eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › Elektrościema
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 172

  • 61. Data: 2017-08-09 23:00:14
    Temat: Re: Elektrościema
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Wed, 09 Aug 2017 20:50:56 +0200, wowa napisał(a):

    >>>
    >>> https://goo.gl/maps/yvg6AjboJh42 tak, tak, bardzo z "dala" :)
    >>> Wojtek
    >>
    >> A gdzie tam skupisko ludzkie Wojtku?
    >> W jakiej odległości? I jak sądzisz co wydobywa się z tych kominów?
    >
    > Cofnij trochę kamerę lub przejdź na mapę :) To pierwszy przykład który
    > mnię naszedł. Mamy bardzo stare elektrociepłownie które budowane na
    > obrzeżach teraz są w centrum miast. Co wylatuje? Teoretycznie
    > oczyszczone spaliny (elektrofiltry itp). Teoretycznie bo nie ma jak
    > sprawdzić. I nie żebym wskazywał na jakąś złą wolę energetyków, ale
    > zdarzają się awarie, brak pieniędzy na wymianę filtrów i inne przypadki
    > losowe.

    Teraz tylko pytanie czy to niedbalstwo, awarie i inne kombinacje zdarzają
    się częściej w takich elektrociepłowniach, czy w przeciętnym turbodieslu na
    drodze? ;)

    Mimo wszystko sądzę że FAP-ów z elektrowni nikt nie wycina, bo nowy to "1/3
    wartości kilkunastoletniej elektrowni" ;)


  • 62. Data: 2017-08-09 23:07:50
    Temat: Re: Elektrościema
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Wed, 9 Aug 2017 13:47:51 +0200, Myjk napisał(a):

    > Wed, 9 Aug 2017 11:57:11 +0200, Chris
    >
    >> To powiedz mi po co są te wszystkie normy skoro i tak żadne auto tego
    >> nie spełnia bo nie jest w stanie?
    >
    > Jest w stanie spełnić, ale to się wiąże np. ze spadkiem parametrów
    > użytkowych (szczególnie diesel). Więc że producenci będą oszukiwać było
    > jakby prawie oczywiste i dziwne, że tak późno na to wpadli.

    Co do diesli to chyba jeszcze nie ma technologii pozwalającej spełnić euro
    6. Niezależnie od parametrów ;)

    > Dlatego jedynym sposobem aby oszustwa się skończyły jest eliminacja
    > rozproszonego spalania (zależnego od wielu elementów tj. użytkownika,
    > instalatora/mechanika -- wspominałem, że ojcu w warsztacie wycieli
    > katalizator), którego nie ma jak kontrolować.

    Tu to jeszcze naprawdę dużo by się stało, gdyby wprowadzić jakikolwiek
    system cyklicznej kontroli stanu technicznego pojazdu.
    Wiele aut jest eksportowanych z Niemiec, właśnie dlatego że przestały tam
    przechodzić kontrolę spalin na przeglądzie - bo obecne diesle przejadą
    200-300tys i to już żeby działało trzeba wtryski zregenerować, turbo
    naprawić i wymienić filtr cząstek stałych.

    Takie auto trafia do nas, filtr się wytnie, wtryski przemyje w myjce
    ultradźwiękowej, jeszcze chip wsadzi i takie cudaki jeżdżą po naszych
    drogach nie spełniając wtedy już żadnej normy i emitując tyle co pewnie 10
    sprawnych aut.


  • 63. Data: 2017-08-09 23:11:42
    Temat: Re: Elektrościema
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Tue, 8 Aug 2017 16:59:56 +0000 (UTC), Budzik napisał(a):

    > Użytkownik T. k...@i...pl ...
    >
    >> Piękny cytat:
    >> "Jak wynika z ustaleń Instytutu ds. Mobilności, Logistyki i Techniki
    >> Samochodowej działającego przy Wolnym Uniwersytecie w Brukseli,
    >> samochód elektryczny zasilany prądem pochodzącym z elektrowni
    >> opalanych węglem, ropą lub gazem, podczas jego użytkowania wydala
    >> pośrednio do atmosfery trochę więcej szkodliwych gazów niż samochód z
    >> silnikiem Diesla, ale mniej niż samochód z silnikiem benzynowym."
    >>
    >> Generalnie - elektrościema, że samochód elektryczny jest bardziej
    >> ekologiczny. Przeczytajcie całość:
    >>
    >> http://www.dw.com/pl/samochody-elektryczne-nie-s%C4%
    85-tak-przyjazne-dl
    >> a-%C5%9Brodowiska-jak-si%C4%99-uwa%C5%BCa/a-40000331
    >>
    > Czyli ze diesel jest ekologiczniejszy niz benzynka?

    Bez czytania artykułu zgaduję że chodzi o CO2.

    Może na zachodzie Europy faktycznie to jest problem, bo u nas póki co nadal
    problemem jest emisja tych prawdziwie i bezpośrednio szkodliwych spalin, z
    powodu złego stanu technicznego aut i powszechnego wycinania katalizatorów,
    filtrów i dużej popularności wadliwie skonfiguowanych instalacji LPG.

    Więc z ich punktu widzenia problem faktycznie może wyglądać na taki że
    elektrownia emituje więcej CO2 niż samochód.
    U nas problem wygląda inaczej bo elektrownie pewnie utrzymane są w
    przyzwoitym stanie, a samochody nie.


  • 64. Data: 2017-08-10 00:15:58
    Temat: Re: Elektrościema
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Za to Tobie obce jest myslenie. Informuje i objasniam. Litu w skorupie ziemskiej jest
    cirka jebalt 50 ppm, piecdziesiat atomow na milion. I ze wzgledu na reaktywnosc
    wystepuje tylko w postaci zwiazkow chemicznych. I warto go wydobywac w postaci bardzo
    ubogiej rudy zeby zrobic z niej metaliczny lit. Nie wiem ile gramow litu jest w
    ogniwie 18650. Ale zapewne malo. Ale nie 50ppm a jakies procenty. Przy 50ppm 1% to
    bedzie super koncentrat nawet jak czesc bedzie w postaci zwiazkow litu. Na zalaczonym
    przykladzie widac ze nie trzeba byc super chemikiem, wystarczy miec nie zryte piwem
    pod beretem.


  • 65. Data: 2017-08-10 04:35:03
    Temat: Re: Elektrościema
    Od: "re" <r...@r...invalid>



    Użytkownik "Kaczin"


    ...
    > Ciekawe czym ci ekoludki się poruszają bo pewnie samochodami albo
    > komunikacją miejską gdzie nie ma zachowanych ich norma ale przecież to
    > wygodniejsze od spacerów. Z prądu też korzystają ale elektronie węglowe
    > już nie przeszkadzają bo przecież dają prąd do ich laptopów.
    > Wszystko ma dwa końce więc nie jest to takie oczywiste, tak samo z
    > samochodami, elektryki fajne ale co za będzie kiedyś z utlilizacją jak
    > już pisałem, tego nikt nie bierze pod uwagę jak zaleje nas 100 mln
    > elektryków.

    Jesteś niedoinformowany z tą utylizacją. Zużyte akumulatory są zbyt
    cenne, żeby je utylizować. Te elementy poddaje się recyklingowi.
    ---
    Recykling jest jedną z metod utylizacji :-)


  • 66. Data: 2017-08-10 08:36:15
    Temat: Re: Elektrościema
    Od: Chris <a...@g...pl>

    W dniu 2017-08-09 o 17:10, Sebastian Biały pisze:
    > On 8/9/2017 3:13 PM, Chris wrote:
    >> Podaj fakty ile osób zmarło z powodu zapylenia.
    >
    > Szacuje się że około 40tyś przedwczesnie umiera w samym PL. Szacunki są
    > różne ale zazwyczaj mowa o dziesiątkach tysięcy. Trywialne jest znaleźć
    > je w poważnych publikacjach naukowych.

    Ciekawe, jakoś tego nie wiedzę wśród ludzi ale skoro tak mówisz to może
    to i prawda.

    > W Czarnobylu zgineło jakiś promil tego, z powodu kumulacji debilizmu
    > ludzi i instytucji. Dodatkowo reaktorów tego typu jest niewiele i
    > dodatkowo nie przeprowadza się na nich eksperymetów tego typu co w
    > Czarnobylu i dodatkowo automatyka jest zupełnie inna niż w latach 80tych.

    Bezpośrednio zmarłe osoby to jedno ale choroby popromienne to co innego,
    to się będzie ciągnęło latami.

    > Jak na razie bilans atom vs reszta jest raczej na korzyść atomu. Ale
    > oczywiście rozumiem religije podejście wielu pustaków którzy faktów nie
    > trawią i dalej myślą że pył z wegla działa leczniczo na wrzody (autentyk
    > zasłyszany od jednego mieszkańca familoka).

    Jak by co jestem od zawsze za budową elektrowni atomowych, zdecydowanie
    są bardziej ekologiczne i wydajniejsze niż węgiel. Niestety u nas klika
    górników nie pozwala na budowę więc ciągnie się to latami i tylko
    następne rządy obiecują że będą.

    Mi chodzi o to że szkody po awarii elektrowni atomowej są zdecydowanie
    większe niż szkody wyrządzone przez samochody w ciągu xx lat. A
    samochodach da się zmniejszyć emisję trucizn a po eksplozji atomu to
    niestety zostaje tylko czekanie przez lata.

    --
    Tylko dwie rzeczy są nieskończone: wszechświat oraz ludzka głupota, choć
    nie jestem pewien co do tej pierwszej - Albert Einstein


  • 67. Data: 2017-08-10 08:58:58
    Temat: Re: Elektrościema
    Od: "re" <r...@r...invalid>



    Użytkownik "Tomasz Pyra"

    > Dlatego jedynym sposobem aby oszustwa się skończyły jest eliminacja
    > rozproszonego spalania (zależnego od wielu elementów tj. użytkownika,
    > instalatora/mechanika -- wspominałem, że ojcu w warsztacie wycieli
    > katalizator), którego nie ma jak kontrolować.

    Tu to jeszcze naprawdę dużo by się stało, gdyby wprowadzić jakikolwiek
    system cyklicznej kontroli stanu technicznego pojazdu.
    Wiele aut jest eksportowanych z Niemiec, właśnie dlatego że przestały tam
    przechodzić kontrolę spalin na przeglądzie - bo obecne diesle przejadą
    200-300tys i to już żeby działało trzeba wtryski zregenerować, turbo
    naprawić i wymienić filtr cząstek stałych.

    Takie auto trafia do nas, filtr się wytnie, wtryski przemyje w myjce
    ultradźwiękowej, jeszcze chip wsadzi i takie cudaki jeżdżą po naszych
    drogach nie spełniając wtedy już żadnej normy i emitując tyle co pewnie 10
    sprawnych aut.
    ---
    Co tu wprowadzać jak już mamy przeglądy okresowe. Tylko kontrolę spalin
    trzeba dokładniej robić. Właśnie przed chwilą Niemiec mi się pytał czy też
    mamy takie kontrole jak oni a za chwilę przypomnienie dostałem, że ... no
    znowu trzeba zrobić. Przy czym oni mają te kontrole co 2 lata a nie co rok.
    To ja nie wiem czy czasem te nasze kontrole nie są generalnie lepsze. A i
    oni mają osobno kontrolę spalin i kontrolę stanu technicznego.


  • 68. Data: 2017-08-10 09:00:21
    Temat: Re: Elektrościema
    Od: "re" <r...@r...invalid>



    Użytkownik "Tomasz Pyra"

    >>
    > Czyli ze diesel jest ekologiczniejszy niz benzynka?

    Bez czytania artykułu zgaduję że chodzi o CO2.

    Może na zachodzie Europy faktycznie to jest problem, bo u nas póki co nadal
    problemem jest emisja tych prawdziwie i bezpośrednio szkodliwych spalin, z
    powodu złego stanu technicznego aut i powszechnego wycinania katalizatorów,
    filtrów i dużej popularności wadliwie skonfiguowanych instalacji LPG.
    ---
    No nie gadaj, że LPG jest problemem. Chyba większym jest stary silnik, który
    więcej oleju bierze.


  • 69. Data: 2017-08-10 09:41:31
    Temat: Re: Elektrościema
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 8/10/2017 8:36 AM, Chris wrote:
    >>> Podaj fakty ile osób zmarło z powodu zapylenia.
    >> Szacuje się że około 40tyś przedwczesnie umiera w samym PL. Szacunki są
    >> różne ale zazwyczaj mowa o dziesiątkach tysięcy. Trywialne jest znaleźć
    >> je w poważnych publikacjach naukowych.
    > Ciekawe, jakoś tego nie wiedzę wśród ludzi ale skoro tak mówisz to może
    > to i prawda.

    Prowadzisz wlsane badania *naukowe*? Czy to obserwacje ze szwagrem przy
    grillu? Zastanawiające jak wiele osób w PL zamiast czytac co madrzy
    wymyślili sami zaczynają obserwować, najczesciej po 3 piwach. Czy brzoza
    jest twardsza od poszycia? Czy atom jest niebezpiczny? Czy diesel dymi?
    Czy wylądowali na księżycu? Tak, to wszystko można łatwo ocenić swoja
    ignorancją po 3 piwach i kiełbasce.

    >> W Czarnobylu zgineło jakiś promil tego, z powodu kumulacji debilizmu
    >> ludzi i instytucji. Dodatkowo reaktorów tego typu jest niewiele i
    >> dodatkowo nie przeprowadza się na nich eksperymetów tego typu co w
    >> Czarnobylu i dodatkowo automatyka jest zupełnie inna niż w latach 80tych.
    > Bezpośrednio zmarłe osoby to jedno ale choroby popromienne to co innego,
    > to się będzie ciągnęło latami.

    Nic się nie ciagnie. Nie było żadnych skuktów o ktorych rozpisywano się
    i straszono w tabloidach. Za to wycieczki organizują do Zony, ludzie
    mieszkają, zwierzątka się cieszą i to wcale nie z dwoma głowami. Poza
    kilkoma miejscami z gatunku "czerwony las" czy środek reaktora nie ma
    katastrowy. O "czarnej chmurze" co nadchodziła ze wschodu za to
    słyszałem setki razy od sklepowej. Bo przez tą chmure to jej dach
    zerwało z komórki. I to jest prawdziwa tragedia Czarnobyla. Powszechna
    ignorancja. Dzięki temu zamiast reaktora mamy betonowy kikut w Kartoszynie.

    >> Jak na razie bilans atom vs reszta jest raczej na korzyść atomu. Ale
    >> oczywiście rozumiem religije podejście wielu pustaków którzy faktów nie
    >> trawią i dalej myślą że pył z wegla działa leczniczo na wrzody (autentyk
    >> zasłyszany od jednego mieszkańca familoka).
    > Jak by co jestem od zawsze za budową elektrowni atomowych, zdecydowanie
    > są bardziej ekologiczne i wydajniejsze niż węgiel. Niestety u nas klika
    > górników nie pozwala na budowę więc ciągnie się to latami i tylko
    > następne rządy obiecują że będą.

    Ponieważ społeczeństwo dalej pamięta Czarnobyl i będą godzionami przy
    grillu ze szwagrem opowiadali o straszliwych mutacjach, niebieskiej
    poświacie u kumpla z Charkowa, ruszających się drzewach i innych
    straszliwych rzeczach które powoduje atom. Choć ani jeden nie ma pojęcia
    na czym polegał problem w Czarnobylu i co się tam w zasadzie stało.

    > Mi chodzi o to że szkody po awarii elektrowni atomowej są zdecydowanie
    > większe niż szkody wyrządzone przez samochody w ciągu xx lat. A
    > samochodach da się zmniejszyć emisję trucizn a po eksplozji atomu to
    > niestety zostaje tylko czekanie przez lata.

    Nie. Zdecydowana większośc wypadkow jądrowych odbywa się wewnątrz
    obudowy bezpieczeństwa i przez nią nie przechodzi. Owszem, sa
    spektakularne jak Majak, Fokushima, Czarnobyl czy Bikini. Wszystkie sa
    skutkiem ludzkiej głupoty, niektóre dodatkowo skutkiem projektowania
    przez księgowych. Współczesne reaktory jadrowe sa *inne* niż RMBK jak
    rownież potrafimy inaczej projektować systemy bezpieczeństwa.


  • 70. Data: 2017-08-10 10:19:55
    Temat: Re: Elektrościema
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2017-08-09 o 22:47, Kaczin pisze:
    > W dniu 09.08.2017 o 20:50, wowa pisze:
    >>>>
    >>>> https://goo.gl/maps/yvg6AjboJh42 tak, tak, bardzo z "dala" :)
    >>>> Wojtek
    >>>
    >>> A gdzie tam skupisko ludzkie Wojtku?
    >>> W jakiej odległości? I jak sądzisz co wydobywa się z tych kominów?
    >>
    >> Cofnij trochę kamerę lub przejdź na mapę :) To pierwszy przykład który
    >> mnię naszedł. Mamy bardzo stare elektrociepłownie które budowane na
    >> obrzeżach teraz są w centrum miast. Co wylatuje? Teoretycznie
    >> oczyszczone spaliny (elektrofiltry itp). Teoretycznie bo nie ma jak
    >> sprawdzić. I nie żebym wskazywał na jakąś złą wolę energetyków, ale
    >> zdarzają się awarie, brak pieniędzy na wymianę filtrów i inne
    >> przypadki losowe.
    >> Wojtek
    >
    > Obejrzałem "pejzaż" zanim wysłałem poprzedniego posta.
    > Wyloty kominów są tak daleko, że nie ma siły żebyś poczuł z nich
    > cokolwiek. To raz.
    > Dwa. Te spaliny są bardzo dobrze oczyszczone. I nie, energetycy nie
    > "wycinają" filtrów, ja co niektórzy "kreatywni" automobiliści. A
    > pieniądze na wymianę są - w końcu to Ty płacisz :-)
    > A z samochodami, to chyba sam wiesz jak jest. Rura wydechowa dwa metry
    > od nosa.
    >

    Ten artykuł głównie traktuje o CO2, a tego się nie odfiltrowuje. Pyły
    łatwo wyłapać.
    Swoją drogą wysoki komin powoduje, że syf leci nieco dalej - podobno w
    Warszawie na Chomiczówce nie było syfu z Huty Warszawa, bo leciał nieco
    dalej i opadał bardziej w centrum Żoliborza... :-)
    T.

strony : 1 ... 6 . [ 7 ] . 8 ... 18


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: