    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Elektryki palą domy?
    Date: Fri, 28 Jul 2023 18:13:12 +0200

    On Fri, 28 Jul 2023 17:55:46 +0200, Myjk wrote:
    > Fri, 28 Jul 2023 15:55:31 +0200, J.F
    r-domu-mieszkalnego-z-instalacja-fotowoltaiczna-aktu
    alizacja

    > Nie, bo to były dwa spaliniaki, zresztą widać że Ś i AR.

    > W tym wypadku nikt tak nie twierdził, tutaj główny kierunek na winowajcę
    > pożaru był skierowany na fotowoltaikę.

    Nawet nie - zarzucano jej tylko ze utrudniła gaszenie.

    Nieuważny czytelnik może zapamiętać, ze spowodowała pożar,
    uważny zauwazy, ze strazacy poszli wyłączyc falownik ... czyli on nie
    spłonął.

    > Statystyki pokazują że łatwiej jest być trafionym przez piorun niż że dom
    > spłonie z powodu fotowoltaiki. AFAIK to nawet nie promile, ale setne
    > promila.

    Ale uwazać trzeba.
    I jakie bezpieczniki ci dali, i co jest pod panelami - dachówka płonie
    wolno, papa szybko :-)

    > Tak, bo na fotowoltaikę jest podobna nagonka jak na BEV. Jak płonie dom z
    > fotowoltaiką na dachu, to z pewnością przez fotowoltaikę. Jak płonie
    > statek, parking, dom (albo po prostu samochód) to już wszyscy wiedzą że
    > BEV. Nawet nie próbują sprawdzać.

    Bywało.
    Teraz ... jak statek duzo samochodów przewozi, to pewnie elektryczne
    też, i są uzasadnione podejrzenia :-)

    > Zapłonął samochód stojący za posesją.

    Ś czy AR?

    Ale tego to nie wyczytałem.

    > Jak dla mnie to ten kapitan straszaków, czytając jego wynurzenia,
    > miał na drugie imię radzio. Gość zajmuje się gaszeniem domów, także
    > z fotowoltaiką która jest mocno powszechna, a zielonego pojęcia nie
    > ma jak te urzadzenia działają, w związku z tym nie wie kiedy i jakie
    > zagrożenia ze sobą niosą.

    > No jest, ale nic nie produkuje w nocy, więc nie jest bardziej groźny niż
    > pusta pralka.

    > Pierwszym co się robi podczas gaszenia pożaru to wyłącza zabezpieczenia
    > główne, wtedy z automatu falownik też się wyłącza.

    W nocy i tak nie działa ... chyba, ze ma tez baterie.

    Ale ... w nowych domach licznik i bezpieczniki gdzies na granicy
    posesji, w starych wewnątrz domu ...

    > Akurat Górczewską zjarały spaliniaki, więc to najlepszy przykład.
    > WTC zjarały samoloty, wiec to przykład nieadekwatny.

    Chodzi tylko o to, że pożar betonowi też szkodzi.
    I teraz wierzymy linkowi Cavallino, że pożar elektryka nie jest jakis
    bardzo mocniejszy od spaliniaka, czy dmuchamy na zimne?

    J.