  • 51. Data: 2017-08-09 16:55:02
    Temat: Re: Elektrościema
    Od: Wiesiaczek <W...@v...pl>

    W dniu 09.08.2017 o 13:29, elmer radi radisson pisze:

    > Masz jakies nowe zaskakujace informacje, chetnie poczytam wiecej :)

    > Que?

    Czego nie zrozumiałeś?

    --
    Wiesiaczek (dziś z podkarpackiej wsi)
    "Ja piję tylko przy dwóch okazjach:

  • 52. Data: 2017-08-09 17:03:07
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2017-08-09 16:55, Wiesiaczek wrote:

    > Czego nie zrozumiałeś?

    Gdzie się ten atom kopci w dwójnasób.

    --

    memento lorem ipsum

  • 53. Data: 2017-08-09 17:10:14
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 8/9/2017 3:13 PM, Chris wrote:
    > Podaj fakty ile osób zmarło z powodu zapylenia.

    Szacuje się że około 40tyś przedwczesnie umiera w samym PL. Szacunki są
    różne ale zazwyczaj mowa o dziesiątkach tysięcy. Trywialne jest znaleźć
    je w poważnych publikacjach naukowych.

    W Czarnobylu zgineło jakiś promil tego, z powodu kumulacji debilizmu
    ludzi i instytucji. Dodatkowo reaktorów tego typu jest niewiele i
    dodatkowo nie przeprowadza się na nich eksperymetów tego typu co w
    Czarnobylu i dodatkowo automatyka jest zupełnie inna niż w latach 80tych.

    Jak na razie bilans atom vs reszta jest raczej na korzyść atomu. Ale
    oczywiście rozumiem religije podejście wielu pustaków którzy faktów nie
    trawią i dalej myślą że pył z wegla działa leczniczo na wrzody (autentyk
    zasłyszany od jednego mieszkańca familoka).

  • 54. Data: 2017-08-09 18:11:45
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 9 Aug 2017 14:33:24 +0200, Myjk

    > nieporządane

    <plask!>

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 55. Data: 2017-08-09 20:50:56
    Od: wowa <w...@g...pl>

    > A gdzie tam skupisko ludzkie Wojtku?
    > W jakiej odległości? I jak sądzisz co wydobywa się z tych kominów?

    Cofnij trochę kamerę lub przejdź na mapę :) To pierwszy przykład który
    mnię naszedł. Mamy bardzo stare elektrociepłownie które budowane na
    obrzeżach teraz są w centrum miast. Co wylatuje? Teoretycznie
    oczyszczone spaliny (elektrofiltry itp). Teoretycznie bo nie ma jak
    sprawdzić. I nie żebym wskazywał na jakąś złą wolę energetyków, ale
    zdarzają się awarie, brak pieniędzy na wymianę filtrów i inne przypadki
    losowe.
    Wojtek

  • 56. Data: 2017-08-09 20:58:14
    Od: wowa <w...@g...pl>

    > Mówisz i eko ale co będzie za 20-30-50 lat z tymi obecnie eko autami jak
    > zaczną padać i iść na złom, co z utylizacją akumalatorów, to nie są rzeczy
    > które rozłożą się w tydzień tylko to będzie trwać długie lata.

    Jak to co? Wywiezie się do murzynów ups... afroarfykańczyków tak jak
    teraz lodówki i inne złomy :(
    Wojtek

  • 57. Data: 2017-08-09 21:51:25
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    nic nie bedzie wywozone. Akumulator to takie cos w ktorym w czasie eksploatacji nic
    nie ubywa. Jak w fabryce zapakowali do niego okreslona ilosc litu to jak sie
    akumulator zdegraduje to i tak litu jest w nim tyle samo jak byl nowy. Lit drogi i
    jest go stosunkowo malo na ziemi. Chwilowo w stosunku do produkcji prawie nic nie
    trafia do recyklingu. Jak zacznie trafiac 80 i wiecej procent to akumulatory zrobia
    sie tanie. Kiedys stal kwasoodporna droga byla a teraz z niej garnki sa po
    kilkanascie zlotych za sztuke. Tylko dlatego ze jest recykling i dorobic do tego co
    jest poddawane recyklingowi trzeba niewiele nowej stali kwasoodpornej wyprodukowac.
    Aluminium kiedys bylo drozsze od zlota. A teraz zlom w postaci puszek jest po niecale
    4 zlote za kilo przy cenie nowego w granicach kilkunastu zlotych za kilo. Z
    akumulatora litowego w czasie eksploatacji nie ubywa atom zadnego ze skladnikow z
    jakich jest zrobiony.

  • 58. Data: 2017-08-09 22:10:36
    Od: TomN <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Zenek Kapelinder w
    ups.com>:

    > w fabryce zapakowali do niego okreslona
    > ilosc litu to jak sie akumulator zdegraduje to i tak litu jest w nim tyle
    > samo jak byl nowy.
    [...]
    > Z akumulatora litowego w czasie
    > eksploatacji nie ubywa atom zadnego ze skladnikow z jakich jest zrobiony.

    Zapewne kogutku podasz koszt regeneracji aku litowego, z którego nawet atom
    nie ubył, tylko sie połączył z innymi...
    Zawsze też możesz przyznać, że chemia jest ci obca, i nie wiesz, że reakcja
    w jedna stronę powoduje wydzielenie energii o wartości mniejszej, niż
    reakcja odwrotna wymaga włożenia energii, o ile jest możliwa...

    --
    'Tom N'

  • 59. Data: 2017-08-09 22:47:37
    Od: Kaczin <j...@p...interia.pl>

    W dniu 09.08.2017 o 20:50, wowa pisze:

> [...]
    > sprawdzić. I nie żebym wskazywał na jakąś złą wolę energetyków, ale
    > zdarzają się awarie, brak pieniędzy na wymianę filtrów i inne przypadki

    Obejrzałem "pejzaż" zanim wysłałem poprzedniego posta.
    Wyloty kominów są tak daleko, że nie ma siły żebyś poczuł z nich
    cokolwiek. To raz.
    Dwa. Te spaliny są bardzo dobrze oczyszczone. I nie, energetycy nie
    "wycinają" filtrów, ja co niektórzy "kreatywni" automobiliści. A
    pieniądze na wymianę są - w końcu to Ty płacisz :-)
    A z samochodami, to chyba sam wiesz jak jest. Rura wydechowa dwa metry
    od nosa.

    --
    Kaczin

  • 60. Data: 2017-08-09 22:56:03
    Od: Kaczin <j...@p...interia.pl>

    W dniu 09.08.2017 o 11:57, Chris pisze:

    > To powiedz mi po co są te wszystkie normy skoro i tak żadne auto tego
    > nie spełnia bo nie jest w stanie?

    A kto powiedział, że jest w stanie?>

    > Mówisz i eko ale co będzie za 20-30-50 lat z tymi obecnie eko autami jak
    > zaczną padać i iść na złom, co z utylizacją akumalatorów, to nie są
    > rzeczy które rozłożą się w tydzień tylko to będzie trwać długie lata.

    Widzę naiwną argumentację, że się "nie rozłożą".
    One wcale nie muszą się rozkładać. Będą poddane recyklingowi.
    To nie są chusteczki do nosa, żeby je kompostować.

    > Żeby nie było że popieram trucicicieli ale weźmy realne normy które da
    > się spełnić a nie wymyślone przez ludzi niemających o tym pojęcia.

    Zapewniam cię, że ci co wymyślili te normy, w ogromnej większości, mają
    więcej pojęcia o temacie, niż ty kiedykolwiek będziesz miał.

    > Ciekawe czym ci ekoludki się poruszają bo pewnie samochodami albo
    > komunikacją miejską gdzie nie ma zachowanych ich norma ale przecież to
    > wygodniejsze od spacerów. Z prądu też korzystają ale elektronie węglowe
    > już nie przeszkadzają bo przecież dają prąd do ich laptopów.
    > Wszystko ma dwa końce więc nie jest to takie oczywiste, tak samo z
    > samochodami, elektryki fajne ale co za będzie kiedyś z utlilizacją jak
    > już pisałem, tego nikt nie bierze pod uwagę jak zaleje nas 100 mln
    > elektryków.

    Jesteś niedoinformowany z tą utylizacją. Zużyte akumulatory są zbyt
    cenne, żeby je utylizować. Te elementy poddaje się recyklingowi.

    --
    Kaczin