    From: Cezar <c...@t...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Elektryka w UK
    Date: Thu, 05 Dec 2013 10:59:26 +0000

    On 04/12/2013 17:26, Tata wrote:
    > .... Co do instalacji
    > elektrycznej, to jest wolna amerykanka, w domu córki kable oświetleniowe
    > są ułożone po przekątnej ściany najkrótszą drogą, o puszkach nikt nie
    > słyszał. Do kabli można się tylko dostać w przełącznikach lub w
    kontaktach.

    UWierz ze nie ma wolnej amerykanki. Zdarzyło mi sie pracować dla firmy
    instalującej elektrykę przez jakiś czas i wiem jak podchodzą do
    bezpieczeństwa. Standardy BS są o wiele bardziej rygorystyczne niż PN. W
    Polsce w czasie studiów "udało" mi się zrobic jakies uprawnienia SEP i
    uwierz mi że trudnośc w jego zdobyciu ma się nijak to trudnosci zdobycia
    certyfikatu 17th Edition IEE.
    Kable idące na skos to nie jest norma. Jeśli tak w domu Twojej córki to
    przykro mi - wybrała zły dom.
    Puszek się nie stosuje bo po co? Puszka to tylko następne miejsce gdzie
    może się coś zepsuc, grzać, iskrzyć itp.

    c.