  • 71. Data: 2017-08-10 10:27:37
    Temat: Re: Elektrościema
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 10 Aug 2017 10:19:55 +0200, T.

    > Swoją drogą wysoki komin powoduje, że syf leci nieco dalej - podobno w
    > Warszawie na Chomiczówce nie było syfu z Huty Warszawa, bo leciał nieco
    > dalej i opadał bardziej w centrum Żoliborza... :-)

    Tylko o jakim syfie mowa obecnie, skoro są różnorakie systemy filtrujące?
    Nie wspomnę o tym, że nim "spaliny" dotrą do ziemi (czyt. do ludzi) to
    stężenie związków szkodliwych jest znacznie mniejsze niż jak się stoi w
    korku pośród setki innych dymiących pojazdów. I oczywiście że łatwiej jest
    kontrolować taki jeden komin niż tysiące małych rur wydechowych.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 72. Data: 2017-08-10 12:22:37
    Od: "abn140" <a...@g...com>

    > Kiedys stal kwasoodporna
    mam nierdzewny bojler do wyzlomowania, nie wiesz czy za tego rodzaju zlom
    placi sie lepiej niz za zwykle zelastwo?
    thx

  • 73. Data: 2017-08-10 12:40:38
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2017-08-10 o 10:27, Myjk pisze:
> [...]
    > korku pośród setki innych dymiących pojazdów. I oczywiście że łatwiej jest
    > kontrolować taki jeden komin niż tysiące małych rur wydechowych.

    Tu masz rację. Niestety nie znam się na filtrach w elektrowniach -
    sądze, że odpyla się dym a także wyłapuje związki siarki. Ale to moje
    gdybanie...
    T.

  • 74. Data: 2017-08-10 12:45:37
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Jak sie do niego magnes zlapie to sie nie dorobisz. Kiedys zawiozlem dwa bebny od
    pralek. Jeden byl nierdzewny a drugi z kwasowki. Troche wiecej zaplacili za ten z
    kwasowki ale wyszlo ze nie warto bylo jechac. Ceny zlomu masz w necie.

  • 75. Data: 2017-08-10 18:50:35
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomasz Pyra" napisał w wiadomości grup
    net...

    >Bez czytania artykułu zgaduję że chodzi o CO2.
    >Może na zachodzie Europy faktycznie to jest problem, bo u nas póki co
    >nadal
    >problemem jest emisja tych prawdziwie i bezpośrednio szkodliwych
    >spalin, z

    Oj, lato coraz bardziej upalne.
    Bez klimy w pracy/domu trudno wytrzymac.

    A gdzie te zimy po -30 (nie ma czego zalowac), a gdzie snieg.

    Ale ... jak sie jest Holendrem i czyta ile lodu na Antarktydzie
    stopnieje i o ile podniesie sie poziom morza ... to jest sie czego bac
    :-)

    J.

  • 76. Data: 2017-08-10 19:10:57
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    >
    > Ale ... jak sie jest Holendrem i czyta ile lodu na Antarktydzie
    > stopnieje i o ile podniesie sie poziom morza ... to jest sie czego bac

    Nie mówiąc już o mieszkańcach na wyspach Polinezji.

  • 77. Data: 2017-08-10 23:15:24
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Thu, 10 Aug 2017 08:58:58 +0200, re napisał(a):

    > Co tu wprowadzać jak już mamy przeglądy okresowe.

    Mamy? Mylisz chyba przeglądy z podbijaniem dowodu w SKP.

    > Tylko kontrolę spalin
    > trzeba dokładniej robić.

    Trzeba by cokolwiek robić.
    Bo obecnie to jest pełna fikcja - każdy trup dostanie pieczątkę.

    > Właśnie przed chwilą Niemiec mi się pytał czy też
    > mamy takie kontrole jak oni a za chwilę przypomnienie dostałem, że ... no
    > znowu trzeba zrobić. Przy czym oni mają te kontrole co 2 lata a nie co rok.
    > To ja nie wiem czy czasem te nasze kontrole nie są generalnie lepsze.

    Generalnie nie są, bo nie eliminują niesprawnych pojazdów z ruchu.
    A w Niemczech eliminują - sporo samochodów trafia do nas właśnie po tym jak
    nie przeszły przeglądu z całkiem prozaicznych powodów, spaliny czy
    zawieszenie.
    Nawet nie że nie dało się tego tam naprawić, ale jak właściciel wie że z
    padaką amortyzatorami to nie jedzie się do bardziej liberalnej SKP, a
    trzeba wymienić komplet, to się mu nagle opłaca samochód sprzedać dalej na
    wschód, a kupić sobie coś nowszego.

  • 78. Data: 2017-08-10 23:18:58
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Thu, 10 Aug 2017 09:00:21 +0200, re napisał(a):

    > Użytkownik "Tomasz Pyra"

    > Bez czytania artykułu zgaduję że chodzi o CO2.
    >
    > Może na zachodzie Europy faktycznie to jest problem, bo u nas póki co nadal
    > problemem jest emisja tych prawdziwie i bezpośrednio szkodliwych spalin, z
    > powodu złego stanu technicznego aut i powszechnego wycinania katalizatorów,
    > filtrów i dużej popularności wadliwie skonfiguowanych instalacji LPG.
    > ---
    > No nie gadaj, że LPG jest problemem. Chyba większym jest stary silnik, który
    > więcej oleju bierze.

    Mało kto ma instalację LPG poprawnie wyregulowaną.
    Cząstek stałych pewnie mniej niż z diesla czy benzyny, za to jak AFR skacze
    to raz produkuje tlenek węgla, a raz tlenki azotu. To też zdrowe nie jest.

  • 79. Data: 2017-08-11 08:00:00
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Tomasz Pyra h...@s...spam.spam ...

    > Mamy? Mylisz chyba przeglądy z podbijaniem dowodu w SKP.

    Nie przesadzaj, mam wrażenie ze przeglądy sa coraz dokładniejsze chociaz
    rzeczywiscie czystosci spalin nie zawsze badają.

    > Trzeba by cokolwiek robić.
    > Bo obecnie to jest pełna fikcja - każdy trup dostanie pieczątkę.

    Nieprawda.

    Znam kiilka osób ktore z tego powodu pozbyły się auta.
    Ba, sam też kiedys dostałem odmowe za zbyt słabe hamulce.

> [...]
    > a trzeba wymienić komplet, to się mu nagle opłaca samochód sprzedać
    > dalej na wschód, a kupić sobie coś nowszego.

    Pozdrawia... Budzik
    "Jeżeli wydaje się, że wszystko działa dobrze,
    to znaczy, że coś przeoczyłeś." Ed Murphy

  • 80. Data: 2017-08-11 08:16:10
    Od: Wiesiaczek <W...@v...pl>

    W dniu 09.08.2017 o 17:03, elmer radi radisson pisze:

    > Gdzie się ten atom kopci w dwójnasób.

    To w Polsce jest jakiś atom?

    Bo do tej pory myślałem, że elektryczność mamy z Turoszowa i Bełchatowa.

    Coś się zmieniło?

    --
    Wiesiaczek (dziś z podkarpackiej wsi)
    "Ja piję tylko przy dwóch okazjach: