eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyEkologia vs dieselRe: Ekologia vs diesel
  • Data: 2018-05-06 16:59:57
    Temat: Re: Ekologia vs diesel
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Użytkownik mk4 m...@d...nul ...

    >>>> I znowu bzdura - nikt kogo znam nie wyciał DPF dlatego zeby
    >>>> spalanie było mniejsze (roznica jest pomijalna).
    >>>> Wycinali dlatego ze zaczynały się problemy.
    >>>> Ba, nawet nie znam nikogo kto wyciałby profilaktycznie ze wzgledu
    >>>> na zły wpływ DPF na kondycje silnika w zwiazku z rozrzedzaniem
    >>>> oleju...
    >>>>
    >>> To się dołączę. Pojazd 10 lat. Najechane 300kkm i póki co zero
    >>> problemów z DPF-em.
    >>> Wg mnie Budzik ma racje. Jak silnik jest sprawny to z DPF-em
    >>> problemów nie ma. O DPF-ie dowiadujemy się jak z silnikiem zaczyna
    >>> być coś nie tak.
    >>>
    >>> A czemu są lamenty na forach - nie wiem. Bardzo często najwięcej
    >>> narzekania jest od tych, którzy po prostu nie maja kasy (albo im
    >>> szkoda) na to aby coś naprawić lub zwyczajnie - wymienić jak
    >>> trzeba. No i zaczynają się kaskadowe problemy.
    >>>
    >> Lamenty są zapewne stąd ze gówniana czesc potrafi kosztowć powyzej
    >> 10k PLN...
    >> Gdyby DPF kosztował 500zł to pewnie lamentów by nie było.
    >> Ale to troche tak samo jak z innymi czesciami które tez bywaja w
    >> absurdalnych cenach.
    >> Moze tu jest kłopot ze nowe auto kosztuje 70.000 a silnik w razie
    >> wymiany 20...
    >
    > Jeśli pojazd jest już wyeksploatowany to niestety tak będzie, że
    > doprowadzenie go do sprawności jest kosztowne. A czy byle część
    > kosztuje od razu 10000? Normalnie jak systematycznie serwisujesz i
    > nie masz pecha to raczej nie. A pewne rzeczy po prostu trzeba liczyć
    > jako eksploatacyjne. Np sprzęgło po ok. 200kkm, turbo po około
    > 300kkm, wtryski przy około 400kkm. Może wytrzyma to więcej. Ale jak
    > się liczy koszty powinno się uwzględniać tego typu wydatki jako
    > typowe serwisowanie pojazdu, który nowy przecież nie jest.
    >
    Ty mowisz: trzeba doliczyc.
    A ja mowie: kiedy nie było trzeba.
    Wiec: gdzie tu postep? Stad te lamenty...

    Czy byle czesc kosztuje 10.000? A ile kosztują DPFy?
    Sprzegło wymieniałem po 400kkm... Co z tego jak kosztowało razem z
    wymiana 4500 czyli 3 x tyle co kosztowały sprzegła do poprzednich
    modeli... I nie były nic mniej odporne.
    Wtryski... Wymieniałes kiedys wtryski w mercu 207D? Podpowiem - w
    uzytkowanym w naszej rodzinie przez 1,5mln km nie...
    Itp itd... Stad lamenty...

    > Tylko mało komu opłaca się to robić... bo trochę kosztuje. Wiec
    > łatwiej coś podpicować, sprzedać pojazd i się nie martwić. No i
    > wtedy nowy nabywca psioczy na forach jakie to gówno.
    >
    Nie jestem oszustem, wiec nie sprzedaje w ten sposób samochodów.

    >>> Z DPF tak już jest, że będzie wrażliwy na niedomagania silnika. W
    >>> końcu jak ze względu na usterki silnik zaczyna kopcić 2 czy 3 razy
    >>> bardziej niż powinien to DPF musi skapitulować.
    >>
    >> No własnie. Silnik sprawny, być może nie optymalnie sprawny (bo
    >> taki to pewnie tylko jak z fabryki wyjedzie), jezdziłby bez
    >> problemu wiele km nie dajac zadnych objawów i oszczedzajac wiele
    >> złotówek ale to wrażliwy DPF kaze wymieniac pol osprzetu a na koncu
    >> jeszcze samego siebie. Pewnie stąd tez lamenty.
    >>
    > Ale to już nie miej pretensji do DPFu, że na "nieoptymalnie
    > sprawnym" silniku będzie miał problemy. No i skoro są problemy to
    > pewnie ta niesprawność jest "dalece nieoptymalna" bo na pewno DPF
    > jest zaprojektowany z pewnym naddatkiem - właśnie w przypadku
    > pewnych drobnych nieoptymalności.
    >
    Ktos to zaprojektował jako zestaw wiec niech bierze za to
    odpowiedzialnosc.

    > Jest to cena jaką się płaci za jakąś tam ekologię. Mechanizm działa
    > o ile system jest sprawny.
    >
    A firma zarabia pewnie 300% marzy na sprzedazy DPFów... No cóż...
    Zrozum - ja nie mam pretensji ze w aucie jest coś takiego jak DPF. Ja mam
    pretensje o to ze to kosztuje 10.000 i wiecej.
    Nikt mi nie wmowi ze to tyle kosztuje...
    Pokazuje tez absurdy tej niby ekologicznosci - podawałem przykład ze
    spalaniem... Które auto jest bardziej eko - to co pali czy to co pali 12?
    Pomijam juz ze sa auta ktore maja w normie zapisane ze pala 1l oleju na
    1000. To jest ekologiczne? Gdzie tu konsekwencja?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
    "Nic na to nie można poradzić. To byłby
    dobry tytuł do historii mojego życia." Irwin Shaw

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: