  • Data: 2017-07-04 00:27:36
    Temat: Re: Ekologiczne elektryki;)
    Od: nadir <n...@h...org> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2017-07-03 o 23:13, Iguan_007 pisze:

    > Nie z dnia na dzien. Z pol godziny na pol godziny bo tak jest rozliczany prad :)

    Tak to się rozliczają hurtownicy, raz jeden ma nadwyżkę prądu i ją
    sprzedaje, innym razem ma niedobór i kupuje. A my tu piszemy o
    konsumentach energii.

    > Masz przyklad:
    > http://www.wattclarity.com.au/2017/01/a-more-forensi
    c-look-at-queensland-price-volatility-on-saturday-14
    th-january-2017/

    > Maksymalna cena na tym rynku to $14200
    > Nie just niczym niezwyklym skok z wysokich cen do ceny minimalnej (-$1000). I moze
    to byc np. spowodowane zarzadzaniem popytu - przy niezmiennej krzywej podazy
    "zjezdzamy" nizej na krzywej popytu i cena rynkowa znajduje nowy punkt rownowagi.

    Kilku sekundowy skok nawet do miliona dolarów za MW na hurtowym rynku
    nie ma żadnego wpływu na cenę jaką płaci konsument.

    > Przeczytaj co napisalem Shrekowi w poscie wyzej. A jak mozna ograniczyc popyt?
    Wiele sposobow - np. zapewniasz udzial w oszczednosciach konsumentowi ktory zredukuje
    popyt podczas wysokich cen (np. przerwie produkcje, wylaczy klimatyzacje) czy
    uruchomi dodatkowe generatory (np szpital uruchomi genertor rezerwowy czy klient
    uzyczy energii z baterii/paneli sloneczych.

    Ja nie piszę o jakichś pierdołowatych, minutowych niedoborach energii.
    Pytam jak ograniczyć globalny popyt na energię?

    > Znajdziesz sporo ciekawych opracowan jesli wpiszesz "demand response" w google.

    > Co ciekawe, wraz z rozwojem technologii, zaczyna sie nawet mowic o wiekszej
    partycypacji klienta indywidualnego w rynku hurtowym wykorzystujac technologie
    blockchain i baterie.
    > http://www.afr.com/news/blockchain-power-trading-pla
    tform-to-rival-batteries-20160812-gqr6if

    Wiele się ciekawych rzeczy mówi. Już kilka razy w różnych miejscach
    czytałem jakie to debeściaki ci Niemcy, bo w jakiś słoneczny i wietrzny
    dzień wyprodukowali ze źródeł odnawialnych więcej energii niż z paliw
    kopalnych. Tylko jakoś nikt nie podał ile "milisekund" trwał ten pik?

    > Tutejszy rynek ustala ceny co 5-min (zozliczane w 30min blokach). Spokojnie mozna w
    te 5min zareagowac majac dostep do rozproszonej geneacji.

    Nie ma to żadnego znaczenia, bo odbiorca końcowy nie płaci za energię w
    cenach zmieniających się co 5 minut. No chyba, że w takiej Australii płaci?