eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyElektrociekawostkaRe: Elektrociekawostka
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!.POSTED.185.234.91.212
    !not-for-mail
    From: Janusz <j...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Elektrociekawostka
    Date: Thu, 8 Jun 2023 17:46:44 +0200
    Organization: news.chmurka.net
    Message-ID: <u5st29$q6f$1$Janusz@news.chmurka.net>
    References: <u5sr8j$ndi$1$Shrek@news.chmurka.net> <u5srjf$1i09d$1@dont-email.me>
    Reply-To: j...@o...pl
    NNTP-Posting-Host: 185.234.91.212
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Date: Thu, 8 Jun 2023 15:45:13 -0000 (UTC)
    Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="Janusz";
    posting-host="185.234.91.212"; logging-data="26831";
    mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
    User-Agent: Mozilla/5.0 (X11; Linux x86_64; rv:102.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/102.11.0
    Cancel-Lock: sha1:Ps0pKqeO8R8BXFM+Pf3jA8UF2mc=
    sha256:zIgZu9VBNCv0HUPvunkYfIQcrgzhGGHN6fyEOeCF8GY=
    sha1:h2uk5vI/ceDRdz2SWiA0PCF8oGw=
    sha256:lKH/RaIvjVr2lE2rHs9A3CHw5BUUHSXGupi10gMx7Po=
    In-Reply-To: <u5srjf$1i09d$1@dont-email.me>
    Content-Language: pl-PL
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2714346
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 8.06.2023 o 17:19, heby pisze:
    > On 08/06/2023 17:15, Shrek wrote:
    >> Jak se odłączysz akumulator (ten zwykły nietrakcyjny) to za szustym
    >> razem moduł styczników do wymiany (zapewne w ASO;). Ciekawe co jak się
    >> po prostu aku skończy.
    >>
    >> https://e.autokult.pl/kilka-zaskakujacych-ciekawoste
    k-o-samochodach-elektrycznych-zapytalem-o-nie-eksper
    ta
    >
    > "[...]Kiedy są one zamknięte, a odepniemy akumulator 12V, dojdzie do
    > tzw. gorącego otwarcia styczników. Otworzą się one, ale w czasie, kiedy
    > przez styczniki płynie prąd, więc jest to porównywalne np. z przecięciem
    > przewodu pod napięciem.[...]
    >
    > Skąd ten straszliwy prąd po stronie wysokiego napięcia? Ktoś odpina
    > akumualtor w trakcie jazdy?
    >
    Nie musi być jazda, tam dalej wyjaśnia że moduł falownika jest jeszcze
    przez minutę włączony po wyłączeniu 'zapłonu'. Trzeba czekać aż stycznik
    sam puści, rozłączenie aku 12V wcześniej powoduje 'gorące' wyłączenie
    stycznika i te są ograniczone do 5, za 6 razem stycznik się nie włączy i
    auto nie pojedzie.
    Co ciekawe stanu tego nie można podejrzeć, czyli ile tych
    awaryjnych/gorących wyłączeń było, klawo jak cholera :)


    --
    Janusz

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: