  • Data: 2017-08-14 16:11:12
    Temat: Re: Elektrościema
    Od: Shrek <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > To jest gówno prawda. Atom jest najczystszym źródłem enegrii o takiej
    > mocy znanym ludzkości mającym zastosowanie komercyjne. Miejmy nadzieje
    > że pierwszym będzie niedługo fuzja.

    Ale ja nie dyskutuje o atomie (którego jestem zwolennikiem) tylko o
    fakcie, że w obecnych warunkach elektryki (których również jestem
    zwolennikiem, tylko technologia jest w fazie raczkującej i za wcześnie
    na masowość zanim nie zostaną pokonane choroby wieku dziecięcego)
    emitują więcej CO2 niż spalinki. Tak z premedytacją liczę średnią
    światową, a nie Norwegię, bo stawianie przykładu Norwegii, to jakby
    zaproponować roziwazanie problemów na rynku pracy "to niech każdy
    zostanie mistrzem olimpijskim w skoku wzyż".

    > Porównano koszt produkcji samochodu elektrycznego w CO2 z eksploatacją
    > samochodu spalinowego. Ktoś "zapomniał" doliczyć koszt produkcji
    > samochodu spalinowego.

    To ten samo wątek. Zapomniałeś tylko, że w tym samym wątku liczono to
    również dobrze. Zarówno produkcja, jak i eksplaotacja kosztują więcej CO2.

    > Zakładanie że świat opiera się o elektrownie węglowe. Dodatkowo
    > zakładanie że kraje ktorych nie stać na elektrownie atomowe mają więcej
    > tesli.

    Policz USA jako kraj gdzie jeżdzi sporo Tesli i jest w miarę (w
    przeciwieństwie do Norwegii) reprezentatywny. 16% z atomu i
    odnawialnych. 17,86*0,84=15kg/100. Nastoletni pasat w tediku 14,9. Dalej
    zonk. Ale skoro porównujemy teslę, to podstawmy coś nowego. Powiedzmy
    nowe Avensisy - mają poniżej 120g, czyli będzie 12 avensis vs 15 tesla w
    USA. A to benzyniaki. Disle mają mniej (a jak VW zapytasz, to wogóle z
    rury sam zapach lawendy;)

    > Nie. Prawde mowić elektrowie węglowe sa w silnym odwrocie od dawna. Mają
    > chyba jak pamiętam mniej niż 40% i to maleje od 1995 roku z coraz
    > wieksza dynamiką.

    Gdzie?

    > Więc żadna zdecydowana większośc, chyba że mówisz o
    > jakimś dziadowskim kraju na zadupiu Europy gdzie rząd uwzględnia opinie
    > wszelakich Wiesiaczków przy budowie zaplecza energetycznego.

    Mówię o większości świata a nie Skandynawi, gdzie gęstość zaludnienia
    jest jak w naszych wymarłych pgrach i Niemcach co mimo całej swojej
    ekologiczności produkują najwięcej CO2 w Unii (również na łba mają
    drugie miejsce po Belgii chyba). Generalnie na świecie energetyka
    paliwami kopalnymi stoi. A to co uprawiasz to zwykłe chciejstwo.

    Shrek