  • 1. Data: 2014-06-30 22:55:36
    Temat: Re: Ekonomiczna jazda - jak to wkoncu jest ??
    Od: s...@g...com

    W dniu czwartek, 2 lutego 2006 17:45:23 UTC+1 użytkownik Adrian napisał:
> [...]
    > 2. jazda na bardzo niskich obrotach przy malej predkosci jedziemy na wysokim
    > biegu
    >
    > Ktora z opcja wedlug Was jest bardziej ekonomiczna ??
    >
    > Nie jestem znawca ale wydaje mi sie ze mimo tego ze opcji 1 jezdzimy na
    > wyzszych obrotach w sumie moze byc ekonomiczniej bo jak jezdzimy na wysokich
    > biegach przy malej predkosci to silnik ma wiekszy opor wiec komputer podaje
    > wiecej paliwa ???
    >
    > pozdr
    >
    > Adrian
    >
    > P.S. Pytanie nie jest moze fachowo napisane ale kto pyta nie bladzi a ja

    2-3 tys (w benzynie), to SĄ bardzo niskie obroty - do jednostajnej jazdy i niezbyt
    dynamicznego przyspieszania. Poniżej 2000 to już tylko jednostajna jazda. Ale równie
    dobrze można jechać 3-4 tys, tylko wtedy trzeba mocniej wciskać gaz (chwilowe
    spalanie większe, ale szybciej uzyskujemy prędkość przelotową) - a następnie wrzucamy
    wyższy bieg i jedziemy z 2000 RPM. Średnio spali nawet mniej - większość aut ma
    maksymalny moment między 3 a 4 tys. (a japończyki nawet przy 4.5), a jadąc z obrotami
    max momentu silnik osiąga największą sprawność.

    Jak kogoś interesuje temat, to polecam ciekawy artykuł:
    http://eko-jazda.info/jak-zmniejszyc-spalanie/

    pozdr.

  • 2. Data: 2014-06-30 22:59:13
    Od: LEPEK <g...@w...pl>

    W dniu 2014-06-30 22:55, s...@g...com pisze:
    [...]
    Kluczem do oszczędnej jazdy jest przewidywanie i jazda tak, jakby
    samochód nie miał hamulców.

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

  • 3. Data: 2014-06-30 23:27:35
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2014-06-30 22:59, LEPEK pisze:
    > W dniu 2014-06-30 22:55, s...@g...com pisze:
    > [...]
    > Kluczem do oszczędnej jazdy jest przewidywanie i jazda tak, jakby
    > samochód nie miał hamulców.

    E, tam. Tego samochodu już pytający chyba nie ma.

    Zobacz:
    W dniu 2014-06-30 22:55, s...@g...com pisze:> W dniu czwartek, 2

    Sławek dobrze się nie obudził ;) i z rozpędu odpowiedział na post z roku
    _2006_

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 4. Data: 2014-07-01 11:11:42
    Od: "Arbiter" <n...@h...com>

    Użytkownik "LEPEK" <g...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Kluczem do oszczędnej jazdy jest przewidywanie i jazda tak, jakby samochód
    > nie miał hamulców.

    To jest najkrótszy i najlepszy przepis na małe spalanie.

  • 5. Data: 2014-07-01 12:48:52
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2014-06-30 22:55, s...@g...com wrote:

    > Średnio spali nawet mniej - większość aut ma maksymalny moment między 3 a 4 tys.
    (a japończyki nawet przy 4.5), a jadąc z obrotami max momentu silnik osiąga
    największą sprawność.

    Tak chyba średnio to prawda przy silnikach ze zmiennymi fazami - ja mam
    makymalny moment już z załączonym vtec i wtedy to już raczej nie jadę
    ekonomicznie (a i oleju lubi sobie wtedy wypić;)

    Shrek.

  • 6. Data: 2014-07-01 13:23:18
    Od: mlodz <b...@m...pl>

    Dnia Mon, 30 Jun 2014 23:27:35 +0200, Adam napisał(a):

    > Sławek dobrze się nie obudził ;) i z rozpędu odpowiedział na post z roku
    > _2006_

    Bo temat pasował mu do spamu, który tu wrzucił.

  • 7. Data: 2014-07-01 19:21:38
    Od: LEPEK <g...@w...pl>

    W dniu 2014-07-01 13:23, mlodz pisze:

    > Bo temat pasował mu do spamu, który tu wrzucił.

    A ja się nie zorientowałem ;P

    Pozdr,

  • 8. Data: 2014-11-27 10:58:01
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 01.07.2014 11:11, Arbiter pisze:
    > Użytkownik "LEPEK" <g...@w...pl> napisał w wiadomości

    > To jest najkrótszy i najlepszy przepis na małe spalanie.

    I na wkurwianie tych co jadą za nami.

    p. m.

  • 9. Data: 2014-11-27 11:21:23
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 27.11.2014 10:58, m pisze:

    > I na wkurwianie tych co jadą za nami.

    To znaczy tych pojebów, bo muszą cisnąc gaz nawet jeśli na najbliższym
    skrzyżowaniu właśnie zapaliło się czerwone światło?

    --
    Boga prawdopodobnie nie ma.
    A teraz przestań się martwić

  • 10. Data: 2014-11-27 11:45:00
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    Użytkownik "m" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    W dniu 01.07.2014 11:11, Arbiter pisze:
    > Użytkownik "LEPEK" <g...@w...pl> napisał w wiadomości

    >I na wkurwianie tych co jadą za nami.