    From: "nowyr" <d...@y...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    <lhgf70$47b$1@dont-email.me> <g...@n...chmurka.net>
    <lhgivu$vvn$1@dont-email.me> <534831f1$0$2233$65785112@news.neostrada.pl>
    <53488342$0$2360$65785112@news.neostrada.pl>
    <a...@n...neostrada.pl>
    <534946b7$0$2360$65785112@news.neostrada.pl>
    <a...@n...neostrada.pl>
    <librrc$69f$1@mx1.internetia.pl>
    <534b0031$0$2227$65785112@news.neostrada.pl>
    Subject: Re: Elektroda.pl
    Date: Sun, 13 Apr 2014 23:57:20 +0200

    "LS" <l...@g...com> wrote in message
    news:534b0031$0$2227$65785112@news.neostrada.pl...

    > A to można mieć różne podejścia do tematu, np. producenci w latach 80tych
    > i wcześniej dawali schematy do urządzeń, teraz jakby im się trochę
    > odwidziało, a może to czas życia produktu się skrócił, a może chińczycy
    > obrośli w piórka i maja możliwości technologiczne.

    Nie tyle odwidziało co konkurencja się zrobiła i jak nie dasz schematu to
    zawsze konkurent ma pod górkę. Troszkę zawsze trudniej, bo trzeba schemat
    zdjąć i komuś za to zapłacić i tak dalej. A dając schemat tylko go
    przerysować i zlecić płytke i robić podróbki.
    Na elektrodzie jest wielu młodzików pragnących uwielbienia. Dostaną za to co
    publikują tylko piękne słówka i przy okazji pytanie "a nie dasz źródełek?"
    Tak mu kadzą aż da wszystko chyba, że wariat i od razu da całość. A firmy
    siedzą nad czymś rok, a taki owaki ci zepsuje interes jednego wieczoru.
    Bardzo wielu tylko czeka aż ktoś coś opublikuje w celu bycia "uwielbianym".

    Ja ma straszne poglądy dla 90% hehe.
    uważam, że płacenie za dużegej pensji też jest podkopywaniem samego siebie.
    Pół biedy jak jest to sprzedawca czy kierowca ale jak ktoś bardziej kumaty
    to kłopot. Na własnej piersi wykarmisz sobie przyszłą konkurencję. Będziesz
    finansował wysokimi wypłatami jego przyszły biznes, który odbierze ci połowę
    klientów :-)

    Nawet ostatnio mówił mi gość, że miał w sklepiku internetowym takiego
    kierownika sprzedawców, który pilnował innych. Bez żadnej szkoły chłopak ale
    kumaty i się starał. Jak zaczynali sie rozwijać to szef firmy zlecił temu
    pracownikowi pozakładanie kont GG, Skype, ICQ i tak dalej. No więc ten
    pracownik założył ale sam z domu i loginy podał swoje imię w stylu jan1,
    jan2 ..... I tak się to kręciło 3 lata. Konta były firmowane jako tej
    firemki. Doszedł do tego numer GSM, zakupiony prepaidowy przez pracownika na
    co szef mu kupował zdrapki żeby po godzinach mógł odpowiadać kliento.
    Dostawał za to kasę. 6.000 na rękę.

    No i pewnego dnia przed świętami 2013 październik/listopad szef patry a ktoś
    na Allegro sprzedaje podobne rzeczy tylko taniej. Obroty spadaja itd.

    Panowie rozstali się jeszcze w listopadzie ale pracownik odmówił wydania
    haseł do kont i numeru telefonu i karty SIM, bo powiedział, że to były jego
    prywatne i je tylko uzyczył :-)
    Tak więc widzicie, nawet wtajemniczanie pracowników w dostawców, odbiorców i
    ceny rodzi w ich głowach kalkulację ile to ich szef zarabia :-) Tak samo sie
    dzieje z publikowanymi projektami. Wszyscy na nie czekają aż ktoś opublikuję
    patcha na kolejny model VW czy Bemki :-)