  • 111. Data: 2017-05-10 10:28:28
    Temat: Re: Elektryczne samochody
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Tue, 9 May 2017 21:38:27 +0200, w <oet5ri$1t7$1@node2.news.atman.pl>, Cavallino
    <c...@k...pl> napisał(-a):

    > A jaki elektryk ma 500 km zasięgu?
    > I czy na pewno gadacie o tej półce cenowej?

    No Tesla. Taki elektryk dla każdego Kowalskiego.

  • 112. Data: 2017-05-10 10:29:45
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Wed, 10 May 2017 09:10:26 +0200, w <oeued4$177$2@node1.news.atman.pl>, Poldek

    > Bardziej mnie interesuje, żeby stopniowo blachosmrody były wypierane z
    > polskich ulic przez coś, co nie zatruwa i nie zagłusza myśli.

    Jakość powietrza we Wrocławiu z blachosmrodami:
    - w lecie -- bardzo dobra (ok. 10-50mg)
    - w zimie -- fatalna (nawet 400mg)

    Coś tam się rozjaśniło?

  • 113. Data: 2017-05-10 10:45:01
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-05-10 o 10:26, r...@k...pl pisze:

    > Widzę, że teoretyzujesz jeżeli chodzi o wyjazdy na rower z dzieckiem.

    O, jeszcze chwila, i będzie o niepełnosprawnym na rowerze. Rozwijasz się.

    --
    Liwiusz

  • 114. Data: 2017-05-10 10:58:58
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Wed, 10 May 2017 10:45:01 +0200, w <oeujv7$c2c$1@node2.news.atman.pl>, Liwiusz
    <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał(-a):

    > O, jeszcze chwila, i będzie o niepełnosprawnym na rowerze. Rozwijasz się.

    Pewnie dla nich też masz jakąś kolejną złotą radę wujka Stefana.

  • 115. Data: 2017-05-10 11:22:19
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-05-10 o 10:58, r...@k...pl pisze:

    > Pewnie dla nich też masz jakąś kolejną złotą radę wujka Stefana.

    Jak kiedyś takiego spotkam, to pogadam. Z czasów jeżdżenia w masie
    krytycznej (kilka tys. warszawskich rowerzystów), nie widziałem takiego.

    Za to jeżdżących z dziećmi bez samochodu - sporo.

    --
    Liwiusz

  • 116. Data: 2017-05-10 14:32:42
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    <s...@g...com> wrote in message
    ps.com...

    > Z łaski swojej zrewanżuj się wyliczeniami dla tesli jak zrobilem dla leafa
    > :)

    Tesla Model S jest droga, ale pod koniec tego roku lub na początku 2018
    ma być nowy Model 3, w cenie około 1/3 modelu S. Więc Ty sobie przelicz.

    > A i tak dla ślązaka tesla na wakacje nad morzem sie średnio nada
    > a do Chorwacji to trzeba by nieco poplanować aby ładowac ją prądem.

    Jedno ładowanie w połowie drogi - zaplanujesz obiad w pobliżu
    szybkiej ładowarki i po sprawie.

    > Ciekawie w tym kontekscie wygląda wymiana aku i potencjalny monopol na
    > obsługe takiej operacji.
    > Tu by trzeba podywagowac o potencjalnych mozliwosciach bycia oszukanym na
    > akumulatorze ale to sprawa na inny watek.

    I nikt tego nie robi w krajach gdzie elektryczne samochody są już na drogach
    w dziesiątkach tysięcy egzemplarzy: USA, Norwegia, Szwecja, Holandia.

    > Nieeeee. Spoleczenstwo jest biedne i nie stac go na
    > drogie zabawki w imie czystosci.
    > Zreszta w europie zachodniej czy w usa jest/bylo podobnie.
    > W usa żre sie syf i umiera wczesnie a niby mogli by jesc lepiej.

    Jak ja lubię take generalizacje w stosunku do całego USA :-)

    > Podobnie mieli okres ze mieli syf i nawet rzeka im sie zapalila.
    > Niemce maja hałde soli i mimo że im bruździ to dalej robią co robili.
    > Podobnie z glifosatem u nich i u francuzów.

    Widzę, że kolega ma receptę na wszystko :-)

    > A my tu już w dzisiejszych czasach na te elektryki
    > czekamy dobre 10 lat (pierwsza tesla) a w praktyce dłużej.
    >
    > Jakby to było dobre to juz by ludzie kupili. Ale nie jest, trzeba
    > czekać...

    Ależ już kupują. Bo jest dobre. Ale jako nowinka wciąż drogie.
    Tesla Model S to jest segment BMW 7 i drogich Merców.
    Tesla Model 3 to już będzie segment w USA popularnych
    aut typu Toyota Camry czy Honda Accord (nie mylić
    z Acurą TSX dostępną w Europie pod etykietą Honda Accord).
    Jest też tańszy produkt GM o nazwie Bolt w USA i Ampere w Europie.
    Odnieś się może do tego samochodu, bo Leaf ma słabe aku i słaby zasięg.

    > A no widzisz, drogie sa.

    Biorąc pod uwagę zasięg Leafa to faktycznie jest bardzo drogi.
    Sam Nissan to zauważył bo nowy Leaf ma zwiększony znacznie zasięg.

  • 117. Data: 2017-05-10 14:34:56
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    <r...@k...pl> wrote in message

    > Ty głupa rżniesz. Po ci Acura? Elektrykiem sobie jeździj.

    Ja mam zapotrzebowanie na conajmniej dwa auta w rodzinie.
    Inne warunki życia w USA niż Polsce... inne odległości...
    A więc swoją 10-letnią Acurę TL-S wnet wymienię na nowy
    model, nawet mi już wpadła w oko przygotowywana Acura TLX
    A-Spec na 2018 rok. A oprócz niej będzie w rodzinie Tesla Model3.

  • 118. Data: 2017-05-10 14:37:15
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "re" <r...@r...invalid> wrote in message news:oestp2$jo9$2@mx1.internetia.pl...
    > Użytkownik "Pszemol"

    > Mowa była o typowym DRUGIM aucie w rodzinie.
    > Pierwsze ma użycie 100%, drugie już bliskie 10%.
    > ---
    > Żeby auto miało użycie 100% to by musiało być wziętą taksówką

    Wystarczy że tatuś pojedzie nim do pracy i jest autko niedostępne
    cały dzień: w oczach innych potencjalnych użytkowników (mamusia,
    dorastający synek/córcia) auto ma użycie 100%.
    Nie myśl z punktu widzenia finansowego tylko z punktu widzenia
    użytkowania praktycznego: to czy auto jeździ na taksówce czy
    stoi pod tatusia robotą cały dzień zaparkowane równoważne jest
    że auto jest zajęte w 100% czyli jest "wykorzystane" w tym kontekście.

  • 119. Data: 2017-05-10 14:38:01
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Mateusz Bogusz" <m...@o...pl> wrote in message

    > A na ewentualność przewiezienie mebla, zakupiłeś także busa na zapas?...

    Dokładnie :-)
    Są wypożyczalnie i dużo taniej jest wypożyczyć duże auto na rzadkie
    okazje gdy codzienność wymaga tylko małego pyrtka do pomykania
    po mieście...

  • 120. Data: 2017-05-10 14:40:26
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Shrek" <...@w...pl> wrote in message news:oeslrf$ii0$1@node2.news.atman.pl...

    > http://next.gazeta.pl/next/7,151003,21783087,polacy-
    pokochali-nowoczesne-samochody-imponujacy-wzrost-spr
    zedazy.html#BoxBizLinkImg

    > Imponująco -wzrost o 91,3% do 66 sztuk. Lotnisko w Radomiu się chowa;)

    A wiesz jak się niewinnie krzywa ekspotencjalna zaczyna wznosić? ;-)