-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!fu-berlin.de!newsfeed.tele2net.at!aioe.
org!.POSTED!not-for-mail
From: Michał Smolnik <m...@g...com>
Newsgroups: pl.misc.elektronika
Subject: Re: Elektronika motoryzacyjna (amatorska) - niezawodność działania uC
Date: Wed, 07 Mar 2012 11:01:52 +0100
Organization: Aioe.org NNTP Server
Lines: 26
Message-ID: <jj7bmf$uej$1@speranza.aioe.org>
References: <i...@4...com>
<j...@p...onet.pl>
<4f548670$0$26691$65785112@news.neostrada.pl>
<jj23d7$atv$1@inews.gazeta.pl> <jj2vp3$8lq$1@news.icpnet.pl>
<5370989238$20120305203314@squadack.com> <9...@m...uni-berlin.de>
<7763419760$20120305220147@squadack.com> <9...@m...uni-berlin.de>
<9461427727$20120305230855@squadack.com> <9...@m...uni-berlin.de>
<jj4gif$ppr$1@inews.gazeta.pl>
<20548542.5604.1331030155512.JavaMail.geo-discussion-forums@ynlw24>
<jj4rkm$ec$1@inews.gazeta.pl> <j...@p...onet.pl>
<jj79s7$ev5$1@inews.gazeta.pl>
NNTP-Posting-Host: /id+g9e/iELF2A97qWBwhA.user.speranza.aioe.org
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Complaints-To: a...@a...org
User-Agent: Mozilla/5.0 (X11; Linux i686; rv:10.0.2) Gecko/20120216
Thunderbird/10.0.2
X-Notice: Filtered by postfilter v. 0.8.2
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:627461
[ ukryj nagłówki ]W dniu 07.03.2012 10:30, sundayman pisze:
>
>> Tu mnie zaciekawiłeś... nie wiedziałem że szyny się smaruje.
>> A jak tramwaj na takich posmarowanych szynach hamuje?
>
> Też nie wiedziałem :)
> Po pierwsze na tych odcinkach nie hamuje (bo chodzi konkretne odcinki),
> a po drugie myślę, że gdyby była potrzeba, to by jakoś zahamował...
>
> Ale to są odcinki "przejazdowe", on tam jedzie równo.
Koledzy,
Smaruje się nie szyny, a _obrzeża_ szyn. Chodzi o zmniejszenie zużycia
szyn na łukach i (w drugiej kolejności) o zmniejszenie oporów jazdy na
łukach.
Aby nie marnować smaru układ działa np. tak, że jest czujnik drgań,
sterownik i pompka smaru. Kiedy zbliża się pociąg (tramwaj), podawana
jest ustalona porcja smaru. Czy tak to działa u Ciebie?
Są układy smarowania zasilane z baterii. Pojemność baterii obliczona
jest tak, żeby starczyła na cały pojemnik smaru. Przy wymianie pojemnika
ze smarem - wymienia się też baterię.
Pozdrawiam,
--
Michał
Następne wpisy z tego wątku
- 07.03.12 10:47 Jarosław Sokołowski
- 07.03.12 13:12 Pszemol
- 07.03.12 13:20 Jarosław Sokołowski
- 08.03.12 04:03 Pszemol
Najnowsze wątki z tej grupy
- Koszyk okrągły, walec 3x AA, na duże paluszki R6
- Brak bolca ochronnego ładowarki oznacza pożar
- AMS spalony szybkim zasilaczem USB
- stalowe bezpieczniki
- Wyświtlacz ramki cyfrowej
- bateria na żądanie
- pradnica krokowa
- Nieustający podziw...
- Coś dusi.
- akumulator napięcie 12.0v
- Podłączenie DMA 8257 do 8085
- pozew za naprawę sprzętu na youtube
- gasik
- Zbieranie danych przez www
- reverse engineering i dodawanie elementów do istniejących zamkniętych produktów- legalne?
Najnowsze wątki
- 2025-01-27 OT musk
- 2025-01-27 Bydgoszcz => Specjalista ds. Sprzedaży (transport drogowy) <=
- 2025-01-27 Warszawa => Java Developer <=
- 2025-01-27 Warszawa => Data Engineer (Tech Lead) <=
- 2025-01-27 Warszawa => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2025-01-27 Kto ma PRAWNĄ rację? poseł KO mec. R. Giertych v. mec. B. Lewandowski
- 2025-01-27 Gliwice => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2025-01-27 Koszyk okrągły, walec 3x AA, na duże paluszki R6
- 2025-01-27 Warszawa => QA Engineer <=
- 2025-01-27 Warszawa => Analityk Biznesowo-Systemowy <=
- 2025-01-27 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-01-27 Bieruń => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2025-01-27 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2025-01-27 Kraków => User Experience Designer <=
- 2025-01-27 Kraków => iOS Developer (Swift experience) <=