już pomijając, że większość mieszkańców bloków nie ma żadnego garażu, to
    > tak się składa, że ja akurat mam garaż w zgrupowaniu około setki innych.
    > ENEA, bo oni u mnie operują, dopiero 2-3 lata temu podłączyła pierwsze
    > garaże pod prąd, z zabójczym zabezpieczeniem 10A, a załapało się na to i
    > tak tylko jakich dziesięciu właścicieli. Reszta ma czekać kolejne 30
    > lat, bo tyle te garaże już stoją.

    Po raz kolejny przypominam ci, że nie jesteś pępkiem świata. Po raz kolejny
    przypominam ci, że nie ma obowiązku kupowania elektryków, biorąc pod uwagę
    wiek samochodów polskich kierowców, najbliższy termin zakupu elektryka, o
    ile w ogóle się utrzyma termin zakazu sprzedaży śmierdzieli w 2035, to
    okolice 30 lat. TRZYDZIEŚCI LAT. A ty już piejesz i to od paru lat wstecz.

    > Raz, że nie ma wcale takich mocy. Dwa, to ludzie mają sobie przedłużacze
    > z okien rzucać? Bo garaże jak są, to bez gniazdek, i nie piszę o jakimś
    > starym PRL-owskim osiedlu, ale właśnie nowo budowanym, kilka bloków już
    > zamieszkałych a kilka innych się "buduje". Ładowarek i gniazdek na
    > osiedlu brak.

    I znowu to samo, nikt nikogo nie zmusza teraz do zakupu elektryka,
    za 15 lat będzie wystarczająca infrastruktura, a za 30 lat jak dla ciebie
    to już na bank.

    > Z tym droższym to bym nie przesadzał, LPG jest obecnie
    > porównywalne cenowo do płatnego prądu z ładowarek.

    Masz hybrydę na gaz?

    > Widzę, że mocno w dupę cię ta konfederacja uwiera.
    > Idź z krucjatą na politykę.

    Bardziej mnie uwiera, że tylu przygłupów
    ma spójne z konfederą myślenie.

    > A ten polski węgiel to już jest ekologiczny,

    Nie jest, gdzieś twierdziłem że jest czy sobie znowu coś ubzdurałeś?
    Jest z pewnością NASZ, w przeciwieństwie do paliw.

    > bo jakby był z Australii czy innego murzynowa, to zmieniałoby obraz, nie?

    Oczywiście że by zmieniało. Ale niestety tu arguemntu nie masz i mieć nie
    będziesz, bo węgiel jest POLSKI i mamy go na dłużej niż paliw, tak, nawet
    jeśli wszystkie samochody w Polsce się przesiądą na prąd.

    > Tak, o dwunastej w południe. Bo między 20:00 a 6:00, wtedy kiedy mają
    > się ładować w domach elektryki mamy prąd z ekologicznego, krajowego
    > węgla. Widzę, że nie tylkoe pelikany łykają różne bzdury.

    Dokładnie tak i nie wiem co cię boli, że nie musielibyśmy
    miliardów pompować w ruskich czy innych turbanów?

    > W Niemczech nie ma PiSu, rząd niczego nie udupił i też mają drogi prąd z
    > "tanich" wiatraków.

    Nie powielaj pisowskich bzdur, od dawana mamy najdroższy prąd w całej
    europie i to właśnie z powodu braku OZE.Niedawno była "afera" bo u niemca
    prąd z OZE miał ujemną wartość, a ty tu będziesz pieprzyć że mają drogi
    prąd.

    --
    Pozdor
    Myjk