  • Data: 2021-09-02 11:32:13
    Temat: Re: Elektryfikacja wsi za okupacji
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 1 Sep 2021 00:13:14 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > też nie wiem i nikt nie wiedział.

    Raczej wszyscy wiedzieli. Niemcy to musieli oficjalnie oglosic.

    > Nie będę się tu upierał. Komuniści własność prywatną mieli "w dupie".
    > Moim zdaniem należało koszty wybudowania obiektu wpisać w hipotekę
    > przymusową. Teraz "spadkobiercy" oczywiście by sobie to mogli wziąć, ale
    > musieliby spłacić dług.

    Biorac pod uwage inflacje, to moze by chetnie splacili.
    Albo zazadali udzialu w zyskach i zaleglego czynszu za 50 lat.

    W dodatku zyskaliby prawo do odszkodowania od Niemcow ... czyli
    udzialu w reparacjach,

    Tak naprawde, to trzeba bylo zrobic jakis fundusz, i wyplacic
    symboliczne odszkodowania za utracony majatek. Bo tyle sie panstwu
    ostalo.
    Zakladajac, ze nie chcemy zatwierdzic tej narodowej grabiezy ...
    a zdaja sie chcielismy, tylko nas ETPC pogonil.

    No i tylko Kosciol cos tam dostal, i paru cwaniakow z Warszawy.

    > Wydaje mi się, że jakaś procedura powinna być.

    No nie wiem - religia chyba dosc zamknieta :-)

    A moze nie
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Konwersja_na_judaizm

    Za to fajnie to wyglada w kwestii obywatelstwa Izraela - bo tez po
    matce dziedziczone :-)

    J.