  • 91. Data: 2017-05-09 20:17:45
    Temat: Re: Elektryczne samochody
    Od: 007 <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Mateusz Bogusz w
    <news:oesvql$ib8$4@node1.news.atman.pl>:

    > Przecież to bzdura co napisałeś. Jedziesz do pracy cały czas z pedałem
    > gazu w podłodze?

    No przy średniej 82 km/h to raczej trzeba deptać ;P
    U mnie przelicznik wygląda mniej więcej 1 litr/ 10 km średniej do 100km/h,
    powyżej 120 km/h średniej to wir w baku sie zaczyna robić.

    --
    'Tom N'

  • 92. Data: 2017-05-09 20:21:44
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Polowa ludzi na Ziemi jako paliwa do zastosowan domowych uzywa gowna. Gdyby z dnia na
    dzien przeszli na drewno to tam gdzie zyja za kilkadziesiat lat nie bylo by drzew.
    Gdyby przeszli na wegiel to za maksymalnie cwierc wieku zrobil by sie smog na calej
    Ziemi i zagrozil by zyciu biologicznemu.

  • 93. Data: 2017-05-09 20:50:49
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2017-05-09 o 20:17, 007 pisze:
> [...]
    > U mnie przelicznik wygląda mniej więcej 1 litr/ 10 km średniej do 100km/h,
    > powyżej 120 km/h średniej to wir w baku sie zaczyna robić.

    Wg Wikipedii kg benzyny zawiera ok 43 MJ energii, czyli litr to
    niespełna 12 kW.
    Przy sprawności silnika rzędu 30% - otrzymujesz spalanie około 40 litrów
    na 100 km dla mocy średniej 100 kW a taką moc założył poprzednik.

    --
    MN

  • 94. Data: 2017-05-09 21:03:44
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 9 May 2017 10:23:31 -0700 (PDT), s...@g...com

    > Ano nie, ale zauważ że nie każdy będzie jechał nad morze (trzymajmy sie
    > tego przykladu) w nocy aby tankować w motelu.

    Dla bezpieczeństwa warto odpoczywać co 500 km. Wiec jadąc taką 100kWh
    Teslą, wcale nie trzeba nigdzie nocować. Inna sprawa, że takim autem już PL
    się wszerz i wzdłuż w zasadzie przejedzie, albo z bardzo krótkim postojem
    na obiad czy kolację.

    > To jest decyzja strategiczna na poziomie państwowym

    To jest decyzja na poziomie mentalnym społeczeństwa. Analogicznie, nie bez
    przyczyny notorycznie poruszam ten wątek w odniesieniu do samochodów, jest
    to samo z domami grzanymi spalinowymi trutkami. Ludziom się WYDAJE, że
    spalając pod strzechami mają taniej. To jest błąd logiczny wywołany
    krótkowzrocznym myśleniem. Jestem daleko od dotowania przez państwo w ten
    sposób naszego mentalnie zrytego społeczeństwa, bo to nic innego jak
    sponsorwowanie "biednych" kosztem reszty.

    > i nadal mamy problemy z mocą dostepną i problemami w sieciach przesyłowych
    > nawet dziś mimo że elektryków nie mamy. Starczy cieple lato i klimatyzatory
    > po włączane masowo w kraju. Ostatnio ten problem jest mniejszy ale jeszcze
    > niedawno w mediach były publikowane narzekania ze energetyka sobie nie
    > daje z tym rady.

    Jak już pisałem w innej gałęzi niniejszego wątku, jak większość ludzi
    głoszących takie tezy, jesteś w błędzie. Te problemy z przesyłem i "słabą
    siecią" wynikały do tej pory z faktu, że Niemcy tranzytowali energię przez
    nasze sieci -- bo ich sieci nie wyrabiały w czasie szczytu. Od tego roku
    ten tranzyt został zablokowany i nasze sieci sobie spokojnie winny poradzić
    tylko z naszym szczytem. Problemem może być brak wody do chłodzenia bloków.
    No ale przecież i tu znajdzie się wielu co twierdzi, że to problem
    rozdmuchany przez ekologów.

    > Tak czy siak, tu na grupie nikt swoim narzekaniem problemu ani nie
    > betonuje ani nie tworzy. To są warunki zastane i jesli ktos tu je
    > wskazuje to po prostu jest realistą.

    Realista to by wziął pod uwagę jak problemy można rozwiązać, a nie tylko
    siał demagogię i inne czarne wizje. :P Jak spalinowe auta zastępowały
    konie, to było takie samo jęczenie. Konie były wszędzie, wraz z trawą i
    sianem, same się tankowały -- a samochody i stacje na palcach jednej ręki
    można było policzyć, a do tego jeszcze z naprawą był problem i nie można
    ich było w razie czego zjeść. ;) Teraz kto jeszcze pamięta tamte
    utyskiwania?

    > Zapytam konstruktywnie: Kupilbys takiego leafa? Za ile aby to dla ciebie
    > mialo sens? Kupisz? Ewentualnie co innego warto kupić dziś aby miało
    > sens?

    Nissanów jakoś wyjątkowo nie trawię, brzydkie toto jak śmierć niezależnie
    od modelu. :> Myślę, że gdyby Leaf kosztował tyle co odpowiednik spalinowy
    tj. około 70 tys. to bym kupił -- a już z pewnością żona. W sumie to nie
    wiem czemu elektryki są takie drogie -- mają znacznie prostszą konstrukcję.
    Liczę, że jak zacznie się walka największych koncernów tj. VW i GM, to ceny
    zaczną w końcu zjeżdżać. Czekam też co pokaże Tesla 3.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 95. Data: 2017-05-09 21:23:49
    Od: 007 <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Marcin N w

    > Wg Wikipedii kg benzyny zawiera ok 43 MJ energii, czyli litr to
    > niespełna 12 kW.

    Czyli około 100kW wg tego co wychodzi ze średniej prędkości i przyjętym
    spalaniu 1l/10km średniej (a tak jest gdy nie używam hamulców zbytnio, bo
    tak na prawdę to uzyskanie 80km/h średniej to spalenie około 0,13l/km na
    odcinku 200km -- w druga stronę sie nie spieszy i średnia wychodzi 65km/h a
    spalanie 7l/100km)

    > Przy sprawności silnika rzędu 30% - otrzymujesz spalanie około 40 litrów

    Przestań dodawać komplikatory, bo sie ludzie pogubią ;P

    P.S.
    nie chciałem komentować, ale jednak to zrobię:

    "
    > Przeciętny Kowalski zużywa w domu ile? 2-3 kWh dziennie?
    Oczywiście bzdura. Zużywa się około 150-300 kWh miesięcznie.
    "
    650 kWh w zimie (bo piec i pompa swoje robi) i 500kWh latem na 7 osób, 1 psa
    i dwa koty -- skąd wziąłeś te swoje 150-300 / kowalski?

    Tyle warte są twoje wyliczenia...

    --
    'Tom N'

  • 96. Data: 2017-05-09 21:38:27
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 09-05-2017 o 19:33, Mateusz Bogusz pisze:

    > Bez jaj, 500km zasięgu wydaje się wystarczająco żeby z Łódzkiego w
    > dowolne miejsce Polski zajechać - przynajmniej mnie :-)

    A jaki elektryk ma 500 km zasięgu?
    I czy na pewno gadacie o tej półce cenowej?

  • 97. Data: 2017-05-09 22:51:46
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2017-05-09 o 18:21, Myjk pisze:

    > Ano. To samo z samochodem -- kupi starego zajechanego trupa, wszak on
    > śmierdzącego syfu z kancerogenami wdychać ze swojej rury nie będzię. Gorzej
    > jak na swojej drodze spotka podobnego sobie ignoranta. Chociaż takim i tak
    > ich własne zdrowie i zdrowie ich dzieci zwyczajnie zwisa. Tylko potem
    > jojczą na kolejki u lekarzy. Toteż potwierdzam -- głupota ma wyjątkowo
    > krótki wzrok.

    Tego że na nowy i ekologiczny ich zwyczajnie nie stać nie potraficie
    zrozumieć.

    Pozdrawiam

  • 98. Data: 2017-05-09 23:21:01
    Od: s...@g...com

    W dniu wtorek, 9 maja 2017 21:03:47 UTC+2 użytkownik Myjk napisał:
> [...]
    > się wszerz i wzdłuż w zasadzie przejedzie, albo z bardzo krótkim postojem

    Z łaski swojej zrewanżuj się wyliczeniami dla tesli jak zrobilem dla leafa :)
    A i tak dla ślązaka tesla na wakacje nad morzem sie średnio nada a do Chorwacji to
    trzeba by nieco poplanować aby ładowac ją prądem. Ciekawie w tym kontekscie wygląda
    wymiana aku i potencjalny monopol na obsługe takiej operacji.
    Tu by trzeba podywagowac o potencjalnych mozliwosciach bycia oszukanym na
    akumulatorze ale to sprawa na inny watek.

    > To jest decyzja na poziomie mentalnym społeczeństwa.

    Nieeeee. Spoleczenstwo jest biedne i nie stac go na drogie zabawki w imie czystosci.
    Zreszta w europie zachodniej czy w usa jest/bylo podobnie.
    W usa żre sie syf i umiera wczesnie a niby mogli by jesc lepiej.
    Podobnie mieli okres ze mieli syf i nawet rzeka im sie zapalila.
    Niemce maja hałde soli i mimo że im bruździ to dalej robią co robili.
    Podobnie z glifosatem u nich i u francuzów.

    A my mamy biede i palimy weglem. Ale jakosciowo to w sumie mamy podobnie.

    Jakby u nas elektrycznośc staniała o połowe (w praktyce starczylo by vat i akcyze
    przyciąć) to Twoje marzenie stało by sie realne.

    Ty masz swoje zdanie a moje jest takie ze obwiniasz nieodpowiedni obiekt za stan jaki
    jest.

> [...]
    > tylko z naszym szczytem. Problemem może być brak wody do chłodzenia bloków.
    > No ale przecież i tu znajdzie się wielu co twierdzi, że to problem

    Nie zgodze sie. Bo o ile przeciążenie sieci w poznaniu jeszcze bym mogl uznac za
    mozliwe z tego powodu o tyle w warszawie, łodzi czy gdańsku juz bardzo sie kupy
    trzyma. Analizy jakie wtedy czytałem nie wspominały o niemcach.

    Ale obaczymy co lato pokaże. Tak czy siak sprytnie wyciąłeś watek pojemności stacji.
    Dziś stacje mają po 4-6 dystrybutorów. A i tak trafiają sie sytuacje kiedy trzeba
    poczekac bo ktoś jeszcze nie odjechał.
    A co jak tankowanie będzie trwało 20-40 minut?
    To juz na niemca sie zepchnąć nie daje :)

> [...]
    > można było policzyć, a do tego jeszcze z naprawą był problem i nie można
    > ich było w razie czego zjeść. ;) Teraz kto jeszcze pamięta tamte

    Spalinowce sie przyjęły szybko. Ile lat trwało od czasu rozpoczęcia masowej produkcji
    samochodów do momentu kiedy paliwo mozna bylo kupić tak aby nie brakło zasięgu?
    10 lat?
    20?

    A my tu już w dzisiejszych czasach na te elektryki czekamy dobre 10 lat (pierwsza
    tesla) a w praktyce dłużej.

    Jakby to było dobre to juz by ludzie kupili. Ale nie jest, trzeba czekać...

> [...]
    > Liczę, że jak zacznie się walka największych koncernów tj. VW i GM, to ceny
    > zaczną w końcu zjeżdżać. Czekam też co pokaże Tesla 3.

    A no widzisz, drogie sa.
    Jestem w stanie prawa reke oddac za twierdzenie ze jak elektryki stanieja to ludzie
    sie na nie rzuca. Tak jak rzucili sie na solary, gaz 15 lat temu, czy torebki vitona
    z lidla...

  • 99. Data: 2017-05-10 00:51:42
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Zenek Kapelinder"

[...]
    ---
    Przecież od wieków palili w piecach i było ok

  • 100. Data: 2017-05-10 01:55:19
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Teraz polowa spala gowno zeby jedzenie ugotowac. Im bardziej sie cofnac w czasie tym
    mnkej bylo tych palacych weglem a jeszcze wczesniej drewnem. Na koniec XIIX wieku
    Sahara byla zielona. Rosly tam lasy. Teraz jest pustynia. Ludzie ktorzy tam wtedy
    zyli wycieli lasy zeby jedzenie gotowac. Poza tym ludzi bylo mniej, miliard zostal
    przekroczony w polowie XIX wieku. Na dwa miliardy trzeba bylo czekac ponad sto lat a
    teraz co kilkanascie lat przybywa miliard.