    Subject: Re: Elektryfikacja wsi za okupacji
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    From: WM <c...@p...onet.pl>
    Date: Thu, 19 Aug 2021 13:01:56 +0200

    W dniu 2021-08-19 o 11:37, J.F pisze:

    > Przeciez podawales link
    > https://martyrologiawsipolskich.pl/mws/edukacja/baza
    -wi/53971,Pacyfikacje-i-eksterminacja-wsi-polskiej-n
    a-terenie-Generalnego-Gubernatorstwa.html

> [...]
    > możliwe i leżało w interesie niemieckim, wystrzegano się szerszych
    > rekwizycji i zniszczeń, głównie jednak wobec wielkiej własności
    > ziemskiej.
    >
    > Przywożono do GG nowoczesne maszyny i narzędzia rolnicze,
    > rozpowszechniono nawozy sztuczne, nowe odmiany roślin uprawnych i
    > zwierząt hodowlanych, wpływano na zmianę struktury agrarnej w GG
    > (deparcelacja, akcja komasacyjna, konfiskata majątków na rzecz Niemców
    > (Liegenschafty, majątki w zarządzie Wehrmachtu, Policji, SS), oraz
    > użytków rolnych i organizacji pracy w gospodarstwach."

    Plakaty rolnicze z GG wyglądają jak te późniejsze z PRL.

    https://polona.pl/item/plakat-inc-precz-z-niechlujst
    wem-brud-zagraza-twemu-zyciu-i-zdrowiu,MTAxMzMwMjM5/
    0/#info:metadata

    https://polona.pl/item/plakat-musisz-dbac-o-czystosc
    ,NTk5MzUyNzE/0/#info:metadata

    https://polona.pl/item/plakat-inc-chwasty-zmniejszaj
    a-plony-zwalczaj-je-za-pomoca-pielenia-i,ODgzMTcyNzA
    /0/#info:metadata

    https://polona.pl/item/plakat-inc-do-walki-o-produkc
    je-1943-roku-ani-piedzi-ziemi-bez-plonu,MTAyNTQ3NzMy
    /0/#info:metadata

    https://polona.pl/item/dostaw-na-czas-i-jak-najwiece
    j,ODcxODM1OTY/0/#info:metadata

    https://polona.pl/item/plakat-jedziemy-na-roboty-rol
    ne-do-niemiec,ODM4MDY0NjU/0/#info:metadata

    https://polona.pl/item/plakat-inc-zbieraj-gorliwie-p
    lon-a-zabezpieczysz-swoj-byt,NzY1Mjg3MTE/0/#info:met
    adata

    WM