  • Data: 2017-05-11 11:08:39
    Temat: Re: Elektryczne samochody
    Od: nadir <n...@h...org> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2017-05-07 o 22:19, Pszemol pisze:
    > Czy widzicie w Polsce to przyspieszenie w dziedzinie sprzedaży
    > elektrycznych samochodów w tym roku?

    Ani w tym, ani przez najbliższe kilka lat.
    Obecna sytuacja z elektrykami wygląda tak jak 20-cia lat temu wyglądała
    sytuacja z telefonami komórkowymi.
    Telefony były drogie, rozmowy były drogie, BTS-y były tylko w większych
    miastach i w podróży człowiek sobie nie porozmawiał. Dziś elektryki są
    drogie, możliwości ładowania w trasie jak na lekarstwo, w miejscu
    docelowym często też, no i jedynie mieszkańcy domów jednorodzinnych oraz
    właściciele zelekryfikowanych garaży mogą sobie sami samochody ładować.
    Jedyny plus, to jak na razie cena za przejechany kilometr, jest mniejsza
    niż na konwencjonalnych paliwach.
    Nie wiadomo jednak ile za prąd będziemy płacić za kilka czy kilkanaście
    lat, bo na dzień dzisiejszy to ani sieci energetyczne, ani elektrownie
    nie są przygotowane na zwiększone zapotrzebowanie na prąd. Inwestycje w
    tą infrastrukturę trzeba będzie spłacić ceną prądu, a jak jeszcze ktoś
    mądry zwiększy akcyzę na prądu do elektryków do poziomu takiego jak
    obecnie jest w paliwach, to to będzie tak średnio opłacalny interes.
    Elektryk jako samochód na krótkie odcinki, do miasta i okolicy, to
    jeszcze ma sens, ale samochód w trasę i z godzinnymi przestojami na
    ładowanie co 300-400km, to mnie się nie widzi taki interes.