  • Data: 2018-06-01 09:08:18
    Temat: Re: Eksperymenty ze starymi procesorami - MOS6502
    Od: Atlantis <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 01.06.2018 08:43, cezar wrote:

    > Jezeli chcesz zostac przy MOS technology to praktycznie najlepiej wziac
    > schemat VIC 20 lub C64

    Nie planuję budować repliki konkretnego urządzenia z epoki. To ma być
    projekt o walorach edukacyjnych, budowany dla frajdy. Chciałbym więc
    samodzielnie zaprojektować dekoder adresów i peryferia, a potem
    przystosować jakiegoś BASIC-a do pracy z tym sprzętem. Tak samo, jak
    zrobiłem w przypadku mojego projektu z wykorzystaniem MCY7880.

    Tak BTW czy w przypadku systemu 6502 istnieje jakiś argument za
    umieszczaniem EPROM-u w górnej części przestrzeni adresowej? W przypadku
    komputerów opartych na 8080/8085/Z80 ma to sens o tyle, że CP/M wymaga
    RAM-u zaczynającego się od adresu 0x0000. Wiąże się to jednak z pewna
    komplikacją - dodatkowa logika musi zapewnić start procesora od
    właściwego adresu.

    Dla 6502 nie było CP/M, jednak czy istnieje jeszcze jakiś inny argument
    za takim rozwiązaniem? Nie zamknę sobie jakiejś drogi umieszczając EPROM
    na początku przestrzeni adresowej?