  • Data: 2020-07-08 12:36:12
    Temat: Re: Elektrotechnika prądów słabych (1918 r.)
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan Paweł Pawłowicz napisał:

    > Kepler dysponował pomiarami Tycho deBrahe. A te były zaskakująco
    > dokładne. Tak nawiasem mówiąc, obserwatorium na wyspie Hven (dziś wyspa
    > nazywa się Ven i należy do Szwecji) zostało całkowicie zniszczone przez
    > dwa chrześcijańskie narody zaciekle walczące o ową wyspę. Zdobywcy za
    > każdym razem za punkt honoru uznawali wymordowanie całej ludności i
    > rozwalenie wszystkiego, co wróg zostawił. Unijny przetarg na odbudowanie
    > Uranii wygrało konsorcjum czeskich rzemieślników. Odtworzone przyrządy
    > wyglądają tak, jak na obrazkach, ale przy bliższym przyjrzeniu okazuje
> [...]

    Czesi przyszli z pomocą dręczeni wyrzutami sumienia za śmierć Tycho
    de Brache? Ten zmarł w Pradze, a śmierć jego była okrutną. Dali mu tam
    tyle piwa, że mu od tego pecherz pękł. Bo nieśmiałością powodowany nie
    zgłaszał potrzeby jego opróżnienia.

    Mamy tu też ilustrację tego, o czym wspomniałem wcześniej. Jest dzisiaj
    wielu takich, co lekceważą wiedzę i dokonania przodków. Choć sami nie
    mają o tym pojęcia. Jakieś podziałki, kreseczki, kółeczka...

    Co do rżnięcia w pień, nie wyłączając uczonych, jest to idea ponadczasowa.
    Można powiedzieć, że już starożytni Grecy...

    Jarek

    --
    ...Noli turbare circulos meos.