  • Data: 2018-05-31 17:14:58
    Temat: Re: Eksperymenty ze starymi procesorami - MOS6502
    Od: "HF5BS" <h...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl> napisał w wiadomości
    news:peomf0$1bi$2@node1.news.atman.pl...

    > I Ty tak z głowy? 30 lat minęło!

    Pewne rzeczy zacierają się wolniej :) Jeszcze od biedy coś zagaworzę
    po-russki, choć ostatnie lekcje miałem też, prawie 30 lat temu. Tak też
    pewne rzeczy z Komody jeszcze trochę się pamięta. I do dziś żałuję, że jak
    ostatni ch.j olałem mozliwość zakupu znanej książki Ruszczyca "Asembler
    6502", choć osobiście na stoisku trafiłem, i miałem na nią pieniądze, a
    stoisko było czynne (W Hali Wola, róg Człuchowskiej i Powstańców Śląskich).
    Później nie widziałem jej nigdy nigdzie... Choć polowałem, jak zdałem sobie
    sprawę, co przegapiłem. Prawdopodobnie na poważnie zająłbym się
    kodowaniem/programowaniem, na najniższym poziomie.

    > Ja już nic nie pamiętam z tamtych czasów, a miałem wypieki na twarzy jak
    > się tematem zajmowałem ;)

    Jak to mawiają, organ nieużywany zanika :) Pamiętam, jak w radioklubie, w
    swoich początkach, siadałem do radia po wakacjach, to conajmniej dzień
    mijał, zanim sobie na nowo to poukładałem... choć z wiekiem zapominanie
    zmalało i dziś mogę nawet po dłuższej przerwie zacząć, choć obecnie wena już
    nie ta... oraz zasilanie, nie mam porządnego i za szybko mi baterie siadają.
    Więc z pewnością dziś, startując z kimś w parze o identycznym podejściu i
    możliwościach, ale ten drugi bez doświadczenia, "świeżak" znaczy się, to Ty
    byś znacznie szybciej sobie to przyswoił.
    Ja do dziś pamiętam numery techników na wszystkich centralach w ówczesnej,
    czyli przed (ponad) ćwierć wieku, Warszawie. Wiem która z którą, która
    naokoło, choć nie wykluczam pomyłek, z racji długiego okresu "zapomnienia".
    Do dziś pamiętam szczegóły, które pozwoliły by mi określić, wyłącznie na
    podstawie subtelnych dźwięków towarzyszących łączeniu, przez jaką centralę
    międzynarodową w innym kraju, szło jakie łączenie. Np. Kamerun i KRLD szły
    przez Paryż... Niue przez Londyn... Rwanda i Burundi przez Brukselę (w końcu
    to byłe kolonie belgijskie), Libia i kilka innych krajów afrykańskich) przez
    Rzym... A nie pamiętam, w którą stronę otwierały się drzwi, stojącej na
    centrali lodówki :)) Choć czasem coś sie w niej chłodziło i kierownik
    niekiedy taktownie przemilczał to, że wie co :DD Zresztą, pokażcie mi choć
    jedną centralę w .pl, gdzie nie kapnęła choć kropla gorzały :)) W sumie na
    nocnych dyżurach, oczywiście, po wykonaniu zleconych badań, dokręciłem się
    do ok. 280 krajów... Ale na nocy nie działałem, nigdy sam.

    --
    Pies może złamać serce tylko raz,
    kiedy jego własne przestaje bić...