  • Data: 2018-05-06 16:59:57
    Temat: Re: Ekologia vs diesel
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik mk4 m...@d...nul ...

    > Jeśli pojazd jest już wyeksploatowany to niestety tak będzie, że
    > doprowadzenie go do sprawności jest kosztowne. A czy byle część
    > kosztuje od razu 10000? Normalnie jak systematycznie serwisujesz i
    > nie masz pecha to raczej nie. A pewne rzeczy po prostu trzeba liczyć
    > jako eksploatacyjne. Np sprzęgło po ok. 200kkm, turbo po około
    > 300kkm, wtryski przy około 400kkm. Może wytrzyma to więcej. Ale jak
    > się liczy koszty powinno się uwzględniać tego typu wydatki jako
    > typowe serwisowanie pojazdu, który nowy przecież nie jest.

    Ty mowisz: trzeba doliczyc.
    A ja mowie: kiedy nie było trzeba.
    Wiec: gdzie tu postep? Stad te lamenty...

    Czy byle czesc kosztuje 10.000? A ile kosztują DPFy?
    Sprzegło wymieniałem po 400kkm... Co z tego jak kosztowało razem z
    wymiana 4500 czyli 3 x tyle co kosztowały sprzegła do poprzednich
    modeli... I nie były nic mniej odporne.
    Wtryski... Wymieniałes kiedys wtryski w mercu 207D? Podpowiem - w
    uzytkowanym w naszej rodzinie przez 1,5mln km nie...
    Itp itd... Stad lamenty...

    > Tylko mało komu opłaca się to robić... bo trochę kosztuje. Wiec
    > łatwiej coś podpicować, sprzedać pojazd i się nie martwić. No i
    > wtedy nowy nabywca psioczy na forach jakie to gówno.

    Nie jestem oszustem, wiec nie sprzedaje w ten sposób samochodów.

    > Ale to już nie miej pretensji do DPFu, że na "nieoptymalnie
    > sprawnym" silniku będzie miał problemy. No i skoro są problemy to
    > pewnie ta niesprawność jest "dalece nieoptymalna" bo na pewno DPF
    > jest zaprojektowany z pewnym naddatkiem - właśnie w przypadku
    > pewnych drobnych nieoptymalności.

    Ktos to zaprojektował jako zestaw wiec niech bierze za to
    odpowiedzialnosc.

    > Jest to cena jaką się płaci za jakąś tam ekologię. Mechanizm działa
    > o ile system jest sprawny.

    A firma zarabia pewnie 300% marzy na sprzedazy DPFów... No cóż...
    Zrozum - ja nie mam pretensji ze w aucie jest coś takiego jak DPF. Ja mam
    pretensje o to ze to kosztuje 10.000 i wiecej.
    Nikt mi nie wmowi ze to tyle kosztuje...
    Pokazuje tez absurdy tej niby ekologicznosci - podawałem przykład ze
    spalaniem... Które auto jest bardziej eko - to co pali czy to co pali 12?
    Pomijam juz ze sa auta ktore maja w normie zapisane ze pala 1l oleju na
    1000. To jest ekologiczne? Gdzie tu konsekwencja?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Nic na to nie można poradzić. To byłby