-
Data: 2018-05-06 14:40:35
Temat: Re: Ekologia vs diesel
Od: mk4 <m...@d...nul> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]On 2018-05-06 13:59, Budzik wrote:
> Użytkownik mk4 m...@d...nul ...
>
>>> I znowu bzdura - nikt kogo znam nie wyciał DPF dlatego zeby
>>> spalanie było mniejsze (roznica jest pomijalna).
>>> Wycinali dlatego ze zaczynały się problemy.
>>> Ba, nawet nie znam nikogo kto wyciałby profilaktycznie ze wzgledu
>>> na zły wpływ DPF na kondycje silnika w zwiazku z rozrzedzaniem
>>> oleju...
>>>
>> To się dołączę. Pojazd 10 lat. Najechane 300kkm i póki co zero
>> problemów z DPF-em.
>> Wg mnie Budzik ma racje. Jak silnik jest sprawny to z DPF-em
>> problemów nie ma. O DPF-ie dowiadujemy się jak z silnikiem zaczyna
>> być coś nie tak.
>>
>> A czemu są lamenty na forach - nie wiem. Bardzo często najwięcej
>> narzekania jest od tych, którzy po prostu nie maja kasy (albo im
>> szkoda) na to aby coś naprawić lub zwyczajnie - wymienić jak trzeba.
>> No i zaczynają się kaskadowe problemy.
>>
> Lamenty są zapewne stąd ze gówniana czesc potrafi kosztowć powyzej 10k
> PLN...
> Gdyby DPF kosztował 500zł to pewnie lamentów by nie było.
> Ale to troche tak samo jak z innymi czesciami które tez bywaja w
> absurdalnych cenach.
> Moze tu jest kłopot ze nowe auto kosztuje 70.000 a silnik w razie wymiany
> 20...
Jeśli pojazd jest już wyeksploatowany to niestety tak będzie, że
doprowadzenie go do sprawności jest kosztowne. A czy byle część kosztuje
od razu 10000? Normalnie jak systematycznie serwisujesz i nie masz pecha
to raczej nie. A pewne rzeczy po prostu trzeba liczyć jako
eksploatacyjne. Np sprzęgło po ok. 200kkm, turbo po około 300kkm,
wtryski przy około 400kkm. Może wytrzyma to więcej. Ale jak się liczy
koszty powinno się uwzględniać tego typu wydatki jako typowe
serwisowanie pojazdu, który nowy przecież nie jest.
Tylko mało komu opłaca się to robić... bo trochę kosztuje. Wiec łatwiej
coś podpicować, sprzedać pojazd i się nie martwić. No i wtedy nowy
nabywca psioczy na forach jakie to gówno.
>> Z DPF tak już jest, że będzie wrażliwy na niedomagania silnika. W
>> końcu jak ze względu na usterki silnik zaczyna kopcić 2 czy 3 razy
>> bardziej niż powinien to DPF musi skapitulować.
>
> No własnie. Silnik sprawny, być może nie optymalnie sprawny (bo taki to
> pewnie tylko jak z fabryki wyjedzie), jezdziłby bez problemu wiele km nie
> dajac zadnych objawów i oszczedzajac wiele złotówek ale to wrażliwy DPF
> kaze wymieniac pol osprzetu a na koncu jeszcze samego siebie.
> Pewnie stąd tez lamenty.
>
Ale to już nie miej pretensji do DPFu, że na "nieoptymalnie sprawnym"
silniku będzie miał problemy. No i skoro są problemy to pewnie ta
niesprawność jest "dalece nieoptymalna" bo na pewno DPF jest
zaprojektowany z pewnym naddatkiem - właśnie w przypadku pewnych
drobnych nieoptymalności.
Jest to cena jaką się płaci za jakąś tam ekologię. Mechanizm działa o
ile system jest sprawny.
--
mk4
Następne wpisy z tego wątku
- 06.05.18 14:44 mk4
- 06.05.18 15:59 Budzik
- 06.05.18 15:59 Budzik
- 06.05.18 15:59 Budzik
- 06.05.18 16:59 Budzik
- 06.05.18 17:26 Cavallino
- 06.05.18 17:41 mk4
- 06.05.18 19:02 Zenek Kapelinder
- 06.05.18 21:47 kk
- 06.05.18 23:59 Budzik
- 06.05.18 23:59 Budzik
- 07.05.18 18:16 J.F.
- 07.05.18 23:00 Budzik
Najnowsze wątki z tej grupy
- Re: Tesla jest bezpieczna, wczoraj spaliła się doszczętnie na Ursynowie i nikomu się nic nie stało
- Kol. sukces po polsku: booom na budowy dróg i autostrad - czyli "proste życie na kredycie"
- Nie chcieliście Izery to będziecie kupować XPeng
- Taka ciekawostka pożarowa :)
- Re: Wypadek kolejowy na stacji Wiesiółka- analiza tragicznego zdarzenia z czerwca 2001 roku.
- Re: Tysiące wypadków na niebezpiecznych przejazdach kolejowych a Polskie Linie Kolejowe nic nie robią odlat, bo kierowca pociągu nie ginie
- Re: Tysiące wypadków na niebezpiecznych przejazdach kolejowych a Polskie Linie Kolejowe nic nie robią odlat, bo kierowca pociągu nie ginie
- Spalinowa trauma
- Dwa dylematy
- Re: Dwa dylematy
- [UOKiK] Jeronimo Martins, właścicielowi sieci Biedronka, [przedstawił zarzut] udział[u] w zmowie z 32 firmami transportowymi.
- Re: Dwa dylematy
- Re: Dwa dylematy
- Re: Rz?Âd ZAKAZUJE magazyn?Â?w energii ?!! Nowe prawo od 14 lipca to SZOK! ??Â
- dlaczego gadacie z tym debilem
Najnowsze wątki
- 2025-08-06 Gdynia => Konsultant wdrożeniowy (systemy controlingowe) <=
- 2025-08-06 Białystok => Inżynier oprogramowania .Net <=
- 2025-08-06 "[...] sejmowe wystąpienie posłanki Klaudii Jachiry, która zakończyła je słowami ,,Sława Ukrainie"."
- 2025-08-05 "Chiny przekraczają w wydobyciu 4 mld ton węgla, Indie i USA ponad 1 mld, a Rosja 500 mln ton [...]"
- 2025-08-05 Panuje się 181 159,42 zł./mies. na posła w 2026r.
- 2025-08-05 "Chiny przekraczają w wydobyciu 4 mld ton węgla, Indie i USA ponad 1 mld, a Rosja 500 mln ton [...]"
- 2025-08-05 Czy cos fi przechodzi przez trafo separujące?
- 2025-08-05 kajaki i promile
- 2025-08-05 Re: Tesla jest bezpieczna, wczoraj spaliła się doszczętnie na Ursynowie i nikomu się nic nie stało
- 2025-08-05 Gdynia => Przedstawiciel handlowy / KAM (branża TSL) <=
- 2025-08-05 Re: Atak na lekarza w Oławie. Policja zatrzymała sprawcę na lotnisku Polska Agencja Prasowa 4 sierpnia 2025, 12:16 FACEBOOK X E-MAIL KOPIUJ LINK W szpitalu w Oławie 37-letni pacjent zaatakował lekarza, po tym, jak ten odmówił mu wypisania długoterminowego
- 2025-08-05 B2B i książka przychodów i rozchodów
- 2025-08-04 Re: Atak na lekarza w Oławie. Policja zatrzymała sprawcę na lotnisku Polska Agencja Prasowa 4 sierpnia 2025, 12:16 FACEBOOK X E-MAIL KOPIUJ LINK W szpitalu w Oławie 37-letni pacjent zaatakował lekarza, po tym, jak ten odmówił mu wypisania długoterminowego
- 2025-08-04 Na grupie comp.os.linux.advocacy CrudeSausage twierdzi, że Micro$lop używa SI do szyfrowania formatu dok. XML
- 2025-08-04 Na grupie comp.os.linux.advocacy CrudeSausage twierdzi, że Micro$lop używa SI do szyfrowania formatu dok. XML