  • Data: 2009-09-08 23:13:01
    Temat: Re: Elektrownia wiatrowa/solarna
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan Marek Lewandowski napisał:

    > Sr90 wywala prawie 1W/g i ma okres połowicznego rozpadu na poziomie 28
    > lat. Latarnia morska potrzebuje około 350-750W do pracy (w zależności
    > od wymaganego zasięgu, czy ma nadawać sygnał radiowy itd). Pamiętajmy,
    > że to bezzałogowe, czyli ludzia przy życiu utrzymywać nie trzeba.
    > Załóżmy też, że energii magazynować nie będziemy, czyli całą moc musi
    > dostarczyć RTG a w dzień niech sobie się grzeje na zdrowie.
    > Krakowskim targiem weźmy 500W i czas życia 28 lat. Czyli na starcie
    > musimy mieć 1000W. 1000W przy 1W/g to to jest 1 kg. Ale sprawność RTG
> [...]

    To mi w ogóle wygląda na fantastycznie tanie źródło energii. Mnie na
    przykład wystarczy 500W ciągłej mocy cieplnej żeby tym grzać wodę
    do kąpieli. Jak rozumiem, pół kilo strontu wystarczy mi na 30 lat.
    7500$, to żaden pieniądz, o wiele więcej za to samo zdzierają ze mnie
    za gaz. Wchodze w to. Szkoda, że tak późno się o tym dowiaduję, bo
    bym sobie tego strontu nakupił od ruskich ze stadionu. Teraz tam tak
    nabałaganili, że nie ma warunków do biznesu.

    --
    Jarek