  • 101. Data: 2017-05-10 07:56:31
    Temat: Re: Elektryczne samochody
    Od: "miumiu" <a...@b...pl>

    > Infrastruktura się będzie rozwijać równolegle.
    > Potrzebne są też ładowarki poza domem, tak jak dzisiejsze stacje
    > benzynowe.
    > Tesla już buduje swoje "super chargers" co w pół godziny naładują 250-300
    > mil zasięgu.

    Jasne, no problemo, tylko teraz policz ile taki supercharger który ma
    naladowac akumulator 80KWh (taki jest w tesli) musi pobrac prądu przez siec.
    Jesli ładowanie ma trwac pol godziny to moc pobierana to 160kW czyli tyle co
    kilkadziesiąt żelazek włączonych naraz. Takie przyłącze to ma blok
    wielorodzinny. Jesli to ma sie rozwijac to sieci energetyczne muszą byc
    totalnie przebudowane. Ja bym kupowal akcje firm kablowych, bo taka
    infrastruktura bedzie wymagala poteznych grubych kabli. Bo cale to paliwo
    będzie teraz musialo nagle "przejsc przez kable" ;)

  • 102. Data: 2017-05-10 08:37:24
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > Na koniec XIIX wieku Sahara byla zielona.

    Że kiedy?

    Pokaż mi tę zieloną Saharę z XIXw., jeśli o to chodzi.

    --
    Liwiusz

  • 103. Data: 2017-05-10 09:08:51
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2017-05-08 o 20:51, z pisze:

    > Chcesz uogólniać na podstawie mniejszości? :-)
    >
    > Już tu napisano że większość to auta na firmę w tym osobowe.

    Mogą być na firmę. Byle nie śmierdziały i nie pierdziały.

  • 104. Data: 2017-05-10 09:10:26
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2017-05-09 o 09:23, z pisze:

    > A przypomnij sobie temat wątku i możliwości upowszechnienie się
    > samochodów elektrycznych wśród rzeszy Kowalskich którzy mają samochody
    > za 10 tyś. Bo widać odpłynąłeś :-)
    > Bez niższej ceny albo dotowania przez państwo nie ma szans :-)

    Mniej mnie interesuje, czy to będzie Kowalski, Malinowski, czy Nowak.
    Bardziej mnie interesuje, żeby stopniowo blachosmrody były wypierane z
    polskich ulic przez coś, co nie zatruwa i nie zagłusza myśli.

  • 105. Data: 2017-05-10 09:13:45
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2017-05-09 o 12:23, Liwiusz pisze:

    > Obawiam się, że to nic nie da, bo smog głównie przez co innego powstaje.

    Oczywiście, samochody wypuszczają z rur wydechowych tony tlenu o zapachu
    świeżo skoszonej trawy po deszczu.

  • 106. Data: 2017-05-10 09:34:38
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-05-10 o 09:13, Poldek pisze:

    > Oczywiście, samochody wypuszczają z rur wydechowych tony tlenu o zapachu
    > świeżo skoszonej trawy po deszczu.

    Generalnie tak. Pamiętam jeszcze, jak w latach '90 byłem w centrum
    Sztokholmu, stałem obok zakorkowanych ulic, a samochody nie smrodziły -
    czuć było istotną różnicę od tego, co czuć było w takiej sytuacji w
    Warszawie. Tak więc wiele zależy od tego jakie to samochody, sama rura
    wydechowa to jeszcze nie jest zło.

    Ale najważniejsze - zmanipulowałeś (nie zrozumiałeś clou) mojej
    wypowiedzi - jeśli gdzieś jest smog, to zlikwidowanie nawet całości
    samochodów z tego miejsca, nie zniweluje smogu, bo powstaje on na
    podstawie innych działań niż wyziewy rur wydechowych (vide: Zakopane).

    --
    Liwiusz

  • 107. Data: 2017-05-10 09:36:44
    Od: p...@g...com

    --Oczywiście, samochody wypuszczają z rur wydechowych tony tlenu o zapachu
    świeżo skoszonej trawy po deszczu.

    zwroc uwage na "głównie" i zrozum ze w Niemczech wprowadzono tzw Umweltzone juz dawno
    temu i naukowcy nie stwierdzili mierzalnego wplywu na smog co stawia pod znakiem
    zapytania sens takiej kosztownej imprezy. Auta zanieczyszczaja srodowisko to jest
    fakt ale ograniczenie wjazdu aut z Euro 3 (bez DPF np klasyk 1.9 TDI) do centrow
    miast wcale nie poprawilo sytuacji wiec warto zweryfikowac jeszcze raz dane wejsciowe
    bo cos nie gra czytaj klos klamie :-)

  • 108. Data: 2017-05-10 10:25:40
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Tue, 9 May 2017 07:21:43 -0500, w <oesc2c$2cs$1@dont-email.me>, "Pszemol"
    <P...@P...com> napisał(-a):

    > Camry 1995 dawno sprzedana. Teraz jeżdzę Acura TL-S 2007.
    > Po co mi auto? Nie wiem, głupa rżniesz czy o drogę pytasz?

    Ty głupa rżniesz. Po ci Acura? Elektrykiem sobie jeździj.

  • 109. Data: 2017-05-10 10:26:44
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Tue, 9 May 2017 19:44:12 +0200, w <oesv5d$ib8$3@node1.news.atman.pl>, Mateusz
    Bogusz <m...@o...pl> napisał(-a):

    > Tutaj zgadzam się z Liwiuszem, bo sam na takie "eskapady" rowerem
    > jeżdżę. Wychodzę z domu i wracam na rowerze. A Ty widać, że teoretyzujesz.

    Widzę, że teoretyzujesz jeżeli chodzi o wyjazdy na rower z dzieckiem.

  • 110. Data: 2017-05-10 10:27:54

    Tue, 9 May 2017 19:36:12 +0200, w <oesumd$ib8$2@node1.news.atman.pl>, Mateusz
    Bogusz <m...@o...pl> napisał(-a):

    > A na ewentualność przewiezienie mebla, zakupiłeś także busa na zapas?...

    1. Meble to kupujesz już złożone?
    2. Ile razy % przewozisz meble autem? 0,01%?