  • Data: 2017-07-28 12:17:34
    Temat: Re: Elektryki
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:r...@m...org...
    Thu, 27 Jul 2017 20:17:09 +0200, J.F.
    a-pradu/

    >Ostatnio, znaczy w zimie, kiedy to wspomniana PC by się przydała do
    >grzania. 29 czerwca to taka raczej słaba zima... :P I owszem, w lato

    Za to w lato PC potrzebna do chlodzenia :-P
    Podgrzac to sie mozesz awaryjnie butla z gazem (ha, ha - bez pradu nie
    sprzedadza), ale jak sie schlodzic :-)

    >częściej nie ma prądu, choćby z powodu niedomagania elektrowni -- np.
    >jak
    >im wody do chłodzenia braknie -- jak to było 3 czy 4 lata temu.

    Jakis przypadek jednostkowy wymieniasz (choc kto wie czy nie bedzie
    coraz czestszy).
    Tymczasem awarie linii po kazdym silnym wietrze sa normalne.
    A ze wieje w calym regionie to awarii duzo, a ekip malo.

    > http://www.tvn24.pl/poznan,43/ponad-220-miejscowosci
    -w-wielkopolsce-wciaz-bez-pradu,377742.html
    > Wiele nowych piecow pompy wymaga.
    > No ale to akurat najprostsze - trzeba pojechac do Castoramy, kupic
    > najtanszy agregat, a po tygodniu oddac, bo sie zepsuje :-)

    >Ja tu czytam o jednym dniu.

    Ja czytam "po poniedzialku". A niedziele rano brakowalo pradu w 117
    miejscowosciach.
    A w najgorszym momencie bylo 1300 miejscowosci bez pradu.

    Mozesz popatrzec w kolejny link
    http://www.tvn24.pl/wiadomosci-z-kraju,3/skutki-orka
    nu-ksawery-40-tys-odbiorcow-nadal-bez-pradu,378102.h
    tml

    W poniedzialek ciagle 40 tys osob bez pradu, a orkan byl w czwartek.

    >I mowa jest o miejscowościach "gdzie dostęp do
    >uszkodzonych linii jest utrudniony".

    W Wielkopolsce ? Nieprzebyte bory, gory, pustynie, bagna ...

    >Tymczasem jak ktoś ma PC to i dom
    >względnie energooszczędny i nawet 2 dni mu nie straszne bez
    >ogrzewania.

    A tu juz 4 mijaja.

    Na szczescie jak jest orkan, to chyba nie ma duzych mrozow :-)

    >Nie chodzi o rachunki roczne, bo jak to uwzględnić (tj. obsługę,
    >czyszczenie, sprzątanie, dyganie z paliwem) to wyngiel wychodzi
    >jeszcze
    >słabiej.

    No i on chcial tego uniknac, udalo sie, wiec na razie jest zadowolony.
    Szczegolnie, ze jemu pradu na 4 dni nie wylaczyli
    Tym niemniej to sie tylko tak mowi, ze trzeba godzine w tygodniu
    poswiecic, wiec wychodzi dodatkowo 3000 zl rocznie, liczac po
    umiarkowanych zarobkach.

    >Ja pisałem o kosztach instalacji, tj. gdy do instalacji smoka
    >węglowego trzeba policzyć nie tylko zakup śmierdziucha, ale także
    >wykonanie
    >komina (obróbek tegoż),

    Wentylacje i tak musisz miec.

    >kotłowni, miejsca na skład paliwa itd.

    Miejsce u siebie tez masz zajete.

    >Ogólnie mnie to niezmiennie zastanawia -- ludzie wydają 500+ na dom,
    >czyli
    >kupę kasy, a robią to jakby kupowali rękawiczki. Czasem nad zakupem
    >pralki
    >czy innej zmywarki więcej czasu spędzają niż przed budową domu.

    Po pierwsze nie maja, dom ktory by chcieli kosztuje milion, a bank
    mowi ze 300 tys kredytu da :-)

    Po drugie - nie wiesz, ze dopiero trzeci dom jest dobry ?

    >Za cholerę
    >nie mogę pojąć tego fenomenu. Ja przygotowuję dach pod kolektory,
    >właśnie
    >gdyby ew. staniały. :P Wyjście pod ładowanie elektryków w garażu też
    >ma
    >być. :>

    A garaz na 3 samochody masz ?
    A wzmocniony dach pod wiatrak masz ?

    A miejsce na kotlownie masz ? Bo jak sie samochody przerzuca na prad,
    to olej opalowy potanieje, a PC w sam raz zakonczy zywot i trzeba
    bedzie o nowej pomyslec :-P

    A fundament pod wodorownie masz ? To gdzie zamierzasz gromadzic wodor
    z tych paneli slonecznych ? :-P

    J.