  • 21. Data: 2015-12-04 22:39:34
    Temat: Re: Ecodriving na egzaminie
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

    news:56616c1c$0$699$65785112@news.neostrada.pl...
    > Użytkownik "neelix" napisał w wiadomości grup
    a.pl...
    > Ale diesel czy benzyna ?

    Model i20. Benzyna/gaz. Bieg 4 zalecany już od 44 km/h.

    > Jakie ma wtedy obroty, i co to za silnik ?

    Sprawdzę to powiem. Nigdy nie przywiązywałem wagi do obrotów.

    neelix

  • 22. Data: 2015-12-04 23:04:12
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 04.12.2015 21:50, Budzik wrote:

    > Rozwazajac ecodriving jako powolne ruszanie ze swiateł pokazujesz, ze nie
    > rozumiesz na czym on polega.
    > Znaczy dobrze rozumujesz, ze takie ruszanie z eco nie ma nic wspolnego,
    > tylko zamiast stwierdzic, ze takie zachowanie to po prostu brak
    > umiejetnosci wielu kierowców, nie wiadomo dlaczego, twierdzisz, ze to ich
    > pogon za ecodrivingiem...

    Po cześci ma rację tak to opisując. Dla wielu (i potwierdzeniem są tu
    wymagania egazminacyjne) ekodriving to mulasta jazda, w dodatku nie
    przekraczając 2 500 obrotów. A silnik siłą rzeczy jest w tym zakresie
    jak muł bagienny (a i remont silnika lub nowa fura to wcale nie taki
    ekologiczny szał w porównaniu z powiedzmy 100 litrami przepalonego
    paliwa). Nie raz zdarza mi się spojrzeć we wsteczne jak ruszam z pole
    position i następny jest 50 metrów za mną (a wcale nie przekraczam
    więcej jak o 20). I normą jest, że na bezkolizyjnym lewoskręcie
    przejeżdza 4 na zieloneym, trzech na żółtym i 2 na czerwonym.

    Shrek.

  • 23. Data: 2015-12-05 00:33:50
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 2015-12-04 o 21:50, Budzik pisze:
    > Rozwazajac ecodriving jako powolne ruszanie ze swiateł pokazujesz, ze nie
    > rozumiesz na czym on polega.
    Wpajając kursantom, że (tfu) ecodriving, to jazda na obrotach od 1600 do
    2600 to się dopiero pokazuje. Każdy silnik ma jakiś tam zakres pracy,
    gdzie ma najlepszą sprawność i wcale nie jest to w/w zakres obrotów.
    Śmiem twierdzić, że powszechne ciągoty, żeby wszystko unormować,
    wprowadzić procedury, schematy itp. spowoduje tylko tyle, że duża część
    ludzi oduczy się myśleć.
    Dla mnie jazda ekonomiczna to taka, żeby silnik pracował optymalnie do
    sytuacji, a nie 1600-2600 i żeby NIE marnować energii np. na
    niepotrzebne hamowanie.
    Jacek

  • 24. Data: 2015-12-05 00:53:45
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Sat, 5 Dec 2015 00:33:50 +0100, Jacek napisał(a):

    > Wpajając kursantom, że (tfu) ecodriving, to jazda na obrotach od 1600 do
    > 2600 to się dopiero pokazuje.

    Chociaż z drugiej strony lepsze to niż jakieś ludowe wierzenia że
    ekonomiczna jazda to trzymanie obrotów tam, gdzie na wykresie przecina się
    wykres mocy z wykresem momentu obrotowego, czy jakoś tak :)

  • 25. Data: 2015-12-05 10:24:57
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 4 Dec 2015 20:23:18 +0100, Jacek
    <k...@a...com> wrote:
    > Obserwując ruszanie ze świateł to widzę, że "ecodriving" (tfu) 90%
    > kierowców ma we krwi. Tam, gdzie może przejechać 10 aut
    przejeżdżają 4,
    > reszta zostaje i czeka na kolejną zmianę - zamiast jechać spalają
    paliwo
    > na postoju. Gdzie tu sens, gdzie tu ekologia? Nie wiem, widać moje
    IQ
    > odstaje od wartości oczekiwanej przez pomysłodawcę "ecodrivingu".
    > Powinni jeszcze wprowadzić blokadę pedału gazu uniemożliwiającą
    > wciśnięcie go więcej, niż 1/4. To by była dopiero ekorewolucja.

    Ja pierdziele jakie problemy trzeba rozwiązywać z ręcznymi
    skrzyniami....

    --
    Marek

  • 26. Data: 2015-12-05 10:47:59
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-12-04 o 20:23, Jacek pisze:
    > Powinni jeszcze wprowadzić blokadę pedału gazu uniemożliwiającą
    > wciśnięcie go więcej, niż 1/4. To by była dopiero ekorewolucja.

    A skąd wiesz, że tak nie jest? :)

    --
    Liwiusz

  • 27. Data: 2015-12-05 14:49:58
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 05.12.2015 10:47, Liwiusz wrote:

    > A skąd wiesz, że tak nie jest? :)

    Bo wtedy nikt nie bawił by się w chip tuning +10%, skoto można +75:P

    Shrek.

  • 28. Data: 2015-12-05 15:16:01
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 05.12.2015 o 06:53, Tomasz Pyra pisze:

    > Chociaż z drugiej strony lepsze to niż jakieś ludowe wierzenia że
    > ekonomiczna jazda to trzymanie obrotów tam, gdzie na wykresie przecina się
    > wykres mocy z wykresem momentu obrotowego, czy jakoś tak :)

    No nie wiem, chyba bym wolał, żeby właśnie tak uczyli, niż bez
    przekraczania obrotów zbliżonych do biegu jałowego....
    A najlepiej, żeby trzymać między obrotami max. momentu i mocy. ;-)

  • 29. Data: 2015-12-05 15:16:40
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 05.12.2015 o 16:24, Marek pisze:
    > przejeżdżają 4,
    > paliwo
    > IQ
    >
    > Ja pierdziele jakie problemy trzeba rozwiązywać z ręcznymi skrzyniami....

    A co, automata zmusisz, żeby nie przekroczył 2500?
    Bo jak nie to oblejesz...

  • 30. Data: 2015-12-05 15:27:59
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Sat, 5 Dec 2015 21:16:01 +0700, Cavallino napisał(a):

    > A najlepiej, żeby trzymać między obrotami max. momentu i mocy. ;-)

    No to u mnie jakieś 7000rpm :)