-
Data: 2017-07-03 17:30:15
Temat: Re: Ekologiczne elektryki;)
Od: Shrek <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 03.07.2017 o 07:20, Iguan_007 pisze:
> Bez urazy, ale zupelnie nie rozumiesz funkcjonowania rynku, chyba szkoda naszego
czasu na taka dyskusje..Ograniczenie popytu w sytuacji gdy cena zmienna jest powyzej
stalej jest na porzadku dziennymi i robi to chyba kazdy dostawca pradu, ale jeszcze
nie na duza skale w przypadku malych odbiorcow prywatnych. Obecnie robi sie to np.
kontraktujac klientow instytucjonalnych do przerwania odbioru energii podczas
wysokich cen. Wyobraz sobie, ze sprzedajesz prad klientowi za $50/MWh a nagle musisz
go kupic za $14000/MWh. Oplaca sie ograniczyc popyt czy nie?
Może ci się to wydawać niewiarygodne, ale wiem, że w tej bateryjce, to
zbierzesz energii na parę godzin a nie dni czy miesięcy. Więc co
najwyżej możesz szczyt dzienny w ten sposób obejść. A zamiast dotować
domowe bateryjki Muska robi się to elektrowniami szczytowo-pompowymi.
> A przy pewnych cenach konsument sobie baterie I tak zalozy, czy to z pomoca
dostawcy pradu czy bez.
Ale nie przy tych co są u nas. A mamy jedne z najwyższych w Europie.
>> Już ci piasłem ile u nas kosztuje prąd. Dziwny model biznesowy macie a
>> tej Australii. No chyba, że zakładasz że płacić za to będzie Musk
>> pieniędzmi "inwestorów". W sumie nie nie pierwszy przykład jak dziwnie
>> działa (do czasu) rynek nowoczesnych technologii.
>
> Co jest dziwne? Ze klienci szukaja oszczednosci i albo sami zakladaja nowe
technologie albo ida do takiego dostawcy ktory im to zapewni?
Że sprzedawca dotuje ograniczenie popytu.
>> Co jak ci, ale akurat na prąd jest popyt zawsze. Przynajmniej u nas w
> Polsce.
>
> I cena hurtowa energii w Polsce nigdy nie zmienia sie w zaleznosci od zmian popytu
i podazy?
Zmienia się. Ponoć czasem ujemna wychodzi - choć to akurat u Niemców;)
>> A pieniądze na te dotacje weźmie skąd?
>
> Z rachunkow ktore zaplaca klienci
Czyli sprzedawca będzie dotował klientów za ich pieniądze. To ja
wybieram takiego co mi najpierw z jednej ręki kasy nie wyciąga, zeby mi
w drugą bateryjkę Muska wcisnąć. Niech sobie to finansują ze swoich
własnych inwestorów.
> z nizszych kosztow zakupu energii,
Od kiedy jak kupujesz mniej, to płacisz jednostkowo mniej?
> z dostepu do rozproszonej elektrowni?
To te teslawalle będą jeszcze energię produkować?
> Sugerujesz, ze firmy walczyly o klientow na rynku paneli slonecznych zeby stracic
pieniadze?
Nie wiem jak u was, ale u nas robiły to żeby zarobić, płaciła UE w
dotacjach do paneli. I na tym polegał interes żeby zgarnąć dotację.
> Mowimy przykladowo o 30% gospodarst domowych z panelami.
Gdzie?
> Jesli moze zrobic to taniej z paneli/baterii u kogos w domu to dlaczego nie?
Głównie dlatego, że wychodzi drożej.
Shrek
Następne wpisy z tego wątku
- 03.07.17 19:47 nadir
- 03.07.17 21:40 Kris
- 03.07.17 22:48 Iguan_007
- 03.07.17 23:13 Iguan_007
- 03.07.17 23:17 Iguan_007
- 04.07.17 00:27 nadir
- 04.07.17 00:54 Pszemol
- 04.07.17 01:21 nadir
- 04.07.17 01:44 Iguan_007
- 04.07.17 01:53 nadir
- 04.07.17 08:09 Shrek
- 04.07.17 08:49 Iguan_007
- 04.07.17 12:50 J.F.
- 04.07.17 13:20 Iguan_007
Najnowsze wątki z tej grupy
- 64 proc. kierowców zrobi dodatkowo maks. 500 m, aby przy okazji zatankować pojazd
- wodor
- Najszybciej ładujące się samochody elektryczne
- Izera goli do zera! - co najmniej 383M złotówek wyprowadzonych z budżetu
- koniec zdupy wymysłów
- a Ty jak się zachowasz w godzinie próby?
- Tak wiem.... To oczywiste ale jak oni dzisiaj dziadują na materiale
- Echhhhhh. Marzy mi się SWAP Audi A2 z 1.8 T ;-)
- Dyrektor Toyoty miał rację. Elektryki to ślepa uliczka
- spalinki
- Odśnieżanie samochodu(1)
- wpadłem kołem w dziurę nocusz zdarza się
- Nigdy
- Odśnieżanie samochodu
- PV teraz
Najnowsze wątki
- 2025-03-12 Ryga => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i Kad
- 2025-03-12 Poznań => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-03-12 Warszawa => Programista C <=
- 2025-03-12 Chrzanów => Spedytor Międzynarodowy (handel ładunkami/prowadzenie f
- 2025-03-12 64 proc. kierowców zrobi dodatkowo maks. 500 m, aby przy okazji zatankować pojazd
- 2025-03-12 Warszawa => Generative AI Engineer <=
- 2025-03-12 Dęblin => Node.js / Fullstack Developer <=
- 2025-03-12 Warszawa => Gen AI Engineer <=
- 2025-03-12 Warszawa => Data Engineer (Tech Lead) <=
- 2025-03-12 Gdańsk => PHP Developer <=
- 2025-03-12 China-Kraków => Production Coordinator / Representant Product Dev <=
- 2025-03-12 Warszawa => JavaScript / Node / Fullstack Developer <=
- 2025-03-12 China-Kraków => Key Account Manager IT <=
- 2025-03-12 Warszawa => Java Developer <=
- 2025-03-12 Warszawa => Junior Digital Product Manager <=