  • 1. Data: 2024-08-24 16:56:25
    Temat: zbyt wolna jazda
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Co się w PL robi kierowcy za zbyt wolną jazde na dwupasmówce?

    Inni kierowcy trąbią, rzucaja butami, wygrażają pieściami, pokazuja
    gest podrzynania gardła? O ile pamietam to nie ma w PL minimalnej
    prędkości na ekspresówce dwupasmowej?

    Na autostradzie w PL jest chyba 40 km/h w Niemczech 60km/h?

    Jechałem opony zmienić po A13 i pierwszy raz gapiłem się gdzie to jest.
    Mogło być z 60km/h. Trąbili ale miałem wyjebane.

    https://maps.app.goo.gl/y4ogqAitCh7MhmKE6

    There isn't an official minimum speed limit on UK motorways or on any
    road.

    but 50 mph/80 km/h is usually a lowest speed acceptable except in
    extreme circumstances.

    circumstances - no był silny deszcz i nie wiedziałem gdzie zjechać :)

    Nigdy na nikogo nie trąbię za powolna jazdę.

    --
    Piter

    PIS szuka kolejnego słupa na prezydęta
    Może to właśnie Ty? Przyjdź na casting.
    Nowogrodzka 84/86, 02-018 Warszawa

  • 2. Data: 2024-08-24 17:09:47
    Temat: Re: zbyt wolna jazda
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 24.08.2024 o 16:56, PiteR pisze:
    > Trąbili ale miałem wyjebane.

    A pod prąd czasem nie jechałeś? ;)

    Robert

  • 3. Data: 2024-08-24 17:20:39
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:vact3s$r4r$3@news.chmurka.net>
    user Robert Wańkowski pisze tak:

    > A pod prąd czasem nie jechałeś? ;)

    Nie raz nie dwa :)

    --
    Piter

    # Nie Zawsze Gratem

  • 4. Data: 2024-08-24 17:32:12
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

> [...]
    > prędkości na ekspresówce dwupasmowej?
    >
    > Na autostradzie w PL jest chyba 40 km/h w Niemczech 60km/h?

    Jest wymóg zdolności rozwinięcia prędkości 50km/h ale nie jej utrzymywania.

    Jest niestosowany chyba nigdzie znak prędkości minimalnej.

  • 5. Data: 2024-08-25 12:15:38
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 24 Aug 2024 15:56:25 +0100, PiteR wrote:
    > Co się w PL robi kierowcy za zbyt wolną jazde na dwupasmówce?

    Prawym pasem? Nic.
    No chyba, ze tirman złośliwie drogę zajedzie po wyprzedzają :-)

    > Inni kierowcy trąbią, rzucaja butami, wygrażają pieściami, pokazuja
    > gest podrzynania gardła? O ile pamietam to nie ma w PL minimalnej
    > prędkości na ekspresówce dwupasmowej?

    Jest stosowny znak, ale chyba nie używany.
    No może gdzies na lewym pasie ...

    > Na autostradzie w PL jest chyba 40 km/h w Niemczech 60km/h?

    Na autostradzie można jechac pojazdami zdolnymi do osiągnięcia co
    najmniej 40km/h na poziomej drodze (*), ale nie ma obowiązku jechac z
    taką prędkością.
    Można wolniej, a nawet trzeba, jeśli jest np gęsta mgła czy
    oblodzenie.

    Jest za to mandat za zbyt wolną jazdę, przeszkadzającą innym.

    (*) ale motorowerami, nawet takimi co potrafią 45, nie można.

    > Jechałem opony zmienić po A13 i pierwszy raz gapiłem się gdzie to jest.
    > Mogło być z 60km/h. Trąbili ale miałem wyjebane.

    No ale jak - macie tam na poboczu różne serwisy?
    Musisz sobie nawigację włączyć, aby cie poprowadziła do własciwego
    zjazdu :-)

    W Polsce uwaga - zjazdy są na wydzielonym pasie obok, i często trzeba
    zjechac z kilometr przed własciwym skrętem.

    Nawet na prawym (w UK) pasie?

    J.

  • 6. Data: 2024-08-25 17:45:10
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:1c696hpjjfmr9$.1ixtkfowiznal.dlg@40tude.net>
    user J.F pisze tak:

    > Nawet na prawym (w UK) pasie?

    Ja się nie wtrącam do tego kraju.

    Ale w Polsce być może bym kogoś pobił za trzymanie butów
    na siedzeniu w autobusie.

    Musimy być czujni żeby Polska nie stała się drugą Anglią.

    --
    Piter

    # Nie Zawsze Gratem
    strefa wolna od LPG FSI TDI

  • 7. Data: 2024-08-28 12:58:01
    Od: ptoki <p...@e...pl>

    On 2024-08-24 09:56, PiteR wrote:
> [...]
    >
    > Inni kierowcy trąbią, rzucaja butami, wygrażają pieściami, pokazuja
    > gest podrzynania gardła? O ile pamietam to nie ma w PL minimalnej

    Nie zdarzylo mi sie.
    Ale zauwazylem ze niektorzy kierowcy jadac dziwnie prowokuja wokolo
    siebie taka strefe chaosu.

    Jak jade sam to staram sie jechac rowno, razem z innymi, robic miejsce
    innym zeby se wyprzedzili i pojechali precz itp.

    Jak jade z kims to czasem magicznie wokolo nas pojawiaja sie tacy co
    wyprzedzaja na chama albo wymuszaja pierwszenstwo itp.

    Zazwyczaj moge wtedy powiedziec co bym robil inaczej (np. trzymal
    wiekszy dystans do poprzednika, przewidywal co zrobi poprzednik, patrzyl
    co tam na 2-3 samochody z przodu sie dzieje itp.

    Ale od dawna nie zdarzylo mi sie na drodze wlec bez sensu powoli przez
    dluzszy czas. 20 lat temu mi sie malacz przegrzal na A4 (albo mial
    felerna benzyne) ale wtedy zjechalem na pas awaryjny i na awaryjnych
    swiatlach sie dokulalem az mu moce wrocily.

    Ale niezmiernie rzadko doswiadczam jakiejkolwiek interakcji z innymi.

    --
    Lukasz