  • Data: 2018-06-01 22:48:04
    Temat: Re: Eksperymenty ze starymi procesorami - MOS6502
    Od: s...@g...com szukaj wiadomości tego autora

    W dniu piątek, 1 czerwca 2018 02:08:27 UTC-5 użytkownik Atlantis napisał:

    > Nie planuję budować repliki konkretnego urządzenia z epoki. To ma być
    > projekt o walorach edukacyjnych, budowany dla frajdy. Chciałbym więc
    > samodzielnie zaprojektować dekoder adresów i peryferia, a potem
    > przystosować jakiegoś BASIC-a do pracy z tym sprzętem. Tak samo, jak
    > zrobiłem w przypadku mojego projektu z wykorzystaniem MCY7880.

    Nie chodzi o replikowanie, chodzi o to ze i c64 i amiga mialy bardzo podobne uklady
    io i mozna je zastosowac tak, zeby bylo elegancko :)

    obadaj schemat c64 i amigi, zobaczysz tam uklady cia:
    https://www.c64-wiki.com/wiki/CIA

    One sa tym o co pytasz.

    No chyba ze chcesz inne, to juz kto inny musi zasugerowac co tam ci trzeba :)

    > Tak BTW czy w przypadku systemu 6502 istnieje jakiś argument za
    > umieszczaniem EPROM-u w górnej części przestrzeni adresowej? W przypadku
    > komputerów opartych na 8080/8085/Z80 ma to sens o tyle, że CP/M wymaga
    > RAM-u zaczynającego się od adresu 0x0000. Wiąże się to jednak z pewna
    > komplikacją - dodatkowa logika musi zapewnić start procesora od
    > właściwego adresu.

    Eeee chyba nie tak. dla x86 w dolnej czesci pamieci programy korzystaly z krotszego
    adresowania przez co byly krotsze oidp.

    dla 6502 tego nie ma, chyba zrobili tak zeby bylo wygodnie i tyle.

    > Dla 6502 nie było CP/M, jednak czy istnieje jeszcze jakiś inny argument
    > za takim rozwiązaniem? Nie zamknę sobie jakiejś drogi umieszczając EPROM
    > na początku przestrzeni adresowej?

    Chyba nie, Ale zerknij czy to nie bylo zwiazane z obsluga przerwan. Cos mi sie
    kojarzy ze gdzies tam byl rejestr ktory wskazywal na procedure obslugi przerwania i
    moze on byl jakos skoligacony z gorna adresacja.