    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    Subject: Re: Elektrościema
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Date: Thu, 10 Aug 2017 23:15:24 +0200

    Dnia Thu, 10 Aug 2017 08:58:58 +0200, re napisał(a):

    > Co tu wprowadzać jak już mamy przeglądy okresowe.

    Mamy? Mylisz chyba przeglądy z podbijaniem dowodu w SKP.

    > Tylko kontrolę spalin
    > trzeba dokładniej robić.

    Trzeba by cokolwiek robić.
    Bo obecnie to jest pełna fikcja - każdy trup dostanie pieczątkę.

    > Właśnie przed chwilą Niemiec mi się pytał czy też
    > mamy takie kontrole jak oni a za chwilę przypomnienie dostałem, że ... no
    > znowu trzeba zrobić. Przy czym oni mają te kontrole co 2 lata a nie co rok.
    > To ja nie wiem czy czasem te nasze kontrole nie są generalnie lepsze.

    Generalnie nie są, bo nie eliminują niesprawnych pojazdów z ruchu.
    A w Niemczech eliminują - sporo samochodów trafia do nas właśnie po tym jak
    nie przeszły przeglądu z całkiem prozaicznych powodów, spaliny czy
    zawieszenie.
    Nawet nie że nie dało się tego tam naprawić, ale jak właściciel wie że z
    padaką amortyzatorami to nie jedzie się do bardziej liberalnej SKP, a
    trzeba wymienić komplet, to się mu nagle opłaca samochód sprzedać dalej na
    wschód, a kupić sobie coś nowszego.