  • Data: 2017-07-03 22:48:54
    Temat: Re: Ekologiczne elektryki;)
    Od: Iguan_007 <i...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Tuesday, July 4, 2017 at 1:30:16 AM UTC+10, Shrek wrote:

    > Od kiedy jak kupujesz mniej, to płacisz jednostkowo mniej?

    Boze.... Dostawca placi mi za energie z paneli $0.60, SREDNIA cena hurtowa energii
    PEAK (czyli wtedy to co ja generuje) w styczniu osiagnela $224 (fakt, ze bylo to
    gorace lato i bylo troche proplemow z podaza pradu). Naprawde nie potrafisz pojac, ze
    dostawcy moglo sie oplacic kupienie mojej energi a nie tej od elektrowni? Patrzac na
    przyszle okresy, tutaj masz ceny energii peak na gieldzie na przyszle kwartaly, warto
    miec dostep do energii za $0.06 czy nie?
    https://www.asxenergy.com.au/futures_au/PQ

    > To te teslawalle będą jeszcze energię produkować?

    Przyznam, ze troche Cie nie rozumiem. Wydaje mi sie, ze potrafisz poszukac w
    internecie jesli czegos potrzebujesz, ale tutaj uprawiasz typowa "wiejska filozowie"
    - "kompletnie nie mam pojecia o temacie wiec sie wypowiem". Zalozyles, ze dostawca
    pradu nie moze zyskac na redukcji zuzycia i tego sie bedziesz trzymal? O to chodzi?
    Tak trudno wpisac dwa slowa ("demand response") w google? Zobaczysz jaka to ogromna
    branza ktora znikles :)

    Masz ostatnie dwa linki, nie bede juz z Toba wiecej dyskutowal temat o ktorym nie
    masz pojecia. Jak bedziesz chcial to sam doczytasz co trzeba, jak nie bedziesz dalej
    tkwil przy swoich "madrosciach".

    "Widespread use of distributed generation, especially from residential consumers
    (for instance roof-top solar) will provide further push to maximize demand response
    potential. In these cases, the utilities can provide what is known as an 'export
    demand response' potential, where distributed generation consumers can feed
    electricity into the local grid as a means of participation, instead of only through
    load curtailment. Demand response offers a win-win situation for all participants and
    is therefore expected to become more mainstream in the coming years".

    http://www.theenergycollective.com/rasika-athawale/1
    95536/demand-response-us-electricity-market

    A tutaj masz zdanie jednego z dostawcow energii:

    " Consumers can use the batteries to self-consume more of their solar power by
    storing energy
    produced during the day that might otherwise be exported to the grid;

    Networks can benefit from peak load shaving and voltage management services that
    potentially
    avoids further infrastructure expenditure; and

    Retailers can benefit from their reduced wholesale exposure during peak demand
    periods, and
    through the use of the battery to provide synthetic inertia and frequency balancing
    services.

    Importantly, all grid users stand to benefit from such an arrangement through the
    reduced spending
    on network infrastructure and improved grid stability."

    http://aglblog.com.au/wp-content/uploads/2017/04/Inq
    uiry-into-modernising-Australias-electricity-grid-AG
    Ls-submission.pdf

    Pozdrawiam,
    Iguan