    From: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Elektryki jako bat na zlodziei
    Date: Sat, 11 Mar 2023 20:27:07 +0100
    <tudjbt$1k6ff$1@dont-email.me> <tudjtt$3i89n$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
    <tuhs7f$gal$16$Shrek@news.chmurka.net>
    <tui2c8$3pfan$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
    <tui2qe$gal$18$Shrek@news.chmurka.net>
    <tui3p8$3pgvr$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
    <tui5rm$gal$23$Shrek@news.chmurka.net>
    <tui70d$3pl33$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
    <tui7l2$gal$24$Shrek@news.chmurka.net>
    <tui8ku$3pnh5$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
    <tuia5i$gal$25$Shrek@news.chmurka.net>
    <tuib9b$3pr48$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
    <tuibsl$gal$26$Shrek@news.chmurka.net>
    <tuigi5$3q2er$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
    <tuii46$r1s$2$Shrek@news.chmurka.net>

    W dniu 11.03.2023 o 19:43, Shrek pisze:

    > Czyli tak średnio reprezentatywnie;)

    I tak i nie. Kupiłem BMW, bo był silnik do wzięcia :P Zrobiłem
    przeszczep i bardzo ładnie wyszło.

    > Możesz, ale prościej kupić "nowe" auto.

    Też nie, tu jest własnie myk. Jesli spalinka kosztuje 20kzł bo ma upadły
    silnik, to znaczy że z dobrym, srednio kosztuje 30 czyli warto. Ok,
    Tobie padnie silnik i będziesz kombinował czy sprzedać, czy naprawiać i
    na pewno jesteś w lepszej opcji niż elektrykiem i padniętą baterią. W
    elektryku wygląda to inaczej. Wymiana baterii to lwia część naprawy więc
    albo oddasz tanio albo wpierdolisz więcej niż auto warte nawet z dobrą
    baterią. Obczaj sobie ile kosztują używane baterie. Tak, są też
    naprawialne ale nie wszystkie. Na podwórku miałbyś problem :)

    > Jak umiesz i masz warsztat do tego to już przestaje być reprezentatywne.

    Wyżej rozwinąłem.

    > Zaczynasz gadać tak samo jak elektrokuce, które wymyślają różne
    > specyficzne sytuacjie gdzie elektryk się sprawdzi (typu drugi samochód w
    > rodzinie w domku pod miastem z fotowoltaiką).

    Bynajmniej. Tutaj nawet nie chodzi o umiejętności co podpinasz pod
    "reprezentatywne". Taki myk:

    Na działce mam wchuj miejsca i chciałem sobie ZROBIĆ akumulatory.
    Okazuje się, że łatwiej mi postawić elektrownię wodną niż zrobić
    akumulator. Tylko dlatego, że do akumulatora musisz mieć specyficzną i
    odpowiednią technologię. Łapkami i wiedzą tego nie zrobisz.

    Głównie chodzi o to, że na dzień dzisiejszy megawiększym problemem jest
    pozyskanie dobrej i taniej baterii niż silnika spalinowego, czy jego
    naprawy. Koszty co najmniej w stosunku 1:10

    > Pełnego nie ma, ale generalnie akumulatory w hybrydach mają chyba gorzej.

    No właśnie nie, czego dowodem jest Prius...ale to też zależy od
    producenta. W hybrydach akumulator pracuje w "widełkach" i jest
    odłączany, kiedy ma już mało ale nie zero i wyłączany kiedy ma prawie
    ale nie full. To właśnie powoduje wydłużanie "cykli" i podwaja
    żywotność. Inna sprawa to rodzaje tych aku ale chyba tylko Toyota się
    tak bawiła. W innych wygląda to inaczej i wszyscy obecnie testują, stąd
    różne wyniki. Żeby to rozkminić, musisz wgryźć się w dokumentację i
    wyliczać. Średniej nawet tutaj nie ma, bo różnice są diametralne.

    > Dalej pomijalna. Już nie wymyślajmy na siłę zalet spalinek wobec
    > elektryków - na razie nie trzeba.

    Ja tam wiem, że w bagażniku spaliny, schowam sobie 250km w 20L kanistrze :D

    Elektryk musi szukać wodopoju i niebawem...okazuje się że jest 5 w
    kolejce i koczuje. To mnie obrzydza całkowicie.

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>