  • Data: 2010-11-09 15:09:28
    Temat: Re: EVILe, bylo: Samsung EX-1
    Od: Michal Tyrala <w...@b...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 09 Nov 2010 10:16:10 +0100, John Smith wrote:

    > Ustalili taką a nie inną średnicę bagnetu. No i OK.
    > Przeszkadza Ci, że udało się zejść z wysokością reszty puszki poniżej
    > tego wymiaru? Ważne, że się dobrze to maleństwo trzyma, przynajmniej z
    > małymi szkłami typu 16/2.8 czy 18-55.

    Nie, nie przeszkadza mi. Jak pisalem pare postow temu, ciekawi mnie ,,po
    co'' (lansowac się na mikra puszke i wybierac stosunkowo duzy rozmiar kadru).
    A NEX IMO juz z 18-55 wyklada pokracznie. :-)

    > Bo to się sprzedaje.

    Skoro w takim lesie jest dwuletni system, mysle, ze na te swoje marzenia
    do NEXa tez troche przyjdzie Ci poczekac (o ile calego systemu ktos nie
    skresli).

    > No przecież:
    > - Sony pokazało, że można zrobić racucha eq 24mm
    > - Panas pokazał, że można zrobic racucha eq 40mm
    > - Są małe zoomy 9-18 i 14-140, nie ma dużego problemu, żeby Sony zrobiło
    > podobne

    Panasowi się ostatnio tez wymsknelo 14/2.5 (eq 28mm). Mikre (20mm jest
    stosunkowo szerokie). 14-1[45]0 IMO nie są juz male...

    > Portretówka, jeśli będzie zapotrzebowanie też powstanie. Przeszkód
    > technologicznych nie ma. Albo podłączysz coś istniejącego, przez
    > przejściówkę.

    No nie, portret to jest zdjecie kadru w ruchu, tu najpredzej wejde w
    Panalejcowa makrówkę... FD50/1.4 na tulejce marnuje zbyt duzo kadrow.

    > Do EVIL-i mogą teoretycznie być mniejsze, prostsze w budowie.

    W krotkich ogniskowych mozna się pozbyc retro i tutaj na stowe szkla
    powinny byc mniejsze niz lustrowe, za to szkla dluzsze albo beda takie
    same, albo tez dluzsze (dalej od bagnetu do matrycy).
    No i wybor APS-C ma nad (u)4/3 ten feler, ze jednak mowimy o circa
    polowe dluzszych ogniskowych.

    > To już zupełnie inne szkło. Tu zalety EVIL-a bledną. Do tego pewnie
    > wygodniejsza będzie większa puszka.

    A coś Ty, wlasnie calkiem fajnie się toto sprawuje z Olkiem. Tyle, ze z
    nie-nalesnikiem pare mm puszki przestaje miec wieksze znaczenie...

    pozdrawiam,
    --
    Michał

    wiesiu jest spamtrapem. ja jestem kbns