-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!wsisiz.edu.pl!.POSTED.109241081055.wars
zawa.vectranet.pl!not-for-mail
From: mk4 <m...@d...nul>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Ekologia vs diesel
Date: Sun, 6 May 2018 14:40:35 +0200
Organization: http://www.wit.edu.pl
Message-ID: <pcmtar$nja$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
References: <e...@g...com>
<1ihrf74kyoerv$.dlg@myjk.org>
<X...@1...0.0.1>
<gu1nck9mi5p2$.dlg@myjk.org>
<X...@1...0.0.1>
<10e0z2dwwjs2i$.dlg@myjk.org>
<X...@1...0.0.1>
<5q0wick7kk42$.dlg@myjk.org>
<X...@1...0.0.1>
<1...@m...org>
<5...@g...com>
<m...@m...org>
<X...@1...0.0.1>
<pcmfmo$a5k$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
<X...@1...0.0.1>
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Injection-Date: Sun, 6 May 2018 12:44:11 -0000 (UTC)
Injection-Info: portraits.wsisiz.edu.pl;
posting-host="109241081055.warszawa.vectranet.pl:109.241.81.55";
logging-data="24170"; mail-complaints-to="a...@w...edu.pl"
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:52.0) Gecko/20100101
Thunderbird/52.7.0
In-Reply-To: <X...@1...0.0.1>
Content-Language: pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2630793
[ ukryj nagłówki ]On 2018-05-06 13:59, Budzik wrote:
> Użytkownik mk4 m...@d...nul ...
>
>>> I znowu bzdura - nikt kogo znam nie wyciał DPF dlatego zeby
>>> spalanie było mniejsze (roznica jest pomijalna).
>>> Wycinali dlatego ze zaczynały się problemy.
>>> Ba, nawet nie znam nikogo kto wyciałby profilaktycznie ze wzgledu
>>> na zły wpływ DPF na kondycje silnika w zwiazku z rozrzedzaniem
>>> oleju...
>>>
>> To się dołączę. Pojazd 10 lat. Najechane 300kkm i póki co zero
>> problemów z DPF-em.
>> Wg mnie Budzik ma racje. Jak silnik jest sprawny to z DPF-em
>> problemów nie ma. O DPF-ie dowiadujemy się jak z silnikiem zaczyna
>> być coś nie tak.
>>
>> A czemu są lamenty na forach - nie wiem. Bardzo często najwięcej
>> narzekania jest od tych, którzy po prostu nie maja kasy (albo im
>> szkoda) na to aby coś naprawić lub zwyczajnie - wymienić jak trzeba.
>> No i zaczynają się kaskadowe problemy.
>>
> Lamenty są zapewne stąd ze gówniana czesc potrafi kosztowć powyzej 10k
> PLN...
> Gdyby DPF kosztował 500zł to pewnie lamentów by nie było.
> Ale to troche tak samo jak z innymi czesciami które tez bywaja w
> absurdalnych cenach.
> Moze tu jest kłopot ze nowe auto kosztuje 70.000 a silnik w razie wymiany
> 20...
Jeśli pojazd jest już wyeksploatowany to niestety tak będzie, że
doprowadzenie go do sprawności jest kosztowne. A czy byle część kosztuje
od razu 10000? Normalnie jak systematycznie serwisujesz i nie masz pecha
to raczej nie. A pewne rzeczy po prostu trzeba liczyć jako
eksploatacyjne. Np sprzęgło po ok. 200kkm, turbo po około 300kkm,
wtryski przy około 400kkm. Może wytrzyma to więcej. Ale jak się liczy
koszty powinno się uwzględniać tego typu wydatki jako typowe
serwisowanie pojazdu, który nowy przecież nie jest.
Tylko mało komu opłaca się to robić... bo trochę kosztuje. Wiec łatwiej
coś podpicować, sprzedać pojazd i się nie martwić. No i wtedy nowy
nabywca psioczy na forach jakie to gówno.
>> Z DPF tak już jest, że będzie wrażliwy na niedomagania silnika. W
>> końcu jak ze względu na usterki silnik zaczyna kopcić 2 czy 3 razy
>> bardziej niż powinien to DPF musi skapitulować.
>
> No własnie. Silnik sprawny, być może nie optymalnie sprawny (bo taki to
> pewnie tylko jak z fabryki wyjedzie), jezdziłby bez problemu wiele km nie
> dajac zadnych objawów i oszczedzajac wiele złotówek ale to wrażliwy DPF
> kaze wymieniac pol osprzetu a na koncu jeszcze samego siebie.
> Pewnie stąd tez lamenty.
>
Ale to już nie miej pretensji do DPFu, że na "nieoptymalnie sprawnym"
silniku będzie miał problemy. No i skoro są problemy to pewnie ta
niesprawność jest "dalece nieoptymalna" bo na pewno DPF jest
zaprojektowany z pewnym naddatkiem - właśnie w przypadku pewnych
drobnych nieoptymalności.
Jest to cena jaką się płaci za jakąś tam ekologię. Mechanizm działa o
ile system jest sprawny.
--
mk4
Następne wpisy z tego wątku
- 06.05.18 14:44 mk4
- 06.05.18 15:59 Budzik
- 06.05.18 15:59 Budzik
- 06.05.18 15:59 Budzik
- 06.05.18 16:59 Budzik
- 06.05.18 17:26 Cavallino
- 06.05.18 17:41 mk4
- 06.05.18 19:02 Zenek Kapelinder
- 06.05.18 21:47 kk
- 06.05.18 23:59 Budzik
- 06.05.18 23:59 Budzik
- 07.05.18 18:16 J.F.
- 07.05.18 23:00 Budzik
Najnowsze wątki z tej grupy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- Polskie sądy są bardzo wyrozumiałe...
- Spalinki trujom
- Prątkowcowcy, morda w kubeł :]
- Baterie litowe takie bezpieczne
- nie leci płyn hamulcowy ze stalowego przewodu
- SAMOCHODY BĘDĄ CORAZ DROŻSZE. PRZEMYSŁ MA PROBLEM. POTRZEBUJEMY ZMIANY I GOSPODARCZE ZERO #40
- piszę list do św Mikołaja
- czyste powietrze
- Planeta płonie
- zginął podczas zmiany kól
Najnowsze wątki
- 2024-11-08 Belka
- 2024-11-09 pierdolec na punkcie psa
- 2024-11-09 Warszawa => Sales Executive <=
- 2024-11-09 Wrocław => SAP BTP Consultant (mid/senior) <=
- 2024-11-09 Warszawa => ECM Specialist / Consultant <=
- 2024-11-09 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=
- 2024-11-10 TVN donosi: Obywatelskie zatrzymanie policjanta (nie na służbie)
- 2024-11-08 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-11-08 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-11-08 Szczecin => Key Account Manager (ERP) <=
- 2024-11-08 Białystok => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <
- 2024-11-08 Wrocław => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2024-11-08 Warszawa => QA Engineer <=
- 2024-11-08 Warszawa => QA Inżynier <=
- 2024-11-08 Warszawa => Key Account Manager <=