    From: Cezary Grądys <c...@c...com>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Echa Komunii - syn dostał kompakta na komunię
    Date: Thu, 26 Feb 2009 07:55:06 +0100

    Gil pisze:
    > Sony W55 i dzis zobaczyłem take zdjęcie. Zrobione parę dni temu.
    > http://www.imageno.com/ccaw687x4c72pic.html
    > Zupełnie nieostre i podejrzewam, że progam creative był przypadkowo dobrany.
    > Nawet nie wiem jaki. Ale spodobało mi sie, że gość 9-cio letni na coś czekał.
    > Już obciązyć lustrzanką i teorią?

    Mam w tym pewne doświadczenie. Dziaci są na teorię odporne. Mam córkę 12
    lat, robi Fujem 6500. Też potrafi zrobić całkiem fajny kadr, ale nie
    bardzo chce przyjąć jakiekolwiek wyjaśnienia co do migawki czy
    przysłony. Może z chłopakiem łatwiej pójdzie. Nawet cięzko jest
    przekonać dziecko, że należy chociaż zapalić mocniejsze światło w
    pokoju, jak się chce robić bez lampy błyskowej.
    Z teorią przyjął bym taką strategię, że jak dziecko ma coś nie tak to
    wtedy wytłumaczyć jaki jest błąd. Nauka na błądach będzie chyba
    najskuteczniejsza. Właśnie przedwczoraj córka robiąc zdjęcie dzika
    (telefonem) zepsuła kadr, pręt kraty ogradzającej osiedle idzie przez
    środek motywu :) Już sama zauważyła, że jakby przyłożyła ten telefon do
    krat, to by było OK.
    Lustrzanki to bym dziecku nie dawał, dzieci nie szanują sprzętu, lubią
    się chwalić przed kolegami, więc i inni będą mieli w łapach, może długo
    nie posłużyć.

    --

    Cezary Grądys <c...@c...com>