  • Data: 2009-09-08 14:39:52
    Temat: Re: Elektrownia wiatrowa/solarna
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan Marek Lewandowski napisał:

    > mozna gdzies o tym poczytac?

    Mam jakieś atrykuły na ten temat (w PDF). Postaram się odszukać i podesłać.
    Albo przynajmniej słowa kluczowe do nakarmienia guglownicy, bo w Internecie
    też coś o tym można znaleźć.

    > Bo to, co znam, mniejszego, niz elektrownia, to generatory
    > termoelektryczne, ale to duzo za male moce na zasilanie miasteczka.

    Nie, normalne reaktory na uran z reakcją łańcuchową. Na miasto rzędu
    sto tysięcy dusz.

    > Pogania sie z tego latarnie morskie na Syberii i Alasce, gdzie zimno,
    > swiatla malo a pradu trzeba bez czlowieka.

    No proszę, a o takich to z kolei ja nic nie wiedziałem.

    --
    Jarek