eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyEkologia vs dieselRe: Ekologia vs diesel
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!wsisiz.edu.pl!.POSTED.109241081055.wars
    zawa.vectranet.pl!not-for-mail
    From: mk4 <m...@d...nul>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Ekologia vs diesel
    Date: Sun, 6 May 2018 14:40:35 +0200
    Organization: http://www.wit.edu.pl
    Message-ID: <pcmtar$nja$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
    References: <e...@g...com>
    <1ihrf74kyoerv$.dlg@myjk.org>
    <X...@1...0.0.1>
    <gu1nck9mi5p2$.dlg@myjk.org>
    <X...@1...0.0.1>
    <10e0z2dwwjs2i$.dlg@myjk.org>
    <X...@1...0.0.1>
    <5q0wick7kk42$.dlg@myjk.org>
    <X...@1...0.0.1>
    <1...@m...org>
    <5...@g...com>
    <m...@m...org>
    <X...@1...0.0.1>
    <pcmfmo$a5k$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Date: Sun, 6 May 2018 12:44:11 -0000 (UTC)
    Injection-Info: portraits.wsisiz.edu.pl;
    posting-host="109241081055.warszawa.vectranet.pl:109.241.81.55";
    logging-data="24170"; mail-complaints-to="a...@w...edu.pl"
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:52.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/52.7.0
    In-Reply-To: <X...@1...0.0.1>
    Content-Language: pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2630793
    [ ukryj nagłówki ]

    On 2018-05-06 13:59, Budzik wrote:
    > Użytkownik mk4 m...@d...nul ...
    >
    >>> I znowu bzdura - nikt kogo znam nie wyciał DPF dlatego zeby
    >>> spalanie było mniejsze (roznica jest pomijalna).
    >>> Wycinali dlatego ze zaczynały się problemy.
    >>> Ba, nawet nie znam nikogo kto wyciałby profilaktycznie ze wzgledu
    >>> na zły wpływ DPF na kondycje silnika w zwiazku z rozrzedzaniem
    >>> oleju...
    >>>
    >> To się dołączę. Pojazd 10 lat. Najechane 300kkm i póki co zero
    >> problemów z DPF-em.
    >> Wg mnie Budzik ma racje. Jak silnik jest sprawny to z DPF-em
    >> problemów nie ma. O DPF-ie dowiadujemy się jak z silnikiem zaczyna
    >> być coś nie tak.
    >>
    >> A czemu są lamenty na forach - nie wiem. Bardzo często najwięcej
    >> narzekania jest od tych, którzy po prostu nie maja kasy (albo im
    >> szkoda) na to aby coś naprawić lub zwyczajnie - wymienić jak trzeba.
    >> No i zaczynają się kaskadowe problemy.
    >>
    > Lamenty są zapewne stąd ze gówniana czesc potrafi kosztowć powyzej 10k
    > PLN...
    > Gdyby DPF kosztował 500zł to pewnie lamentów by nie było.
    > Ale to troche tak samo jak z innymi czesciami które tez bywaja w
    > absurdalnych cenach.
    > Moze tu jest kłopot ze nowe auto kosztuje 70.000 a silnik w razie wymiany
    > 20...

    Jeśli pojazd jest już wyeksploatowany to niestety tak będzie, że
    doprowadzenie go do sprawności jest kosztowne. A czy byle część kosztuje
    od razu 10000? Normalnie jak systematycznie serwisujesz i nie masz pecha
    to raczej nie. A pewne rzeczy po prostu trzeba liczyć jako
    eksploatacyjne. Np sprzęgło po ok. 200kkm, turbo po około 300kkm,
    wtryski przy około 400kkm. Może wytrzyma to więcej. Ale jak się liczy
    koszty powinno się uwzględniać tego typu wydatki jako typowe
    serwisowanie pojazdu, który nowy przecież nie jest.

    Tylko mało komu opłaca się to robić... bo trochę kosztuje. Wiec łatwiej
    coś podpicować, sprzedać pojazd i się nie martwić. No i wtedy nowy
    nabywca psioczy na forach jakie to gówno.

    >> Z DPF tak już jest, że będzie wrażliwy na niedomagania silnika. W
    >> końcu jak ze względu na usterki silnik zaczyna kopcić 2 czy 3 razy
    >> bardziej niż powinien to DPF musi skapitulować.
    >
    > No własnie. Silnik sprawny, być może nie optymalnie sprawny (bo taki to
    > pewnie tylko jak z fabryki wyjedzie), jezdziłby bez problemu wiele km nie
    > dajac zadnych objawów i oszczedzajac wiele złotówek ale to wrażliwy DPF
    > kaze wymieniac pol osprzetu a na koncu jeszcze samego siebie.
    > Pewnie stąd tez lamenty.
    >

    Ale to już nie miej pretensji do DPFu, że na "nieoptymalnie sprawnym"
    silniku będzie miał problemy. No i skoro są problemy to pewnie ta
    niesprawność jest "dalece nieoptymalna" bo na pewno DPF jest
    zaprojektowany z pewnym naddatkiem - właśnie w przypadku pewnych
    drobnych nieoptymalności.

    Jest to cena jaką się płaci za jakąś tam ekologię. Mechanizm działa o
    ile system jest sprawny.

    --
    mk4






Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: