    From: "Pszemol" <P...@P...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Elektryczne samochody
    Date: Wed, 10 May 2017 07:32:42 -0500
    <oeqb32$85k$1@dont-email.me> <5910be49$0$5161$65785112@news.neostrada.pl>
    <oeqf49$n9s$1@dont-email.me> <59116e53$0$5140$65785112@news.neostrada.pl>
    <1...@4...com>
    <5911966f$0$5144$65785112@news.neostrada.pl>
    <lpk6lfab42xb.1fc61oix67nm4$.dlg@40tude.net>
    <oes5hs$37h$3@node2.news.atman.pl>
    <7...@4...com>
    <oes7av$qd9$1@node1.news.atman.pl>
    <8...@4...com> <1...@m...org>
    <f...@g...com>
    <n...@m...org>
    <7...@g...com>
    <181lkt062t3ls$.dlg@myjk.org>
    <5...@g...com>

    <s...@g...com> wrote in message
    news:57d14e22-8a7e-4e21-bb8b-f3fbb90db0b5@googlegrou
    ps.com...

    > Z łaski swojej zrewanżuj się wyliczeniami dla tesli jak zrobilem dla leafa
    > :)

    Tesla Model S jest droga, ale pod koniec tego roku lub na początku 2018
    ma być nowy Model 3, w cenie około 1/3 modelu S. Więc Ty sobie przelicz.

    > A i tak dla ślązaka tesla na wakacje nad morzem sie średnio nada
    > a do Chorwacji to trzeba by nieco poplanować aby ładowac ją prądem.

    Jedno ładowanie w połowie drogi - zaplanujesz obiad w pobliżu
    szybkiej ładowarki i po sprawie.

    > Ciekawie w tym kontekscie wygląda wymiana aku i potencjalny monopol na
    > obsługe takiej operacji.
    > Tu by trzeba podywagowac o potencjalnych mozliwosciach bycia oszukanym na
    > akumulatorze ale to sprawa na inny watek.

    I nikt tego nie robi w krajach gdzie elektryczne samochody są już na drogach
    w dziesiątkach tysięcy egzemplarzy: USA, Norwegia, Szwecja, Holandia.

    > Nieeeee. Spoleczenstwo jest biedne i nie stac go na
    > drogie zabawki w imie czystosci.
    > Zreszta w europie zachodniej czy w usa jest/bylo podobnie.
    > W usa żre sie syf i umiera wczesnie a niby mogli by jesc lepiej.

    Jak ja lubię take generalizacje w stosunku do całego USA :-)

    > Podobnie mieli okres ze mieli syf i nawet rzeka im sie zapalila.
    > Niemce maja hałde soli i mimo że im bruździ to dalej robią co robili.
    > Podobnie z glifosatem u nich i u francuzów.

    Widzę, że kolega ma receptę na wszystko :-)

    > A my tu już w dzisiejszych czasach na te elektryki
    > czekamy dobre 10 lat (pierwsza tesla) a w praktyce dłużej.
    >
    > Jakby to było dobre to juz by ludzie kupili. Ale nie jest, trzeba
    > czekać...

    Ależ już kupują. Bo jest dobre. Ale jako nowinka wciąż drogie.
    Tesla Model S to jest segment BMW 7 i drogich Merców.
    Tesla Model 3 to już będzie segment w USA popularnych
    aut typu Toyota Camry czy Honda Accord (nie mylić
    z Acurą TSX dostępną w Europie pod etykietą Honda Accord).
    Jest też tańszy produkt GM o nazwie Bolt w USA i Ampere w Europie.
    Odnieś się może do tego samochodu, bo Leaf ma słabe aku i słaby zasięg.

    > A no widzisz, drogie sa.

    Biorąc pod uwagę zasięg Leafa to faktycznie jest bardzo drogi.
    Sam Nissan to zauważył bo nowy Leaf ma zwiększony znacznie zasięg.