  • Data: 2013-12-05 08:18:43
    Temat: Re: Elektryka w UK
    Od: s...@g...com szukaj wiadomości tego autora

    W dniu poniedziałek, 2 grudnia 2013 23:01:06 UTC+1 użytkownik Dariusz K. Ładziak
    napisał:

    > W nieopakowanym kineskopie najłatwiej utrącić szyjkę. Za mały przekrój
    >
    > żeby stożkowi, a tym bardziej klejonemu (nieklejone to juz wręcz
    >
    > prehistoria) ekranowi zagrozić mechanicznie - odpada szyjka, kineskop
    >
    > robi "blup!" i po zawodach. Parę starych kineskopów impolodowałem - więc
    >
    > wiem jak to się zachowuje.

    Zeby bezpiecznie kineskop rozszczelnić można spróbować powyginać doprowadzenia na
    szyjce.
    U mnie kumpel sie tak bawił i w pewnej chwili było tylko słychać syk i po chwili
    cisze. Kineskop potem już nie wybuchł.

    Zresztą pare ich roztłuklismy i nie było jakichś specjalnych fajerwerków.
    Szkło z przodu grube i tłuc sie nie chciało.
    Z tyłu szyjka sie tłukła ale nie było jakiegoś widowiskowego rozpryskiwania.

    Podsumowując: Wytłuklismy jakieś 5-6 sztuk i żaden nie implodował widowiskowo.