  • 11. Data: 2024-08-25 14:27:09
    Temat: Re: Elektryczne przygody
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 25.08.2024 o 12:19, J.F pisze:

    > Chyba widziałem jakies zrobotyzowane, same wtyczkę podepną :-)

    Wtyczkę tak, ale nie jest to powszechne a toalety już się nie da :-)

    > Ale chodzi o to, żeby najpierw nie czekać pół godziny w szczerym polu,
    > a potem jeszcze pół godziny na jakimś macdonaldzie.

    W tym pechowym przejeździe była scena, że w oddali jest jakiś 'mac'
    czyli gdzieś się dało i akurat z ładowarkami 11kW to chyba by tego
    więcej się znalazło a może i wszystkie.

    > A to zasadziczo twoja wina, ze nie wymieniłeś gdy było trzeba.
    > No chyba, ze Daewoo :-)

    Wina smroda, jakby był elektrykiem to by paska nie miał :-)

  • 12. Data: 2024-08-25 14:30:04
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 25.08.2024 o 12:21, J.F pisze:

    > Jak tłok stuknął w zawory, to nawet dłużej.
    > Szczególnie w dieslu.
    >
    > Ba - w starym aucie naprawa nieoplacalna, trzeba nowy silnik, lub nowe
    > auto.

    Tak, został wymieniony silnik na jakieś g..o. A jak wyszło, że ten
    silnik to też g..o i naprawiony niskim nakładem samochód był już na
    sprzedaż. A tu tylko czujnik temperatury w gnieździe padł.

  • 13. Data: 2024-08-25 14:32:03
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 25.08.2024 o 14:10, Adam pisze:

    > Zaniedbać auto, żeby pasek pękł?
    >
    > Nie potrzeba zaniedbania.
    > Wystarczy, że ktoś kupił pasek z napisami w złym kolorze (bo nie wiedział o
    > kolorach) i czekał do kolejnej wymiany wg instrukcji.
    > Czasami w sklepach można było też kupić paski już nieco sparciałe.
    > Albo koło od napinacza niesymetrycznie się wytarło i pasek zaczyna iść
    > bokiem.

    Ja podejrzewałem, że mechanik nie wykonał naprawdę wymiany paska, ale
    mogło być tak, jak piszesz. W każdym razie nie osiągnął sensownego
    przebiegu by się zerwać. Ale to część eksploatacyjna a czujnik
    temperatury nie.

  • 14. Data: 2024-08-25 16:31:17
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 25-08-2024 o 11:04, J.F pisze:

    > Dawaj.

    1. auto zostawione w serwisie w Gdańsku i drugim autem z assistance
    jazda do GB

    2. zamiast ładować się na trasie zawsze od 50 do 100% i kwitnąć przy
    ładowarce każdorazowo, ładowałbym dwa razy rzadziej, ale dłużej, od
    5-100%, a w tym czasie kimał w hotelu/zwiedzał miasta

    3. Poleciałbym do GB na koszt assistance i w wrócił po auto gdy już
    byłoby naprawione

    > I pamietaj - zona nie chciala wrocic z córka samolotem :-)

    Razem z chłopem by chciała."
    Zwłaszcza za friko.
    > Hotel na 3 osoby i psa troche kosztuje

    Jak kogoś na kilka nocek w hotelu nie stać, to może nie powinien jeździć
    po Europie?

    > Więc chcemy ładowarkę z toaletą i czyms do jedzenia i picia.

    Odpalasz plugshare albo abrp, zaznaczasz co trzeba i szukasz.

    > Chyba nawet szybciej

    Nie w tym przypadku, to było i tak ekstremalnie wolne ładowanie.

    , ale ... patrzac na jego poprzednie przygody, to
    > sie nie dziwię, ze wolał miec rezerwę :-)

    Połowę?
    Płacąc swoim czasem?

  • 15. Data: 2024-08-25 18:02:02
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 25.08.2024 o 16:31, Cavallino pisze:

    > Jak kogoś na kilka nocek w hotelu nie stać, to może nie powinien jeździć
    > po Europie?

    To już zamiast, nie stać cię na elektryka zapierdalaj zbiorkomem lub
    rowerem, teraz będzie nie stać cię na hotel to siedź na dupie w domu?

    > Połowę?
    > Płacąc swoim czasem?

    Ale w czym szum? Przecież kierowcy/właściciele elektryków propagują taką
    formę rozrywki, a to obiadek co 2-3 godziny, a to hotel i zwiedzanie
    miasta, bo fura się ładuje albo wyloty po naprawiony samochód.

  • 16. Data: 2024-08-25 18:05:13
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    > 1. auto zostawione w serwisie w Gdańsku i drugim autem z assistance
    > jazda do GB

    W filmie było wyjaśnione dlaczego ta opcja nie wchodzi w grę.

  • 17. Data: 2024-08-26 19:08:15
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 25 Aug 2024 14:30:04 +0200, io wrote:

    > Tak, został wymieniony silnik na jakieś g..o. A jak wyszło, że ten
    > silnik to też g..o i naprawiony niskim nakładem samochód był już na
    > sprzedaż. A tu tylko czujnik temperatury w gnieździe padł.

    Parafrazując statry kabaret - jak czujnik temperatury jest do d*, to
    całe auto jest do d* :-)

    J.

  • 18. Data: 2024-08-26 20:33:27
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 25 Aug 2024 16:31:17 +0200, Cavallino wrote:

    > 1. auto zostawione w serwisie w Gdańsku i drugim autem z assistance
    > jazda do GB

    > 3. Poleciałbym do GB na koszt assistance i w wrócił po auto gdy już
    > byłoby naprawione

    Ale nie przysługuje, bo auto jest sprawne, jeździ.
    A czy w ogóle do zrealizowania na linii KIA-PL-UK ?

    > 2. zamiast ładować się na trasie zawsze od 50 do 100% i kwitnąć przy
    > ładowarce każdorazowo, ładowałbym dwa razy rzadziej, ale dłużej, od
    > 5-100%, a w tym czasie kimał w hotelu/zwiedzał miasta

    Jest to jakis pomysł.

    Bo arytmetyka jest nieubłagana. trasa z 1700km, ze 300 przejedziesz na
    baterii, brakuje 1400, to trzeba ze 280kWh ... potrzeba 25h ładowania.
    Duuuzo zwiedzania :-)

    dodatkowe dwa noclegi w trasie?

    > Odpalasz plugshare albo abrp, zaznaczasz co trzeba i szukasz.

    Bez rejestracji upierdliwe.

    > , ale ... patdzyrzac na jego poprzednie przygody, to
    >
    > Połowę?

    Tylko 150km :-)

    > Płacąc swoim czasem?

    Czasu przecież tyle samo. Tylko tyle, ze można w międzyczasie cos
    pozwiedzać.

    J.

  • 19. Data: 2024-08-26 20:42:50
    Od: _Master_ <...@...pl>

    W dniu 25.08.2024 o 14:10, Adam pisze:
    > Wystarczy, że ktoś kupił pasek z napisami w złym kolorze (bo nie wiedział o
    > kolorach) i czekał do kolejnej wymiany wg instrukcji.

    To dalej pachnie brakiem dobrostanu zaopiekowania.

    Ci co wymieniają wg instrukcji to w trampkach chodzą ;-)

  • 20. Data: 2024-08-26 20:45:18
    Od: _Master_ <...@...pl>

    W dniu 26.08.2024 o 19:08, J.F pisze:
    > Parafrazując statry kabaret - jak czujnik temperatury jest do d*, to
    > całe auto jest do d* ?

    Zwłaszcza że wymienić trzeba cały moduł ładowania. Dlaczego? BO TAK ;-)