  • Data: 2021-08-31 14:35:22
    Temat: Re: Elektryfikacja wsi za okupacji
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 30.08.2021 o 06:48, J.F. pisze:
    > Datowane rokiem 39? Chyba troche za pozno? Czy juz czuli smierc, i
    > zabezpieczali przyszlosc ?

    Te, które ja widziałem miały daty w 1942 roku. Generalnie, jak
    likwidowano getto. Oni sadzili, ze tu wrócą kiedyś.

    > Dekret bieruta mowil o odszkodowaniu ...ale tylko mowil. A plac
    > swoja wartosc ma. I to niekoniecznie 100 lat - bo spoo wlascicieli
    > znalazlo sie szybko - przeczytaj chocby histore kamienicy Waltzow.

    Ale mnie chodzi o te, których właściciele nagle znajdują się teraz.

    > byly gazety, radio...

    RAdia posiadać nie wolno było. Z gazetami, to też różnie. Były
    podziemnie wydawane oczywiście, ale czy każdy miał do tego dostęp?

    > Rasy a nie wyznania. Ale Czerniaków jednak odmowil niemcom
    > podpisania obwieszczenia o deportacji.

    Nie ma rasy Żydowskiej. Weź pod uwagę, że gdyby nawet była, to po
    iluśset lat wymieszało się to z innymi. Ty, czy ja możemy zostać Żydami.
    Czy zmieni się od tego nasz kod DNA?

    --
    Robert Tomasik