  • Data: 2018-06-01 08:03:01
    Temat: Re: Eksperymenty ze starymi procesorami - MOS6502
    Od: Atlantis <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 31.05.2018 21:01, Sebastian Biały wrote:

    > Nie masz wyjąscia, musisz to zrobić najpierw. 6502 ma instrukcje które
    > powodują zablokowanie wewnatrznej maszyny stanów i objawia się to
    > właśnie "zatrzymaniem" aktywności na szynie, procesor nic nie robi mimo
    > taktowania.

    I chyba właśnie w tym tkwiła przyczyna. Po ustawieniu za pomocą
    rezystorów wartości 0xEA (instrukcja NOP) na magistrali adresowej
    pojawiły się prawidłowe przebiegi (regularne, coraz dłuższe impulsy).
    Podejrzewam, że pływające piny D0..D7 powodowały wystąpienie jednej z
    nieudokumentowanych instrukcji wieszających procesor, jeszcze zanim
    zdążyłem dotknąć pinu sondą oscyloskopową.

    Wygląda na to, że procesor kupiony na Aliexpress jest faktycznie
    prawdziwym, działającym 6502. Teraz tylko pozostało mi zaprojektowanie
    dekodera adresów i dodanie jakiegoś podstawowego zestawu peryferiów.

    Ktoś się orientuje w układach (UART, port równoległy, jakiś kontroler
    obrazu) dla tej rodziny procesorów? Czego powinienem poszukać?